کد خبر: ۷۴۴۸۰

حکیم مهر: محققان ایرانی، نسل جدیدی از مکمل‌های دامی را ساختند که طی یک برنامه زمان‌بندی‌شده معین، اجزای خود را در لوله گوارش دام آزاد می‌کنند. این مکمل‌های خوراکی به دریافت بهتر مواد مغذی به دام کمک می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، گروهی از فناوران یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از روشی فناورانه زمینه را برای دریافت بهتر مکمل‌های خوراکی در بدن نشخوارکنندگان فراهم کرده‌اند.

«سیمین خورسندی» مدیر عامل این شرکت با اشاره به تولید این فرآورده دامی با استفاده از دانش فنی بومی در این شرکت، گفت: این محصول با عنوان بلوس‌های خوراکی کندرهش، به عنوان نسل جدیدی از مکمل‌های خوراکی دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ما تحقیقات گسترده و بهره‌مندی از نیروهای متخصص در زمینه­‌های علوم دامی و دامپزشکی و همچنین اجرای پژوهش‌های کشاورزی، به فناوری کندرهش کردن اجزای بلوس‌های خوراکی دست یافتیم، اظهار کرد: این مکمل به گونه‌ای فرموله شده که مواد مغذی مورد نیاز حیوان در داخل این بلوس‌ها قرار می‌گیرد و بعد از مصرف دام، این مواد آن به آهستگی و در دراز مدت بدون نیاز به تکرار مصرف روزانه به بدن حیوان می‌رسد.

خورسندی با تاکید بر اینکه استفاده از بلوس‌های خوراکی به دریافت بهتر مکمل‌های خوراکی در بدن نشخوارکنندگان کمک می‌کند، ادامه داد: این مکمل حوزه دام به‌گونه‌ای تولید شده که طی یک برنامه زمان‌بندی‌شده معین اجزای خود را در لوله گوارش آزاد می‌کنند.

این محقق با بیان اینکه این محصول دارای مشابه خارجی داشته است، ادامه داد: قیمت پایین‌تر، کیفیت برابر با نمونه خارجی، سازگاری محصول با دام‌های کشور و ارائه مشاوره حضوری و غیر حضوری و آموزش استفاده از دستگاه‌های مورد نیاز جهت خوراندن دارو به دام از مزایای رقابتی این محصول به شمار می‌رود.

وی در خصوص اشتغال ایجاد شده در این مجموعه فناور عنوان کرد: در حال حاضر 10 نفر به طور مستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند ولی با توجه به زنجیره کسب و کار ایجاد شده، نمایندگان فروش، و کارگران مشغول به فعالیت در واحد تولید این عدد برای اشتغال غیر مستقیم بسیار بالاتر است.

خورسندی با تاکید بر اینکه حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منجر به رشد و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق شده است افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای دانش‌بنیان، فناور و خلاق در رشد این واحدها بسیار مؤثر بوده است و امیدواریم در آینده نیز هماهنگی‌های بیشتری با واحدهای اجرایی جهت دستیابی به سایر تسهیلات صورت بگیرد.

 

نظر شما
ادامه