کد خبر: ۷۵۷۲

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اعلام کرد: هدفگذاری که در استان سمنان در نظر گرفته‏ایم، صادرات داروهای دامی به کشورهای آسیای میانه است.
دکتر رضا عامری اظهار کرد: دامپزشکی می‏تواند در بخش تولید، ایجاد اشتغال با همکاری کارخانه‏ها را در زمینه دامپزشکی داشته باشد و در استان سمنان در این زمینه، افتتاح خط تولید دارو‏های تزریقی شرکت جامدات آفاق را داشتیم.
وی بیان داشت: این خط تولید جدید است و بیش از 50 نفر اشتغال‏زایی مستقیم را به دنبال داشته و 100 فرصت شغلی به طور غیرمستقیم ایجاد می‏کند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: یکی از سیاست‏هایی که در دامپزشکی سمنان دنبال می‏کنیم، افزایش تعداد کارخانجات تولیدکننده دارو، واکسن و مواد بیولوژیک است که امیدواریم در آینده نه چندان دور، استان سمنان به عنوان یکی از قطب‏های تاثیرگذار در صنعت دارویی کشور مطرح شود.
عامری افزود: در حال حاضر هشت شرکت و کارخانه فعال را در زمینه تولید داروهای مورد نیاز در صنعت دام و طیور داریم و بیش از 95 قلم داروی مورد نیاز استان و کشور را در سمنان تولید می‏کنیم.
وی اضافه کرد: این اشکال دارویی به صورت پماد، قرص، بلوث، شربت‏ها و محلول‏ها هستند که در استان سمنان تولید می‏شود و با افتتاح کارخانه‏ای که اخیر انجام شد، داروهایی تزریقی را نیز به این فهرست اضافه کردیم تا آن را تولید کنیم.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: تولید داروهای تزریقی دارای کلاس بهداشتی است و در واقع تمام فضای تولید باید کاملاً استریل باشد و این شرایط مهیا شده و امیدواریم با توسعه این کارخانه بتوانیم بحث تولید مواد اولیه آنتی‏بیوتیک‏ها را نیز داشته باشیم.
عامری تاکید کرد: در فاز دوم، تولید واکسن را در دستور کار داریم؛ البته در استان سمنان شرکت‏های فعال دیگر هم هستند که تولید سموم دامپزشکی را انجام می‏‏دهند.
وی اضافه کرد: هدفگذاری که در استان سمنان در نظر گرفته‏ایم، صادرات دارو به کشورهای آسیای میانه است.

 

 

نظر شما
ادامه