کد خبر: ۷۵۶۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
بدون اینکه کسی به جلسه وارد یا از آن خارج شود امر فرمودند که موسسه رازی نظرات خود را مطرح کند. جناب آقای دکتر قدکچی سخنانی را بنا به اختصار بیان فرمودند و در بطن آن به مقام معظم رهبری پیشنهاد دادند که فردی را به عنوان مشاور امور بیولوژی منصوب فرمایند تا ارتباط بین سازمانهای مربوطه و معظم له تسهیل شود...

حکیم مهر -  برای نخستین بار طی 30 سال گذشته در هفته جاری رئیس، معاون و تعدادی از مسئولین مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی همراه با رئیس سازمان دامپزشکی کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

هر چند این دیدار بطور مستقل انجام نشده و بصورت توأم و در قالب دیدار اعضاء ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی صورت گرفته، لیکن فرصت ده دقیقه‎ای رئیس مؤسسه رازی برای طرح نظرات و پیشنهادات خود محضر رهبر معظم انقلاب نیز غنیمت بوده است.

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی

(راست : استاد دکتر شفیعی : چهره ماندگار دامپزشکی(واکسینولوژی) - چپ : دکتر دستور - رئیس سازمان دامپزشکی)

دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت 9 دی

(راست : دکتر اکبری - معاون مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی)

روایت دکتر خالصی و دکتر گودرزی از این دیدار که در وبلاگ پرسنل و محققان مؤسسه رازی انعکاس یافته بدین شرح است :

" مقدمات: همه چیز از 22 ابان 1387 شروع شد. در اوج قدرت دکتر دلیمی و زمانی که شورای نمایندگان با فشار او و پیگیری اقای رسولیان(مسئول قبلی حراست) به تدریج در حال تعطیل شدن بود، جناب دکتر گودرزی در یکی از جلسات شورای نمایندگان هیئت علمی پیشنهاد کرد برای خروج موسسه رازی از بحران مدیریت ملاقاتی با مقام معظم رهبری داشته باشیم. این تقاضا خیلی زود مکتوب شد وبا امضای نمایندگان شورا جناب دکتر گودرزی، آشتیانی، حاجی زاده، مهندس ترابی و اینجانب از طریق رابط آقای دکتر گودرزی به دفتر رهبری تحویل گردید. این درخواست سه سال پیگیری شد ولی تا زمانی که دکتر گودرزی جناب دکتر عابدی را در جریان ماجرا قرار داد و این موضوع توسط جناب آقای دکتر عابدی به طور جدی تری با حمایت رئیس موسسه پیگیری نشد به نتیجه نرسید.

آمادگی های قبل از ملاقات: ماجرای ملاقات با مقام معظم رهبری چند روز قبل به اطلاع ریاست محترم موسسه رسانده شد. برای این ملاقات علاوه بر جناب آقای دکتر قدکچی ، عابدی و اکبری، قرار شد جناب دکتر خالصی و دکتر ایزدی به عنوان نماینده ایثارگران، جناب دکتر گودرزی و دکتر آشتیانی به عنوان نمایندگان شورای هیئت علمی و جناب آقای دکتر شفیعی و دکتر هدایتی به عنوان نماینگان پیش کسوتان حضور داشته باشند. در روز یکشنبه جلسه هماهنگی به منظور تعیین نکاتی که در این جلسه باید مطرح شود برگزار شد. با توجه به پیش بینی صورت گرفته و وقت بسیار کمی که برای ملاقات پیش بینی شده بود( حدود ده دقیقه بین ساعت 10 تا 10:10) توافق شد که دعوت از حضرت آقا برای بازدید از موسسه به عنوان مهمترین محور در سخنان ریاست محترم موسسه مد نظر قرار گیرد. همچنین مقرر شد که در صورت وجود وقت کافی بقیه شرکت کنندگان نیز به نوبت نظرات خود را مطرح نمایند.

روز ملاقات:علاوه بر افراد فوق در صبح روز ملاقات جناب آقای دکتر دستور ریاست محترم سازمان دامپزشکی نیز به همراه دکتر قدکچی به محل بیت رهبری آمد. در زمان ملاقات(حدود ساعت 10) ابتدا اعلام شد که جماسه سازان 9 دی به محل جلسه وارد و در نقاط مشخص مستقر شوند. سپس از هیئت موسسه رازی و دیگر مدعوین دعوت شد به محل جلسه وارد شوند. مقام معظم رهبری در ابتدای جلسه به موضوع حماسه 9 دی اشاراتی داشتند که مشروح این سخنرانی در رسانه ها منتشر شد. سپس بدون اینکه کسی به جلسه وارد یا از آن خارج شود امر فرمودند که موسسه رازی نظرات خود را مطرح کند. جناب آقای دکتر قدکچی سخنانی را بنا به اختصار بیان فرمودند و در بطن آن به مقام معظم رهبری پیشنهاد دادند که فردی را به عنوان مشاور امور بیولوژی منصوب فرمایند تا ارتباط بین سازمانهای مربوطه و معظم له تسهیل شود. این پیشنهاد به ظاهر مورد قبول واقع نشد زیرا به نظر معظم له این پیشنهاد چندان موثر نیست. پیشنهاد دوم ایشان نیز دعوت به موسسه رازی بود که در ظاهر به آن پاسخی داده نشد ولی به گفته جناب دکتر گودرزی، هم اکنون جناب آقای دکتر عابدی در حال تلاش برای تحقق چنین اتفاقی در رازی هستند. مقام معظم رهبری در پاسخ به بیانات جناب دکتر قدکچی در خصوص وجود برخی مشکلات، به وجود هیئت امنا در رازی اشاره کردند. به نظر معظم له حضور معاونین وزرا در هیئت امنا برای حل مشکلات رازی به هیچ وجه کارساز نیست و لذا امر فرمودند که حتما جلسات هیئت امنا با حضور وزاری مربوطه که مستقیما به بدنه دولت متصل‏اند تشکیل شود و همچنین امر فرمودند که مشکلات از طریق طرح در هیئت امنا حل شود."

