کد خبر: ۷۴۴۷۳

حکیم مهر: استاندار ایلام گفت: سازمان نظام دامپزشکی به عنوان یک جایگاه تخصصی و آکادمیک، پشتیبان و حامی بخش دولتی برای مهار و کنترل بیماری های مشترک انسان و دام و تامین سلامت غذای پروتئینی مردم است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حسن بهرام نیا» روز یکشنبه در دیدار با رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور اظهار کرد: سازمان نظام دامپزشکی کشور خدمات قابل ملاحظه و ارزشمندی را به جامعه عشایری در دور افتاده ترین نقاط و با هدف حفظ سلامت دام و طیور این قشر مولد ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه واگذاری امور به مردم باعث موفقیت دولت در پیشبرد اهداف و برنامه ها می شود، افزود: در این راستا سازمان نظام دامپزشکی از نیروهای زبده و متخصص مردمی بهره گرفته است.

بهرام نیا یادآور شد: این سازمان به عنوان یک سازمان تاثیر گذار نقش مهمی در خدمت رسانی به جامعه هدف اعم از تولیدکننده و مصرف کننده برای تهیه غذای سالم دارد.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور هم در این دیدار گفت: ایلام یکی از موفق ترین استان های کشور در زمینه سلامت دام و مهار بیماری های مشترک دام و طیور است.

«دکتر حامد زارعی» یادآور شد: سازمان نظام دامپزشکی کشور جزو ۶ نظام سازمانی حرفه ای کشور است که ۴۶ هزار عضو اعم از دکتر عمومی و تخصصی و پیراپزشکی در حوزه دام، طیور و وحوش در بخش دولتی و خصوصی دارد.

وی ادامه داد: در سال های گذشته علاوه بر انجام تکالیف قانونی خود در نظام جامع دامپروری، صدور پروانه های کسب های کار و در حوزه دام نیز به وظایف این سازمان واگذار شد.

زارعی اضافه کرد: همه افراد این مجموعه دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که از انگیزه و دانش کافی برای خدمت رسانی به جامعه هدف برخوردارند.

وی افزود: در احکام برنامه هفتم توسعه به امنیت و ایمنی غذایی توجه و تاکید ویژه شده که این امر وظایف سازمان نظام دامپزشکی و دامپزشکان را در تامین غذای سالم سنگین تر کرده است.

به گزارش ایرنا، دیدار با مدیرکل دامپزشکی، دیدار با اعضای بخش خصوصیف برگزاری میز خدمت و افتتاح طرح بخش خصوصی از جمله برنامه های دکتر حامد زارعی رییس سازمان دامپزشکی کشور در سفر ۲ روزه به استان ایلام است.

وی در بدو ورود به استان با حضور در مزار شهدای گمنام شهر ایلام به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.


نظر شما
ادامه