کد خبر: ۷۴۴۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: مدیرکل محیط زیست استان زنجان که دیروز از مشاهده یک قلاده توله پلنگ در طارم خبر داده بود، امروز اظهارات قبلی خود را اصلاح کرد و گفت: فعلاً نمی‌توان تشخیص داد که این حیوان پلنگ یا گربه وحشی است، اما قطعاً از گربه‌سانان وحشی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روز شنبه این هفته بود محیط‌بانان شهرستان طارم در جریان حضور یک قلاده گربه‌سان چند روزه در دربند باکلور واقع در منطقه شکار ممنوعه خرمنه سر طارم قرار گرفتند و بلافاصله تأمین امنیت و مراقبت از این توله به صورت نامحسوس در دستور کار قرار گرفت.

در همین راستا «محمدرضا یافتیان» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: این توله چند روزه است و نمی‌توان تشخیص داد که پلنگ و یا گربه وحشی است، اما قطعاً جزو گربه‌سانان وحشی است و به خاطر همین موضوع این توله ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه هفتم خرداد به پارک طبیعت پردیسان تهران جهت مراقبت منتقل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان تشریح کرد: کارشناسان تهران متوجه شده‌اند که این توله نر است و فعلاً نمی‌توانند تشخیص دهند این توله پلنگ و یا گربه سان دیگری است و زمان دو هفته‌ای برای تشخیص این موضوع لازم است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا روز گذشته اعلام کردید که توله پلنگ رویت شده است گفت: یک کارشناس با سابقه این اداره کل پس از بررسی، اعلام کرد که این توله چند روزه، پلنگ است، ولی بعد از اینکه این توله را به تهران منتقل کردیم، کارشناسان تهران اعلام کردند، چون عمر این توله زیر ۲۰ روز است تشخیص دادن این موضوع سخت است و باید چند روز از عمر آن بگذرد تا مشخص شود.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
1
از ظاهرش كاملا مشهوده كه پلنگ نيست و گريه وحشيه
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
0
0
میکشنش وبعد هی داستانسرایی میکنند!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
0
0
پلنگ مگه این رنگه؟؟؟
نظر شما
ادامه