کد خبر: ۷۴۶۸

حکیم مهر - نامه وزیر جهاد کشاورزی مبتنی بر عدم واردات مرغ و ممنوعیت آن، چهارم آذرماه سال جاری به دفتر مرکزی اتحادیه مرغداران ابلاغ شده است.

نایب رییس اتحادیه سراسری مرغداران کشور با اعلام این مطلب گفت: از ابتدای آذرماه، وزیر جهاد کشاورزی دستور قطع واردات مرغ و ممنوعیت واردات آن را ابلاغ کرده و واردات فعلی بر اثر ثبت سفارش ماههای گذشته بوده است.

پرویز سروری افزود: از آنجا که واردکنندگان دو ماه فرصت دارند تا پس از تاریخ ثبت سفارش نسبت به واردات کالای ثبت شده اقدام کنند، مرغهایی که اکنون از گمرکات کشور وارد می شوند، بر اثر ثبت سفارشهای گذشته صورت گرفته است.

10 درصد مازاد مرغ در کشور داریم

فعال بخش خصوصی خاطرنشان کرد: از آنجا که مرغداران طی چهار ماه گذشته مرغ خود را زیر قیمت مصوب بازار عرضه کرده اند، می توان گفت نه تنها کمبودی در بازار مرغ وجود ندارد، بلکه امکان صادرات آن نیز هست.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 90، تشکلهای تولیدی در حوزه مرغ اعلام کرده بودند که در سال جاری هیچ گونه کمبود مرغی نخواهیم داشت و حتی امکان صادرات 10 درصدی مرغ نیز به کشور وجود دارد.

سروری تصریح کرد: از آنجا که نظام بازار بر اساس عرضه و تقاضا است، شروع واردات باعث تعدیل قیمتهای عرضه در داخل بازار شده، به طوری که قیمت مرغ از قیمت مصوب بازار نیز پایین تر است.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه