کد خبر: ۷۴۵۰۶

حکیم مهر: گروهی از فناوران یک مجموعه دانش‌بنیان علاوه بر تولید کیت‌های تشخیص سریع کرونا موفق به کسب دانش فنی تولید کیت تشخیص ۳ نوع بیماری خطرناک در سگ و گربه شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمد احسنی ایروانی»، کارشناس فروش یکی از هولدینگ‌های دانش‌بنیان گفت: این هلدینگ در حوزه فروش دستگاه‌ها و کیت‌های آزمایشگاهی در زمینه انعقاد خون فعال است، ضمن آنکه بخش دیگری در این هلدینگ برای تجهیز کارخانه‌های تولید دارو ایجاد شده است.

وی با اشاره به مجموعه دانش‌بنیان این هلدینگ با تاکید بر اینکه این شرکت در زمینه تولید انواع کیت‌های تست تشخیص سریع بیماری‌های انسانی و دامی تحقیقات خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: کیت‌هایی که توسط این شرکت دانش‌بنیان به تولید می‌رسد، شامل کیت‌های تست سریع کرونا، کیت تشخیص سریع تروپونین قلبی، کیت‌های تشخیص سریع مواد مخدر اعم از آمفتامین، متانفتامین و مورفین می‌شود.

ایروانی با بیان اینکه این کیت‌ها به صورت تک تستی نواری و سه‌تستی تولید شده است، ادامه داد: کیت تشخیص بارداری از دیگر محصولات این شرکت است.

کارشناس فروش این هولدینگ‌ دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: همچنین در زمینه حیوانات خانگی نیز فعالیت داریم، به گونه‌ای که کیت تشخیص سه مورد از شایع‌ترین بیماری‌های مربوط به حیوانات خانگی سگ و گربه را به تولید رساندیم.

به گفته وی این کیت‌ها قادر به تشخیص سریع بیماری "پاروویروس (اسهال و استفراغ خونریزی دهنده) و "دیستمپر" (بیماری ویروسی که بر سیستم عصبی، روده‌ها و ریه‌های سگ اثر می‌گذارد) در سگ‌ها و بیماری "پَن‌لوکوپنی" (بیماری ویروسی خطرناک) در گربه‌ها است.

وی با بیان اینکه این مجموعه در زمینه تجاری داخلی و خارجی فعال شده است، افزود: با کشورهای ارمنستان و عراق همکاری تجاری داریم. خوشبختانه در سال‌های اخیر سعی کردیم تحقیقات مؤثری را برای بهبود بخشیدن و ارتقای درمان کشور اجرایی کنیم و دولت نیز در بسیاری از مواقع از فعالیت شرکت پشتیبانی کرده است.

وی تولید ملی با بهره‌گیری از دانش و فناوری داخلی را از رویکردهای این مجموعه دانش‌بنیان دانست و ادامه داد: از این رو نیازمند حمایت‌های بیشتری از سوی دولت هستیم و امیدواریم توجه بیشتری به این حوزه صورت گیرد.

 

نظر شما
ادامه