کد خبر: ۷۵۲۷

حکیم مهر - استاندار کرمان گفت: قرنطینه‌های دامپزشکی در کنترل ورود و خروج دام قاچاق به استان کرمان نقش مهمی ‌دارند و باید قرنطینه‌های ثابت و سیار در نقاط مختلف این خطه افزایش یابد.

 راست به چپ : استاندار کرمان - دکتر زیدآبادی


اسماعیل نجار در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با مهم دانستن وظایف دامپزشکی در تامین سلامت مردم و صیانت از سرمایه دامی به نقش مهم و تاثیرگذار دامپزشکی در نظارت بر کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه اشاره کرد و اظهار داشت: از فعالیت‌های دامپزشکی حمایت‌ می‌کنیم.
نجار با اشاره به سهم محدود 12 درصدی بودجه استان‌ها از کل اعتبارات کشوری این میزان اعتبار را ناکافی دانست و از پیگیری جدی برای افزایش سهم اعتباری استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت ابلاغ اعتبار جدید و یا در پایان سال تلاش می‌کنیم مشکلات دامپزشکی به شکلی ویژه برطرف شود.
وی با اشاره به تغییر وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی دامپزشکی برای حضور در مناطق محروم افزود: در صورت انجام این طرح بخشی از مشکلات دامپزشکی برطرف می‌شود.
نجار به نقش مهم قرنطینه‌های دامپزشکی در کنترل ورود و خروج دام قاچاق به استان کرمان اشاره کرد و خواستار توجه ویژه دامپزشکی در راه‌اندازی قرنطینه‌های ثابت و سیار در نقاط مختلف این خطه شد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان نیز در این نشست به بیان شرح وظایف دامپزشکی، اقدامات انجام شده و موفقیت‌های این نهاد در چند سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: مبارزه با بیماری‌های دامی، صیانت از سرمایه دام و طیور و آبزیان، مبارزه با بیماری‌های مشترک و قابل انتقال از دام به انسان، نظارت بر کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است.
دکتر زیدآبادی به نقش مهم دامپزشکی در تامین فرآورده‌های خام دامی سالم، شرعی و بهداشتی اشاره و بیان کرد: دامپزشکی استان کرمان به دلیل مشکلات موجود از جمله کمبود اعتبار، بلاتصدی بودن بیش از نیمی از پست‌های سازمانی دامپزشکی، عدم اختصاص اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات خشکسالی و حوادث خدمات‌رسانی به بهره‌برداران با مشکلاتی مواجه است.
وی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دامپزشکی استان کرمان در سال جاری را محدود دانست و تصریح کرد: به دلیل حجم گسترده وظایف نظارتی و حاکمیتی دامپزشکی حمایت ویژه از این دستگاه تاثیرگذار در سلامتی مردم و تامین اعتبار مورد نیاز برای انجام صحیح وظایف ضروری است.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با تشکر از حمایت‌های استاندار و معاونان وی و تصویب تامین اعتبار مورد نیاز دامپزشکی در نشست‌های ستاد آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان، ستاد ساماندهی عشایر و جلسات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، خواستار توجه ویژه در جهت اجرایی شدن مصوبات مذکور و تامین نیروی انسانی مورد نیاز دامپزشکی شد.
زیدآبادی بدهی به پیمانکار پروژه آزمایشگاه مرجع و منطقه‌ای دامپزشکی که از مصوبات دور نخست و  دوم سفر رئیس جمهوری به استان کرمان است را از دیگر مشکلات این مجموعه برشمرد.
وی وجود پست‌های قرنطینه ثابت و سیار دامپزشکی در ورودی‌های استان کرمان را اقدامی جدی و حیاتی برای مبارزه با ترددهای قاچاق و غیرمجاز دام دانست و آمادگی مجموعه دامپزشکی برای راه‌اندازی پست‌های قرنطینه ثابت و سیار در صورت تامین نیرو و خودرو و اعتبارات را اعلام کرد.
همچنین در پایان این نشست استاندار کرمان دستور کتبی برای تامین اعتبار مورد نیاز دامپزشکی از محل اعتبارات حوادث، تامین اعتبار بدهی به پیمانکار پروژه آزمایشگاه مرجع، بررسی حل مشکلات نیروی انسانی دامپزشکی و پیگیری تامین اعتبار و امکانات مورد نیاز پست‌های قرنطینه دامپزشکی را صادر کرد.

 

نظر شما
ادامه