کد خبر: ۷۴۸۴

حکیم مهر - معاون فنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در مازندران چندین کانون آلوده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در ساری، آمل، محمودآباد و جویبار شاهد بودیم، گفت: این آلودگی در سطح پرندگان خانگی و مرغ‌های صنعتی بوده است.
محمدرضا میرزایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در فصل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قرار داریم، گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از پرندگان وحشی به پرندگان عادی سرایت کرده است که به دنبال آن شاهد مرگ و میر اردک‌های وحشی در مازندران بوده‌ایم.
میرزایی با اعلام اینکه در مازندران چند کانون آلوده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در ساری، آمل، محمودآباد و جویبار شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: این آلودگی در سطح پرندگان خانگی و مرغ‌های صنعتی بوده است.
وی با بیان اینکه استان‌های همجوار مازندران مانند کرج، ورامین، گیلان و گلستان در وضعیت اضطراری این بیماری به سر می‌برند، گفت: برای انجام مراقبت‌های اولیه بهداشتی در سطح مرغداری‌ها چند نشست با مسئولان جهاد کشاورزی و دامپزشکی برگزار شده است تا مراحل پاکسازی پرندگان آلوده به درستی انجام شود.
معاون فنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه نگرانی در مورد تغییر انواع بیماری و تغییر ژنتیکی این بیماری و تبدیل آن به ویروس جدید وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون گزارشی از ابتلای این بیماری از انسان به حیوان گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه اگر این بیماری منتقل شود تا 40 درصد مرگ و میر انسان‌ها را به همراه دارد، گفت: مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی مهم‌ترین اصل در برابر مصون ماندن از این ویروس است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه