کد خبر: ۷۴۴۹۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
در نخستین آئین اعطای نشان عالی دانش:
ریاست دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، عضویت پیوسته فرهنگستان علوم ایران و عضویت در قطب علمی پاتوبیولوژی از جمله فعالیت‌های علمی و اجرایی وی است ...

حکیم مهر: نخستین «نشان عالی دانش» بر سینه ۱۲ ستاره سپهر دانش ایران نشست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، در نخستین آئین اعطای نشان عالی دانش که شامگاه دوشنبه ۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور «حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر خسرو پناه»، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، «دکتر سید محمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران، «دکتر حسین قناعتی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، «دکتر علیرضا منادی سفیدان» رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و «دکتر رضا پورحسین» دبیر نشان عالی دانش برگزار شد، استادان اعظم ایرجی زاد، عباس بازرگان، احمدرضا دهپور، علی‌اکبر رشاد، عباسعلی زالی، حسین صفایی، سید کاظم علوی‌پناه، محمود فتوحی فیروزآباد، اردشیر قوام‌زاده، «محمدمهدی کیایی»، محمود مهرداد شکریه و محمدحسین نصر اصفهانی مفتخر به دریافت نخستین نشان عالی دانش کشور شدند.

«دکتر محمدمهدی کیایی» استاد پیشکسوت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد.

وی دارای مدرک تخصصی در رشته بهداشت و تغذیه طیور از دانشگاه آیردین اسکاتلند است.

این پژوهشگر و متخصص بهداشت و تغذیه طیور طراحی و فرموله نمودن نوعی ژل غذایی برای جلوگیری از دز هیدراته شدن جوجه در هچری و حمل‌ونقل و مشارکت در ساخت واکسن ضد کوکسیدیوز ماکیان و طراحی و فرموله نمودن نوعی مکمل رشد گیاهی در ماکیان به منظور حذف آنتی‌بیوتیک در غذای طیور را در کارنامه علمی و پژوهشی خود ثبت کرده است.

وی همچنین مقالات و کتاب‌های بسیاری در زمینه بهداشت دام و طیور را تألیف و منتشر کرده است. عضویت پیوسته فرهنگستان علوم ایران، ریاست دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و عضویت در قطب علمی پاتوبیولوژی نیز از جمله فعالیت‌های علمی و اجرایی وی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران دکتر سلاجقه، معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر منصور انبیاء، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران و جمعی از استادان ممتاز، پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار در آئین رسمی اعطای نشان عالی دانش حضور داشتند.

 به برگزیدگان نخستین نماد نشان عالی دانش در نماد آموزش عالی ایران، علاوه بر لوح تقدیر و نشان عالی دانش، ۲۰ قطعه سکه بهار آزادی اهدا شد.


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
1
3
از زحمات این مرد بزرگ برای ملت سپاس گزاریم. لطفاً در مورد استاد عزیز جناب آقای دکتر همایون مهروانی موسسه رازی نیز به مردم و دامداران معرفی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
0
4
انشالله خداوند به آقای دکتر عمر طولانی و با عزت عطا فرماید افتخار کسب دانش در محضر این انسان بزرگ و با اخلاق در دوره تخصص نصیب اینجانب شد به امید حق
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
1
2
باعث افتخار دامپزشکی هستند . مرد علم و اخلاق . ظاهرا این افتخار خوشایند نظام دامپزشکی کشور نیست .
علیرضا پاک نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
0
1
ضمن قدردانی از این کار عالی ، در تعجبم چطور این دانشکده از چاپ کتاب « تاریخ پزشکی و دامپزشکی ایران ج۱و۲ - دکتر حسن تاجبخش استاد شخیص این دانشکده جهت عرضه برای منبع کارشناسی ارشد علوم پزشکی عاجز است ؟!!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
0
0
سلام استاد
افتخار شاگردی حضرتعالی از برگهای زرین زندگی شاگردان شماست
استاد اخلاق
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
0
0
باسلام وادب
از خاطر نمی برم که جناب استاد بزرگوار درزمانی که ریاست دانشکده را عهده داربودند، عصر حاضر را متفاوت تراز سایر دوره های تاریخی و به نام " عصر دانش" معرفی فرمودند. عصری که سرعت تحولات بسیار زیاد و آموختن برای همه واجب .
شاگردی این استاد بزرگوار وخوش اخلاق را مایه مباهات می دانم وبرای ایشان وهمه دانشمندان پرتلاش و تاثیر گذار آرزوی سلامتی وموفقیت می نمایم.
ابراهیمی
نظر شما
ادامه