کد خبر: ۷۳۹۲

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، رشتخوار، قم و اردبیل

 

نماینده جدید ولی‏فقیه در دامپزشکی سمنان معرفی شد‌


در مراسمی در اداره کل دامپزشکی استان سمنان با حضور حجت‏الاسلام لیاقتی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‏فقیه در سازمان دامپزشکی کشور و مسئولان شبکه‏های دامپزشکی شهرستان، ناظران شرعی کشتارگاه‏های استان، مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی‏فقیه در اداره کل دامپزشکی استان سمنان معرفی شد.
در حکمی از سوی حجت‏الاسلام علی سعیدیان مسئول حوزه نمایندگی ولی‏فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حجت‏الاسلام علی سجادی به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی‏‏فقیه در اداره کل دامپزشکی استان سمنان منصوب شد.
این در حالی است که از زحمات حجت‏الاسلام رجب اسماعیلی در زمان تصدی این مسئولیت هم تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

----------------------------

 

حضور پایگاه مقاومت شهید پاکباز دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد در

اجتماع 20هزارنفری بسیجیان استان همزمان با روز بسیج


 فرمانده و اعضاء بسیج پایگاه مقاومت شهید پاکباز اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ملبس به لباس نظامی در اجتماع 20هزارنفری بسیجیان استان در روز بسیج شرکت نمودند.


در حاشیه این برنامه ، دکتر صادقی مدیر کل دامپزشکی استان برنامه های این اداره کل را در هفته بسیج را آذین بندی و سنگر سازی محوطه اداره ، تجلیل از بسیجیان نمونه اداره ، اهداء لباس نظامی به بسیجیان ، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهداء و سرکشی و تجلیل از خانواده محترم شهداء اعلام نمود.

---------------------------

 

گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان و تجلیل از پنج نفر از بازنشستگان دامپزشکی هرمزگان


به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان مراسمی با حضور عزیزی استاندار و رحیم پور ازغدی استاد دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و مدیران کل استان در سالن جلسات استانداری برگزار گردید.

در این مراسم ضمن تجلیل از بازنشستگان نمونه ادارات ، از پنج نفر از بازنشستگان اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان نیز با حضور دکتر غریب مدیر کل دامپزشکی تقدیر و تشکر  گردید و  استاندار هرمزگان در سخنرانی خود با اشاره به اینکه فردبازنشسته ، عنصر مهم تجربه است گفت : تجربه بازنشستگان میراث ارزشمندی برای جامعه است.


استادار هرمزگان در مراسم گرامیداشت روز خانواده و تجلیل از بازنشستگان نمونه استان ، با اشاره به جایگاه و مقام بازنشستگان اظهارداشت : بازنشسته ، فردی سرشار ازتجربه ومحصولی ازکاروتلاش دلسوزانه است.


عزیزی افزود: بازنشستگان دارای کوله باری از تجربه، فکر و اندیشه هستند و باید از تجربیات آنها نهایت استفاده شود.
وی ضمن تاکید براینکه باید نگاه جامعه نسبت به بازنشستگان به عنوان فردی باتجربه فراوان باشد،گفت : در نظام اعتقادی واسلامی مقوله ای با عنوان بازنشستگی معنای ندارد و انسان در طول حیات و زندگی در قبال خود و جامعه مسئول است.

نماینده عالی دولت دراستان با اشاره به اینکه حکم بازنشستگی ، سندپایان کارنیست ، ادامه داد: روز بازنشستگی ، روزتجلیل از خدمات سی ساله کارمندان است نه پایان کار.
عزیزی افزود:خروج نیروها از نظام اداری به منزله بازنشستگی از فعالیت و کار و تلاش نبوده و انسان از زمانی که مکلف می شود تا هنگامی که توان دارد باید در مسیر رشد و تعالی و خدمت به مردم تلاش کند.
استاندار هرمزگان بابیان اینکه بازنشستگی آغاز انتقال توانایی انسان ازجسم به فکر است ، افزود:کسی که برای خدمت و دفاع از ارزش های اسلامی پا به عرصه ای می گذارد ، زمان نمی شناسد.


استاندارهرمزگان خاطرنشان کرد: مسئولیت فردی که از محیط اداری بازنشسته می شود به پایان نرسیده است و بایددرعرصه ی خدمت به مردم بیشترازشاغلین خودرا مسئول بدانند.
وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تجربیات بازنشستگان تصریح کرد: بازنشستگان کوله‌بار تجربه خود را به گران‌ترین قیمت ممکن به دست آورده‌اند و باید امکانی فراهم شود که این تجربه‌ها به بهترین شیوه به جوانان منتقل شود.
گفتنی است در پایان این مراسم از 70نفراز بازنشستگان نمونه دستگاههای اجرایی استان توسط استاندارهرمزگان قدردانی شد.

