کد خبر: ۷۴۱۷

حکیم مهر - ایجاد پایانه های آبزیان در استانهای شمالی و سایر استانهای ساحلی می تواند علاوه بر عرضه بهداشتی آبزیان، افزایش صادرات را در پی داشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از افتتاح پایانه صادراتی ماهی در مازندران خبر داد و گفت: با راه اندازی این پایانه، بازارهای سنتی استان مازندران جمع آوری شده و تمام آنها در این پایانه تجمیع می شوند.

غلامرضا رازقی افزود: این پایانه علاوه بر آنکه در ساخت و ساز آن از موازین بهداشتی تبعیت شده است، دارای سالنهای مختلف دسته بندی، سورتینگ و فروش است و می تواند عرضه ماهی در استانهای شمالی را تسریع بخشد.

وی از راه اندازی پایانه صادراتی در رشت در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا دو ماه آینده چنین پایانه ای در رشت راه اندازی شود.

رازقی ادامه داد: برای سایر استانهای ساحلی نیز در برنامه داریم تا پایانه های صادراتی راه اندازی کنیم، به گونه ای که ظرفیتهای استان هرمزگان تحت بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مثبت پایانه های فوق آن است که فروشندگان موجود در این پایانه ها، سهامداران پایانه ها محسوب می شوند. بنابراین توسط بخش غیر دولتی کار ادامه پیدا می کند.

پایانه های جدید راه صادرات آبزیان را هموار می کند

سرپرست سازمان شیلات کشور یادآور شد: این سازمان پیگیر است تا پایانه های ایجادشده در استان مازندران به پایانه صادراتی تبدیل شود که البته بسیاری از مراحل کار به اتمام رسیده و تنها برخی از مراحل اداری باقی مانده است.

رازقی تاکید کرد: چند میلیارد تومان سرمایه برای احداث پایانه استان مازندران هزینه شده است که دولت نیز در احداث آن همکاری کرده است.

وی در پایان اظهار داشت: ایجاد چنین پایانه هایی در استانهای ساحلی علاوه بر آنکه می تواند جلوی عرضه غیر بهداشتی آبزیان را در بازارهای سنتی بگیرد، راه را برای صادرات آبزیان باز می کند.

 


 

نظر شما
ادامه