کد خبر: ۷۴۴۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: چهار قلاده گرگاس و دو قلاده سگ ولگرد مشکوک به هاری در شهرستان جاجرم پس از نمونه برداری بصورت بهداشتی دفن شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی جاجرم، چهار قلاده گرگاس و دو قلاده سگ مشکوک به هاری توسط گروه واکنش سریع شبکه دامپزشکی جاجرم بصورت بهداشتی دفن شدند.

«سید حسین مرتضوی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جاجرم در این باره گفت: با توجه به حمله ور شدن سگ های ولگرد در روستای دوبرجه از توابع بخش شوقان شهرستان با اعلام دهیار این روستا، عملیات حذف، نمونه گیری و دفن بهداشتی چهار قلاده گرگاس و دو قلاده سگ ولگرد توسط گروه واکنش سریع شبکه دامپزشکی جاجرم آغاز گردید.

به گزارش اهالی مشخص شد یک قلاده گرگاس نیز در نزدیکی روستا تلف شده است که این گزارش، کارشناسان دامپزشکی را بیشتر به بیماری هاری مشکوک کرد.  

مرتضوی اظهار کرد: باتوجه به اینکه هاری یک بیماری مشترک بین انسان و دام می باشد اقدامات بهداشتی از قبیل واکسیناسیون سگ های موجود در کانون بیماری و تا شعاع سه کیلومتری انجام شد و همچنین برگزاری کلاس آموزشی با موضوع بیماری هاری برای اهالی روستا و دامداران در اولویت قرار داده شد.

وی در پایان از همشهریان تقاضا کرد با توجه به قابل انتقال بودن بیماری هاری بین انسان و حیوان و خطرناک بودن این بیماری، از هرگونه تماس با حیوان وحشی یا اهلی که تغییر رفتار در آن صورت گرفته است خودداری کنند و گزارش های خود را از طریق سامانه شبانه روزی 1512 به دامپزشکی انتقال دهند.




انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
MONA
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
3
0
چرا عقیم سازی اصولی انجام نمیدن ؟ ینی دامپزشکی نیست که داوطلب باشه؟ شهرداری اونجا چطور ؟ واقعا جای تاسف داره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
عقیم سازی اشتباهه!
در خود امربکا هم انجام نمیشه!
حیوان موذی حساب شد باید یوتانایز بشه! مگه پول ملت مفته که بره توی جیب یک سری دلال حامی نما!
در ضمن دامپزشکی مگه مفتیه که همش دنبال سرویس رایگان از دامپزشکید؟ گیریم دامپزشک رایگان اصلا کار کرد هزینه درمان و ادامه و نگهداری بعدش شما می دی؟
یوتانایز و خلاص ! البته نان خیلی ادم های سو استفاده چی آجر میشه !
کهبدِبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
عقیم سازی در شرایطی قابل اجراست که سگ بی صاحبی وجود نداشته باشه و برای مثال اگر در کوچه ای یا خیابانی هم سگی زندگی میکنه اون سگ‌ متعلق به اهالی همون کوچه باشه یا یک فرد مسئول داشته باشه
در این صورت میشه با عقیم سازی بصورت مفید جمعیت رو کنترل کرد اما عقیم سازی های فله ای بدون نظارت و بدون طی روند درست درمان چیزی حل نمیکنه که هیچ بلکه خودش اسیب زاست
بجز این در خصوص گرگاس ماجرا کاملا متفاوته
گرگاس یک گونه ی مهاجم محسوب میشه و تنها راه مقابله حذفه حالا بصورت انسانی بیهوش کردن و یوتانایز بصورت غیرانسانی حذف با گلوله که به شخصه موافق دومی نیستم
اما در هر صورت ازاد گذاشتنش در طبیعت یک جنایته
نظر شما
ادامه