 

-----------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی رشتخوار:
دامداران پیش از نقل و انتقال دام از دامپزشکی، مجوز بهداشتی-قرنطینه ای اخذ نمایند


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رشتخوار از دامداران خواست قبل از نقل و انتقال دام از دامپزشکی، مجوز بهداشتی - قرنطینه‎ای اخذ نمایند.

دکتر علیرضا قدرتی گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون قرنطینه دامپزشکی شهرستان رشتخوار مجوز حمل بهداشتی بیش از 4189 تن شیر خام را از مبدا شهرستان به مقصد کارخانجات فرآوری این محصول صادر کرده و طی همین مدت مجوز حمل بهداشتی بیش از 279900 قطعه طیور نیز به کشتارگاههای استان صادر گردیده است.

وی افزود : صدور مجوز بهداشتی حمل برای طیف گسترده ای از انواع مختلف دام زنده گرفته تا فرآورده های خام دامی و محصولات خام فرعی حاصل از تولیدات دامی انجام می گیرد و در همین رابطه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 948 مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی از مبدا این شهرستان به مقصد شهر های مختلف صادر گردیده است.

قدرتی تصریح کرد:صدور مجوز بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی در جلوگیری از انتقال بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام طی فرآیند حمل و نقل دام، فرآورده های دامی و همچنین حفظ سلامت و بهداشت محصولات و فرآورده های خام دامی اهمیت بسزایی دارد.

 

--------------------------------------

 

ضبط و معدوم سازی مرغهای منجمد فاسد در استان قم


 در پی بازرسی که کارشناسان بهداشت اداره کل دامپزشکی استان قم اخیراً از یکی از کشتارگاههای طیور استان به عمل آورده‌اند موفق شدند حدود دو تن مرغ منجمد غیر بهداشتی و فاسد را در این کشتارگاه کشف، ضبط و معدوم نمایند.

 

---------------------------------------

 

فعالیت 3000 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی در استان اردبیل


3000 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی در نقاط مختلف استان اردبیل کار عرضه فرآورده های خام دامی مورد نیازمردم  را بر عهده دارند و در مجموع سالانه نزدیک به یکصدهزار بار توسط اکیپهای سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی مورد بازرسی بهداشتی واقع می شوند .

سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل با بیان این مطلب گفت : : براساس قانون نظارت بهداشتی برتـمام مراحل تولید ، توزیع ، استحصال و نگهداری فرآورده های خـام دامی بر عهده دامپزشکی اسـت و این اداره کل با جدیت ، بر تمام واحدهای تحت نظارت خود اعم از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی،  سردخانه ها،  کارگاههای تولید و بسته بندی فرآورده های خام دامی ، مراکز جمع آوری شیر ، کارخانجات خوراک دام و طیور نظارت کامل دارد .

دکتر صادق صالحی ؛  گوشت قرمز ، آلایش خوراکی دامی  ، گوشت سفید ، فرآورده های آبزی نظیر ماهی ، میگو ..... شیر ، عسل ، سوسیس و کالباس و ...... را از جمله فرآورده های خام دامی مورد نیاز در مایحتاج عمومی مردم عنوان کرد  که با نظارت بهداشتی دامپزشکی در چرخه مصرف وارد می شوند .

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تامین امنیت غذایی و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه از مهمترین وظایف دامپزشکی است ، خاطر نشان کرد در این راستا ازابتدای سالجاری نزدیک به 66500 مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان بازدید بهداشتی بعمل آمده و بیش از 164 تن فرآورده های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی ضبط و معدوم گردیده  و از ورود آن به چرخه مصرف انسان جلوگیری شده است .

وی خاطر نشان کرد در همین مدت 44  متخلف با تشکیل پرونده  به مراجع قضایی معرفی شده اند و با پیگیری مستمر دامپزشکی و براساس مصوبات شورای سلامت  و امنیت غذایی استان سه باب کشتارگاه سنتی دام شهرستانهای نیر ، نمین و سرعین تعطیل شده است .

سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل تصریح کرد نظارت بهداشتی مستمر و اجرای طرحهای تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در ایام خاص نظیر ایام عید سعید نوروز ، ماه مبارک رمضان ، عید سعید قربان  و ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا و نیز آموزش و اطلاع رسانی مردم علاوه بر افزایش آگاهی عموم موجب  کاهش تخلفات بهداشتی فرآورده های خام دامی در سطح استان شده است .

دکتر صالحی ضمن قدردانی از همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی یادآور شد با افراد فرصت طلب و متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه که با اقدامات خویش سلامت مردم را به مخاطره می اندازند قاطعانه برخورد می کنیم و در این خصوص هیچ اغماضی را نمی پذیریم .

 

نظر شما
ادامه