کد خبر: ۷۵۰
رییس اداره بیماری‌های مشترک بین انسان و دام وزارت بهداشت، آخرین شمار مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو در کشور را 91 نفر عنوان کرد و گفت: این بیماری از ابتدای سال تاکنون 16 مورد مرگ و میر به دنبال داشته است...

رییس اداره بیماری‌های مشترک بین انسان و دام وزارت بهداشت، آخرین شمار مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو در کشور را 91 نفر عنوان کرد و گفت: این بیماری از ابتدای سال تاکنون 16 مورد مرگ و میر به دنبال داشته است.

دکتر محمدرضا شیرزادی با اشاره به کاهش موارد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو طی دو سه هفته اخیر، گفت: با شروع فصل سرما فعالیت کنه‌ها کاهش یافته و به دنبال این کاهش فعالیت، سرایت ویروس این بیماری میان دام‌ها محدود می‌شود.

وی، تب، بدن درد و علائم خونریزی دهنده را از علائم تب کریمه کنگو در انسان دانست و گفت: معمولا افرادی که در تماس مستقیم با دام قرار دارند از جمله دامداران و افرادی که در کشتارگاه‌ها فعال هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

دکتر شیرزادی، ورود دام قاچاق، ذبح غیربهداشتی دام‌ها و همچنین فصل گرما و به دنبال آن افزایش فعالیت کنه را از جمله عوامل شیوع تب کریمه کنگو دانست و بر رعایت اصول بهداشتی هنگام خریداری و ذبح دام‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است افرادی که به نحوی با دام‌ در ارتباط هستند از اقدامات حفاظتی مانند استفاده از دستکش، روپوش و ماسک در هنگام ذبح دام استفاده کنند.

گفتنی است، تب خونریزی ‌دهنده کریمه کنگو بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده ‌است که از طریق گزش کنه و یا تماس با خون، ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه