کد خبر: ۷۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
این همه دانش آموخته و بخش خصوصی فعال کنار هستند و افرادی که هیچ اطلاعی از وضعیت و واقعیت دامپزشکی در کشور ندارند در حال تصمیم گیری برای ما هستند در حالی که نه از دام و دامپزشکی و نه بهداشت در کشور سر رشته دارند / ما به دنبال این هستیم که دامپزشکی مستقل شود و نوید این را هم می دهیم که به این سمت حرکت کنیم...

حکیم مهر - جلسه اخیر هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در هفته جاری در محل بیمارستان دامپزشکی تهران برگزار شد. درحاشیه این جلسه، روابط عمومی بیمارستان دامپزشکی تهران با دکتر ناصر نبی پور رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان گفتگویی انجام داده که بدین شرح است :

"اولین سوال ما از دکتر نبی پور در باره استراتژی و برنامه های آینده جامعه بود. دکترنبی پور در این خصوص به همکاری های اخیر جامعه با مجلس اشاره کرد و گفت : الان مدتی  همگرایی خوبی در جامعه ایجاد شده  و کمیته ها فعالیت خود را به خوبی شروع کرده و جلسات تخصصی  در حال برگزاری است. قرار است  پیشنهادات ارائه شده  پی گیری شود. ارتباط خوبی با ارگانها داریم. آنها هم چون متوجه شده اند حرفهای ما بدون غرض است با ما همکاری می کنند.

نبی پور به ارتباط مستمر جامعه دامپزشکان با مجلس هم اشاره کرد و گفت:  مجلس به دنبال این است که تغییرات اساسی در موقعیت دامپزشکی  ایجاد کند. یا به همین صورتی که هست باشد یا کاملا زیر نظر وزارت بهداشت برود یا مستقل عمل کند. جلساتی هم در این خصوص تشکیل شده، مثلا سه هفته قبل با کمیسیون اجتماعی مجلس جلسه ای داشتیم. از این طرف هم  کمیته ای در جامعه دامپزشکان ایران  تشکیل شده و قرار است برنامه ای تنظیم و  به مجلس ارائه کنیم  تا یک راه حل اصولی  و بنیادین برای دامپزشکی کشور پیدا شود. در خصوص مسائل روبنایی خیلی صحبتها شده اما ما به دنبال این هستیم که دامپزشکی مستقل شود و نوید این را هم  می دهیم که به این سمت حرکت کنیم. حداقل خواسته ما استقلال دامپزشکی است تا از این وضعیتی که دارد خارج شود. با این سیستم دولتی دامپزشکی نمی تواند حیات پویا داشته باشد.

رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان افزود: این همه دانش آموخته و بخش خصوصی فعال کنار هستند و افرادی که هیچ اطلاعی از وضعیت و واقعیت دامپزشکی در کشور ندارند در حال تصمیم گیری برای ما هستند در حالی که  نه از دام و دامپزشکی و نه بهداشت  در  کشور سر رشته دارند.

نبی پور تاکید کرد:  به دنبال ایجاد زمینه ای هستیم تا همکاران ما در تصمیمی گیریها نقش فعالتری داشته باشند.  مجلس هم در خصوص تغییر قوانین قولهایی به ما داده است.

دیروز از مجلس تماس گرفتند که حتی اگر 50 یا 60 نفر از افراد جامعه امضا کنند و به ما بدهند ما همین را مبنای کار خود برای تغییر در ساختار دامپزشکی قرار میدهیم.

معضل فعلی ما عدم استقلال است. اصلا نمیدانیم کجا قرار گرفته ایم. دامپزشکی یک فعالیت بهداشتی اقتصادی است الان ما  نه این طرف هستیم نه آن طرف. یک وقتی که  کار دامپزشک این بود که فقط  یک سرنگ به دست گیرد و دام را درمان کند اما این الان به به تاریخ پیوسته است.

فعالیت در حرفه ما این قدر گسترده شده که به یک نگاه جدید نیاز دارد. توجه به مسائلی مانند بهداشت غذایی بهداشت دام بیماریهای مشترک  و بیماری های نوپدید باید جایگزین نگاه قبلی شود.

رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران در پاسخ به  این سوال که جایگاه ما در دامپزشکی بین کشورهای منطقه  کجاست گفت: دامپزشکی در کشورهای اطراف ما نیز از موقعیت و جایگاه خوبی برخوردار نیست. دامپزشکی  درجایی پیشرفت میکند که حیوانات حقوقی داشته باشند. در کشورهای اطراف هم  مانند ما، حیوانات از حقوق خاصی برخوردار نیستند.

تا زمانی که چیزی از حقوقی برخوردار نباشد جایگاهی ندارد ما اول باید برای ایجاد این حقوق  تلاش کنیم. حقوق حیوانات را در کشورمان جا بیندازیم تا بتوانیم درباره اش صحبت کنیم.

نبی پور با اشاره به ماجرای معدوم کردن سگها در تبریزهم گفت : آدم اصلا خجالت میکشد، شرمش می‌شود وقتی اینها را می بیند. قطعا ما در این زمینه بی کار نمی‌مانیم. نامه نگاری می کنیم. باکی هم نداریم و در نشریات هم اظهار نظر کرده و می کنیم. از رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران در خصوص وضعیت دام کوچک درایران هم سوال کردیم که در پاسخ گفت : ببینید اصلا مساله دام کوچک و بزرگ نیست وضعیت دام بزرگ هم همین است، چون در کل اعتقادی به حقوق حیوانات نیست. مثلا در مورد آنفلوآنزای پرندگان شیوه معدوم کردن ماکیان اصلاً درست نیست. آنها را داخل گونی میکنند وبا لودر رویشان خاک می ریزند. غیر انسانی تر از این ممکن نیست.

گفتنی است در جریان این بازدید و نشست هیأت مدیره جامعه دامپزشکان، به جز دکتر ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره، دکتر گودرز ادیب راد، دکتر سید جاوید آل داوود، دکتر آیدین کسالایی، دکتر حمید قماشچی و دکتر امیر علی امیری دیگر اعضای هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران هم حضور داشتند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گلچین
|
-
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
0
0
اتحاد بین سه ضلع دامپزشکی(سازمان دامپزشکی،نظام دامپزشکی وجامعه دامپزشکی)میتونه خیلی از مشکلات رو حل کنه،بهترین گزینه برای بهبود وضعیت دامپزشکی استقلال اونه ولی در هر حالتی باید دامپزشکی با وزارت بهداشت رابطه نزدیکی داشته باشه.امیدوارم مسئولهای همین سه ضلع دامپزشکی به این خودباوری برسند که با تغییر در ساختار دامپزشکی جایگاه اونا تغییری نمیکنه. همه مون باید با هم متحد شیم تا مسئولان صدامونو بشنوند. دامپزشکی زنده هست وداره برای فرداهاش برنامه میریزه.باهمیم همه از دکترش گرفته تا کاردان،دانشجو تا مسئول. به امید فردای بهتر
نظر شما
ادامه