کد خبر: ۷۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
این عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: متاسفانه با وجود محدود بودن بازار کار دامپزشکی ما با افزایش بی‌رویه و بی‌برنامه تعداد دانشکده‌های دامپزشکی روبرو هستیم که در حالیکه استاد، درمانگاه و امکانات لازم را ندارند به گرفتن دانشجو مبادرت می‌کنند...
dr_kiaei

مدیر گروه دامپزشکی وزارت علوم ضمن برشماری مشکلات آموزش رشته‌ی دامپزشکی از افزایش بی‌رویه و بی‌برنامه‌ی تعداد دانشکده‌های دامپزشکی در کشور انتقاد کرد.

دکتر کیایی در پاسخ به سوالی بزرگترین معضل آموزش دامپزشکی را ضعف آموزش در عرصه‌ی عملی دانست و در این زمینه به معضلاتی از قبیل محدودیت در کلینیک‌های سیار، بعد مسافت و مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ اشاره کرد که مانع حضور دسته جمعی دانشجویان در محیط دامپزشکی‌ها می‌شود.

وی در ادامه با بررسی کمی تعداد دانش‌آموختگان این رشته ابراز کرد: تفاوت نیاز واقعی کشور با تعداد فارغ‌التحصیل سالانه این رشته بسیار زیاد داشت تا جایی که دانشجو از ابتدا می‌بیند بیکار است.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: متاسفانه با وجود محدود بودن بازار کار دامپزشکی ما با افزایش بی‌رویه و بی‌برنامه تعداد دانشکده‌های دامپزشکی روبرو هستیم که در حالیکه استاد، درمانگاه و امکانات لازم را ندارند به گرفتن دانشجو مبادرت می‌کنند.

وی گفت: امرزه تعداد دانشکده‌های دامپزشکی در کشور به بالای بیست عدد رسیده در حالیکه بزرگترین تولیدکننده‌های دامی دنیا مانند استرالیا و زلاندنو هر کدام تنها یک دانشکده دامپزشکی دارند. فرانسه و کانادا هر کدام چهار و انگلیس پنج دانشکده دامپزشکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این روند افزایشی نه تنها در آینده کشور را با انبوه دانش‌آموختگان بیکار روبرو خواهد کرد بلکه همزمان سبب کاهش چشمگیر کیفیت آموزش نیز خواهد شد.

کیایی رشته دامپزشکی را برای بالا بردن سواد جامعه بسیار پرهزینه دانست و اضافه کرد: تربیت متخصص بیشتر از حد نیاز علاوه بر به هدردادن سرمایه‌های کشور، سبب اتلاف وقت و عمر جوانان کشورمان خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۵
0
0
آقاي دكتر كيايي كه خودشان راه افتاده اند و شهر به شهر مي روند و به دانشكده هاي دامپزشكي مجوز دوره دكترا مي دهند. خود گويي و خود خندي، عجب مرد هنرمندي!! ايشان اگر خيلي از اين وضع ناراضي هستند و ميزشان را خيلي دوست ندارند، لطف كنند دو خط نامه بنويسند و استعفا دهند.
باآرزوي صداقت و احساس مسوليت در همه مسولين دامپزشكي!!
vet
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
0
0
با سلام. واقعا هم چقدر به تذکرات همکاران گوش میدن این مسئولین! الان سال 92 هست و طی 4 سال 6 تا دانشکده دولتی دامپزشکی جدید سبز شده!. کشورایی مثل استرالیا که هم از نظر علمی قویتر ما هستن و هم زمینه کاریشون چند برابر کشور ماست فقط 2-3 تا دانشکده دامپزشکی دارن. نمیدونم ما واسه چی این رکوردو زدیم تو دنیا؟ فقط بیکار کردن یه عده ای که دلشون خوشه دکترن؟!
با تشکر- فارغ التحصیل 90 دکترای دامپزشکی
نظر شما
ادامه