در این وبلاگ انتقاداتی هم به شیوه گزینش افراد شرکت کننده در این جلسه به نمایندگی از مؤسسه رازی و نیز نحوه طرح مباحث وارد شده است که مشروح آن را با مراجعه به وبلاگ (با کلیک از اینجا) می‎توانید مطالعه نمایید.

گفتنی است مدیرمسئول حکیم مهر چهار سال قبل در سندی آینده‎نگر به سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرده بود موضوع ملاقات مسئولین، مدیران، چهره‎های ماندگار و نمایندگان منتخب حرفه دامپزشکی با رهبر معظم انقلاب را به مناسبت روز ملی دامپزشکی پیگیری نماید که متأسفانه این موضوع تاکنون به سرانجام نرسیده است.

امید است این دیدار فتح بابی برای پیگیری سازمان نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی کشور، جامعه دامپزشکان، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم و سایر نهادهای مرتبط برای ارائه درخواست مدون و خردمندانه دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز ملی دامپزشکی باشد.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک همکار
|
-
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
0
0
چرا این خبر هیچ کامنتی نداره؟
خواننده
|
-
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
0
0
.....جناب اقای دکتر میرشمسی .........
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
0
0
باز جناب مدیر مسئول افاضات فرمودند؟؟!
مزدک
|
-
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
0
0
کم گوی و گزیده گو چون دُر
آشنا
|
-
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
0
0
مبارک است انشاالله.
به امید روزی که با افزایش چنین دیدارهای نظر معظم له نیز به کارهای ارزشمند مجموعه دامپزشکی بیشتر معطوف گردد. ای کاش فرصتی نیز برای سخنرانی ریاست محترم دامپزشکی و بیان کمبود ها و نقاط قوت سازمان و بیان جایگاه رفیع این رشته در امر حفظ سرمایه های دامی و اعتلا بهداشت عمومی میسر می گردید.
ناصر
|
-
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
0
0
بسمه تعالي
اولا: در صورتي كه افراد حاضر در عكسي را معرفي ميكنيد، همه را معرفي كنيد. در عكس اول دكتر شفيعي،‌دكتر هدايتي، دكتر عابدي(مدير حوزه رياست) و دكتر دستور هستند.
دوما: متاسفانه در كشورهاي جهان سوم در صورتي كه مسئولين ارشد يك كشور به يك مسئله در كشور توجه ويژه كنند آن قسمت رشدي خاص(بعضا كاريكاتوري) را تجربه خواهد كرد. مثال آن صنعت بيوتكنولوژي در كوبا است كه به علت توجه خاص فيدل كاسترو رشدي عجيب و مثال زدني در كوبا داشته است(البته زن چندم فيدل رئيس اين مجموعه بوده است و ايشان اول هر روز براي سر زدن به خانم خود ميرفته است!) و يا صنايع نظامي و فضايي در شوروي سابق(در حالي كه از ساخت يك اتوموبيل عاجز بودند) و يا صنايع موشكي در كشور خودمان. به هر حال {بدون قصد مقایسه} اگر رهبر معظم انقلاب جمله ايي در تعريف موسسه و استراتژيك بودن آن ميگفتند از فردا همه مسئولين به تكرار آن و به به وچه چه ميپرداختند گويا تا ديروز همه كور و كر بودند.
به هر حال، تمامي نخبگان و عقلا بايد به موسسه توجه ويژه ايي كنند چرا كه اهميت آن اگر بيش از انرژي هسته ايي نباشد، كمتر نيست. زماني غرب به ما اجازه دسترسي به اين علم بيولوژيك داده است كه در خاطرات ارتشبد طوفانيان است كه ميگويد در ملاقات با فرماندهان .... {رژیم اشغالگر قدس} به ما مي گفتند چرا شما دنبال بمب اتم نيستيد؟ شما بخواهيد ما به شما ميدهيم!
امروز اگر ما بدنبال تاسيس جايي مثل موسسه رازي بوديم مطمئن باشيد كه به ما اجازه نمي دادند. كما اينكه به تعدادي از كشورهاي افريقايي كه با غرب هم مشكلي ندارند اجازه دستيابي به تكنولوژي ساخت واكسن نميدهند.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
0
0
بابا سازمان نظام دامپزشکی یکسال پیش با مقام معظم رهبری دیدار داشتند شما خواب بودی؟
حکیم مهر
|
-
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
0
0
با سلام و احترام / بیننده محترم / دیداری که منظور شما بوده دیداری همراه با سایر اقشار بوده است و بصورت اختصاصی نبوده است.
نظر شما
ادامه