کد خبر: ۷۴۴۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیر کل دفتر قرنطینه و امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی تاکید کرد: این سازمان بر سلامت مرغ‌های وارداتی نظارت کامل دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «دکتر وحید صالحی» گفت: سازمان دامپزشکی برای تایید سلامت محموله‌های وارداتی گوشت و مرغ، بازدید ویژگی‌های ظاهری و فیزیکی، ارگانولپتیکی محموله در مبادی ورودی کشور، کنترل اسناد بهداشتی محموله و در صورت مناسب بودن این شرایط، نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های لازم را در دستور کار دارد.

وی افزود: در صورت انطباق نتایج با الزامات بهداشتی واردات، محموله ترخیص بهداشتی شده و بر اساس برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی، به سردخانه‌های نگهداری یا بازار هدف ارسال می‌شود.

صالحی ادامه داد: در صورتی که عدم سلامت بهداشتی محموله گوشت یا مرغ و یا هر محموله وارداتی دیگری که تایید سلامت آن بر عهده سازمان دامپزشکی کشور است، مشخص شود؛ در صورت درخواست واردکننده محموله عودت داده شده و یا در غیر این صورت، پس از اخذ دستور قضایی امحا می‌شود.

وی همچنین گفت: در صورتی که در زمان حمل محموله به کشور، سازمان دامپزشکی در جریان آلودگی قرار بگیرد محموله ترخیص بهداشتی نشده و عدم قابلیت ترخیص محموله به گمرک نیز اعلام می‌شود.

به گزارش ایانا، پس از اظهار نظر شتابزده یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر واردات مرغ آلوده بلاروسی به کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل روابط عمومی سازمان دامپزشکی اعلام کرده بود که این سازمان هیچ مجوزی برای واردات مرغ گرم یا منجمد برای هیچ یک از زیر مجموعه‌های وزارت جهاد از بلاروس صادر نکرده و مرغ‌های گرم و منجمد موجود در بازار از سلامت مناسب برخوردار هستند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
3
2
خدا قوت برادر
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
0
0
خسته نباشید برادر زحمت کش خدا کند دررآس مدریت ها انسانهایی مثل شما که بی حاشیه وسالم باشند موفق باشی ..
نظر شما
ادامه