کد خبر: ۷۴۳۳

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کرمان، قم و خراسان جنوبی

 

نظارت دقیق اداره کل دامپزشکی استان کرمان بر تمامی مراحل پرورش طیور استان با استفاده از سامانه اطلاعات جغرافیایی(GIS)


رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیمارهای طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمان این اداره کل را پیشرو در نظارت بر تمامی مراحل پرورش طیور در سطح کشور دانست.

دکتر آمنه زینلی وی افزود: با راه اندازی سامانه پایش و مراقبت از بیماریهای طیور و زنبور عسل (GIS) در کشور از ابتدای سالجاری استان کرمان بعنوان یکی از استانهای فعال در این زمینه بوده که توانسته کلیه اطلاعات مربوط به واحدهای اپید میولوژیک در سطح استان را ثبت نماید .
رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیمارهای طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: این نرم افزار کمک شایانی در بررسی و پیشگیری بیماریهای طیور می نماید و از مهمترین خصوصیات آن در این راستا امکان ثبت مواردی چون جوجه ریزی واحدها، حمل نقل طیور علی الخصوص ورود جوجه یک روزه از شمال کشور به استان، مشاهده سریع بیماریها و... می باشد.
وی ادامه داد: مجموعه این اطلاعات میتواند امکان انجام اقدامات کنترلی از قبیل واکسیناسیون، نمونه برداری و آزمایش و معدوم سازی را در اسرع وقت محیا نماید که در نهایت موجبات ساماندهی و پویایی صنعت پرورش طیور استان گردیده است.
زینلی بیان داشت: طی 8 ماهه اول سال جاری تعداد 10 میلیون 27 هزارو 150 قطعه جوجه ریزی به منظور پرورش مرغ گوشتی در استان صورت گرفته و در این سیستم ثبت گردیده است. طی همین دوره با بررسی و پایش صورت گرفته تعداد 685 کانون بیماری در شهرستانهای مختلف استان شناسایی و کنترل شده است.
دکتر زینلی در پایان اظهار داشت: همچنین در طول این 8 ماه با همکاری صندوق بیمه کشاورزی و در راستای جلوگیری از انتشار بیماریهای طیور   تعداد 6 کانون به ظرفییت 30 هزارو 407 قطعه طیور از ابتدای سال تا کنون معدوم گردیده است.

--------------------------

 

انتخاب دامپزشکی استان قم بعنوان دستگاه کوشا در جشنواره شهید رجایی


اداره کل دامپزشکی استان قم در جلسه شورای اداری استان به عنوان دستگاه کوشا برگزیده شد.
در پی برگزاری جلسه شورای اداری استان که در تالارمعصومیه استانداری قم تشکیل گردید، مدیران موفق دستگاههای اجرایی استان درجشنواره شهیدرجایی معرفی و از آنان تجلیل به عمل آمد.
در این راستا اداره کل دامپزشکی استان قم با توجه به کسب کامل شاخصهای اختصاصی و رشد قابل توجه شاخصهای عمومی موفق به کسب رتبه عالی در بین دستگاههای استان گردید و به عنوان دستگاه کوشا در ارتقاء امتیاز معرفی و طی آن لوح تقدیری از طرف استاندار قم به دکتر رفیعی مدیرکل دامپزشکی استان قم اهداءگردید.

دراین لوح آمده است:
جناب آقای دکتررفیعی
مدیرکل محترم دامپزشکی استان قم
با سلام
بدین وسیله انتخاب اداره کل دامپزشکی استان قم در فرآیند ارزیابی عملکرد سال89 و جشنواره شهیدرجایی استان به عنوان دستگاه کوشا در شاخصهای عمومی و اختصاصی را تبریک کفته و از زحمات و تلاشهای جنابعالی و همکاران محترمتان تقدیر و تشکر مینمایم. امیداست با استعانت از خداوند متعال در سالی که توسط مقام معظم رهبری (حفظ الله) به عنوان سال جهاد اقتصادی نام گذاری شده است در جهت اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعتلای نظام مدیریت ،بهره وری و بهبود خدمات رسانی به مردم و زائرین محترم در جوار کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه (س) موفق و موید باشید.

محمدحسین موسی پور 

 

-----------------------------

 

مدیرکل دارو، درمان و آزمایشگاه های سازمان دامپزشکی از خراسان جنوبی بازدید کرد


مدیرکل دفتر دارو و درمان و آزمایشگاه های سازمان دامپزشکی کشور طی سفر دو روزه به خراسان جنوبی از مراکز بخش خصوصی شهرستان بیرجند بازدید نمود.

دکتر عزیزیان در روز نخست سفر به بیرجند از امکانات و تجهیزات آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان بازدید و از نزدیک  در جریان مسایل و مشکلات این حوزه قرار گرفت.

وی در روز دوم این سفر از شرکت های پخش دارویی، درمانگاه ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی در شهرستان بیرجند بازدید نمود.وی همچنین از صدور مجوز پروانه تاسیس کارخانه تولید مکمل درمانی در آینده نزدیک در استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد روند تاسیس این کارخانه هرچه سریعتر انجام گیرد.

عزیزیان در پایان این بازدید ضمن ابراز رضایت از عملکرد دامپزشکی استان در حوزه دارو،درمان و آزمایشگاه افزود: باتوجه به اینکه خراسان جنوبی یکی استان های محروم کشور می باشد ولی برخی از آزمایشات نظیر سم شناسی در اینجا انجام می شود که برخی از استان های دیگر تجهیزات انجام آن را ندارند.

گفتنی است تعداد 41 مرکز بخش خصوصی اعم از کلنیک،داروخانه،مراکز مایه کوبی، آزمایشگاه و مرکز پخش دارو و واکسن در استان فعالیت دارند.

 

نظر شما
ادامه