کد خبر: ۷۴۲۴
طرحی که چندین سال در استان تهران به دلایل مختلف اجرا نشده بود به طور کامل در سال جاری و در کمتر از چهار ماه به اجرا درآمد / پس از پایان کامل طرح عرضه مرغ تازه به صورت بسته بندی شده، تشدید نظارت اداره کل دامپزشکی تهران نسبت به کیفیت مرغ عرضه شده را به اجرا در خواهیم آورد...

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان تهران به ارائه گزارشی از اجرای طرح عرضه مرغ بسته بندی شده در این استان پرداخت.


دکتر محمد رضا حزبئی گفت: دامپزشکی استان تهران جهت ارتقاء سطح بهداشت، سلامت و امنیت غذایی شهروندان و حفظ کیفیت بهداشت مرغ در برابر فاسدکننده های شیمیایی، فیزیکی و میکروبی در طول مدت حمل و نقل، نگهداری و عرضه از قبیل آلاینده های محیطی (دود، هوای آلوده و ...) و آلودگی های ثانویه ناشی از تماس با دست کارگران، خودروهای حمل و فروشندگان و ایجاد شرایط انتخاب محصول با کیفیت بهتربرای شهروندان، امکان کنترل و نظارت دقیق و مناسب بر نحوه عملکرد تولیدکنندگان، ردیابی و ریشه یابی موارد تخلف ازطریق مشارکت،نظارت عمومی همه شهروندان محترم استان تهران در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به طرح بسته بندی مرغ تازه در سطح استان نمود.
وی افزود : آغازطرح بسته بندی مرغ تازه در میادین میوه وتره بار شهرداری در سطح شهرتهران و بعضی از فروشگاههای بزرگ از یکم مرداد ماه سالجاری آغاز گردیده است.
این مقام مسئول با اشاره به مراحل اجرای طرح مهم عرضه مرغ بسته بندی شده در استان تهران گفت : این طرح در سطح استان تهران بصورت مرحله ای به اجرا درآمده، بطوری‎که مرحله اول 30 مهرماه سالجاری در سه شهرستان دماوند،فیروزکوه و شمیرانات. مرحله دوم طرح  هفتم آبان ماه سالجاری در شهرستانهای شهریار،قدس،رباط کریم،بهارستان،ملارد و اسلامشهر، مرحله سوم طرح 14 آبان ماه سالجاری در شهرستانهای پاکدشت،ورامین وپیشوا، مرحله چهارم طرح 21 آبان ماه سالجاری در شهرستان شهر ری، مرحله پنجم طرح 25 آبان ماه سالجاری در میدان بهمن و در نهایت مرحله آخر طرح پنجم آذرماه سالجاری در شهر تهران به اجرا گذاشته شد.


مدیرکل دامپزشکی استان تهران در ادامه گفت : با طی این مراحل طرحی که چندین سال در استان تهران به دلایل مختلف اجرا نشده بود به طور کامل در سال جاری و در کمتر از چهار ماه به اجرا درآمد.
دکتر حزبئی به مصرف روزانه مرغ تازه در استان تهران هم اشاره کرد و گفت : مصرف روزانه مرغ تازه استان تهران 1300تن می باشد و اقداماتی از سوی اداره کل دامپزشکی استان تهران برای جلوگیری از تخلفات در این حوزه در دست اجرا است.
وی درباره این اقدامات گفت: کلیه هماهنگی های لازم در خصوص اجرای دستور العمل ها و آیین نامه های مربوطه به ادارات کل استانهایی که در تامین مرغ استان مجوز صادر می کنند صورت گرفته و بازدیدهای نظارتی بهداشتی از کشتارگاهها و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی درسطح استان در حال انجام است و در همین راستا هم پست‎های قرنطینه در مبادی ورودی استان فعال بوده و با خودروهای حامل مرغ فله و بدون بسته‎بندی برخورد قانونی انجام می‌شود.
دکتر حزبئی افزود: پس از پایان کامل طرح عرضه مرغ تازه به صورت بسته بندی شده، تشدید نظارت اداره کل دامپزشکی تهران نسبت به کیفیت مرغ عرضه شده را به اجرا در خواهیم آورد و در این راستا مساعدت و همکاری همه شهروندان محترم را خواستاریم.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران همچنین گفت : با توجه به مزایای طرح بسته بندی مرغ کشتار روز از مصرف کنندگان   این انتظار می رود که از تهیه مرغ فاقد بسته بندی (فله) که قابلیت کنترل کمتری دارد جدا" خوداری و مواد غذایی مورد نیازشان را بصورت بسته بندی شده از مراکز عرضه فراورده های دامی  تحت نظارت دامپزشکی خریداری نمایند.
دکتر حزبئی افزود : در صورت وجود هرگونه مشکل در مرغ بسته بندی شده با توجه به درج مشخصات محصول بر روی بسته بندی، از مصرف کنندگان می‎خواهیم با اطلاع دادن به شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه، یا تماس با شماره تلفن 4-44580542  و یا ارسال پیام کوتاه به سامانه 30004684 مورد تخلف را گزارش نمایند تا نسبت به احقاق حق مصرف‎کنندگان اقدام لازم صورت پذیرد.

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه