کد خبر: ۷۴۸۷

حکیم مهر - رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه هنوز مجوز صادرات مرغ صادر نشده است،‌ گفت: امسال یک میلیون و 700 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که حدود 10 درصد آن مازاد مصرف کشورمان بوده و قابلیت صادرات دارد.

عطاالله حسن‌زاده با اشاره به 90 میلیون قطعه جوجه‌ریزی ماهانه، اظهار کرد: میزان جوجه‌ریزی مرغ گوشتی تا پایان سال به 105 میلیون قطعه خواهد رسید.

وی با اشاره یه تلفات شش تا هشت درصدی پرنده در واحدهای پرورشی، تصریح کرد: با احتساب تلفات کشور یک میلیون 700 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که حدود 10 درصد آن مازاد مصرف بوده و قابلیت صادرات را دارد.

به گفته حسن‌زاده مصرف سرانه کشورمان 22 کیلو گرم است و سالانه یک میلیون 600 هزار تن گوشت مرغ در کشور مصرف می‌شود.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور خاطر نشان کرد: تاکنون گزارشی از بروز بیماری آنفلوآنزای پرندگان در واحدهای پرورشی صنعتی گزارش نشده است.

وی هزینه تمام شده هر کیلو گوشت مرغ را دو هزار و 20 تومان عنوان و اظهار کرد: علیرغم کاهش تعرفه ذرت هر کیلو ذرت دامی از 450 تومان به بیش از 515 تومان در بندر امام خمینی(ره) به عنوان مبدا واردات افزایش یافته و قیمت نهاده‌های تولید و خوراک مرغ به دلیل اینکه بازار دلالی دارد، روند صعودی در پیش گرفته است.

به گفته حسن‌زاده هر کیلو مرغ زنده در مرغداری دو هزار و 200 تومان و هر کیلو مرغ کشتار و بسته‌بندی شده در کشتارگاه سه تا سه هزار و 150 تومان فروخته می‌شود.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: اجرای طرح بسته‌بندی مرغ در کوتاه مدت برای تولید و مصرف تنش‌هایی ایجاد می‌کند اما با توجه به ارتقا کیفی و بهداشتی محصول اقدام بسیار مناسب و ضروری برای تولید بالای کشورمان بوده و پیش‌زمینه‌ای برای صادرات گوشت مرغ خواهد بود.

وی با اشاره به آزاد شدن صادرات گوشت مرغ و ممنوعیت واردات آن، گفت: از زمان تصویب ممنوعیت واردات، مجوزی برای ورورد این محصول به کشور صادر نشده است. همچنین با توجه به آزاد شدن صادرات تولیدکنندگان به دنبال ارتقا کیفیت و تولید صادراتی و بازاریابی در منطقه هستند اما تاکنون مجوز صادرات گوشت مرغ صادر نشده است.

گفتنی است؛ پیش از این محمد یوسفی - رییس هیات مدیره این اتحادیه بود که اخیرا عطاالله حسن‌زاده جانشین وی شده است. یوسفی نیز به عنوان مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی استان تهران فعالیت می‌کند.

 

 

نظر شما
ادامه