کد خبر: ۷۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تمام واحدهای مرغ فروشی ملزم به فروش مرغ بسته بندی شدند / در میدان بهمن تهران از هفته گذشته عرضه مرغ بسته بندی آغاز شده و در حال حاضر 100 درصد مرغ موجود در این میدان به صورت بسته بندی عرضه می شود / برای افزایش کیفیت مرغ تازه و سردی که بسته بندی می شود، برنامه خاصی را اجرا می کنیم...

حکیم مهر - از پنجم آذرماه سالجاری تمام واحدهای مرغ فروشی ملزم به فروش مرغ بسته بندی شدند.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان تهران با اعلام این مطلب گفت: چندی است که عرضه مرغ بسته بندی در استان تهران و شهرستانهای اطراف آغاز شده است.

دکتر داریوش جهان پیما افزود: از روز گذشته عرضه مرغ بسته بندی در تمامی مرغ فروشیهای شهر تهران آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین روز اجرای کامل این طرح به دلیل آنکه بخشی از مرغهای موجود در بازار مربوط به تولید روزهای قبل بود، به صورت 100 درصدی عرضه مرغ بسته بندی انجام نشد.

جهان پیما ادامه داد: پیش بینی می شود که در هفته جاری در تمامی مرغ فروشی‎های شهر تهران شاهد عرضه مرغ بسته بندی به جای مرغهای فله ای باشیم.

وی تصریح کرد: در میدان بهمن تهران از هفته گذشته عرضه مرغ بسته بندی آغاز شده و در حال حاضر 100 درصد مرغ موجود در این میدان به صورت بسته بندی عرضه می شود.

بهینه کردن کیفیت مرغهای بسته بندی، برنامه بعدی دامپزشکی

این مقام مسئول با اعلام اینکه مدت هشت سال است که آلایشهای طیور به صورت بسته بندی عرضه می شود، یادآور شد: بخشی از آلایشهای دامی نیز به صورت بسته بندی عرضه می شود.

جهان پیما تاکید کرد: از هفته آینده برای افزایش کیفیت مرغ تازه و سردی که بسته بندی می شود، برنامه خاصی را اجرا می کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برچسبی که بر روی مرغهای بسته بندی زده می شود، تمامی مشخصات تولید ازجمله نام، آدرس، شماره بهداشتی دامپزشکی، تاریخ تولید، مدت نگهداری و تاریخ انقضا درج شده است و بدین ترتیب قابلیت پیگیری را دارد.

جهان پیما همچنین گفت: بهینه کردن کیفیت مرغهایی که وارد بسته های پلاستیکی می شوند، با جدیت از هفته آینده آغاز می شود.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان تهران درباره متخلفانی که اقدام به عرضه و فروش مرغ فله ای می کنند، افزود: در مرحله اول این سازمان تلاش می کند تا منشائی که باعث شده مرغ غیر بسته بندی عرضه شود، پیدا شود و سپس محموله را بسته بندی کرده و آماده تحویل می کند و در مرحله بعد نیز محموله های فله ای را پس از انجام آزمایشات، بسته بندی کرده و تحویل می دهد و در صورتی که مجددا شاهد تخلف باشیم، از طریق دستگاههای قضایی، ارگان مربوطه را معرفی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مشکلی در شهرستانهای استان تهران به وجود نیامده است و عرضه مرغ بسته بندی در شرایط مناسبی ادامه پیدا می کند.

ببر بیمار وارداتی، تحت نظر سازمان محیط زیست است

جهان پیما در پاسخ به سؤال یک خبرنگار و درباره وضعیت ببر وارداتی بیمار در باغ وحش تهران هم گفت : در حال حاضر نگهداری و بهبود بیماری این ببر در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست است و قرار است پس از پایان کار توسط این سازمان، این ببر به سازمان دامپزشکی برای سایر مراحل درمانی سپرده شود.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی
|
-
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
0
0
ضای فعلی بازار مرغ، فضایی انحصاری است، به طوری که بازار مرغ تهران به آن بزرگی، تقدیم 20 کشتارگاه شده و بازار تبریز تقدیم 3 نفر و پرکنده فروشی که 50 سال سابقه دارد و مغازه و امکانات از خودش می‏باشد، ناچاراً فروشنده محصولات کشتارگاهی شده است که فقط یک حلقه از این زنجیره است. این بازار انحصاری رقابت را از بین می‏برد و از بین رفتن رقابت یعنی عدم توجه به کیفیت و از بین رفتن حقوق مصرف کننده!

بهترین چاره در این است که سازمان دامپزشکی در رویه خود در مورد اطلاعات لازم حک شده روی بسته‎بندی‏ها تغییرات اساسی بدهد. بدین نحو که هر پرکنده فروشی بتواند نام مغازه و آدرس خود را روی مرغ عرضه شده توسط خود و به نام خود بنویسد و در قسمتی هم آدرس و محل کشتارگاهی که مرغ را در آن کشتار کرده نوشته شود. مثلا مرغ فلانی کشتار شده در کشتارگاه فلان درج گردد. این امر سبب ایجاد فضای رقابتی بین مرغ فروش‏ها شده و آن موقع توجه به کیفیت و انتخاب فارم مناسب و حتی توجه به ترکیب جیره توسط خریدار مهم می‏شود و در این صورت هر کسی تلاش خواهد کرد تا مشتری‏های خود را راضی نگه دارد.
نظر شما
ادامه