کد خبر: ۷۶۱۰

حکیم مهر - یک دامپزشک درباره کشف دو قلاده شیر در خیابان های تهران گفت: به نظر می رسد، این حیوانات وحشی از مبادی قاچاق وارد کشور شوند.

دکتر پیام محبی اظهار داشت: برخی افراد از محیط زیست نسبت به نگهداری شیر و حیات وحش موفق تر هستند.
وی افزود: زیرا افراد صاحب این حیوانات هستند و برای خرید آنها هزینه کرده اند در حالی که سازمان حفاظت محیط زیست به راحتی زمینه مرگ حیوانات را فراهم می کند.
محبی تصریح کرد: در شرایطی که مجلس برای جلوگیری از نگهداری حیوانات خانگی لایحه می نویسد، مردم به سمت نگهداری از حیوانات عجیب حرکت می کنند.
وی گفت: اگر امروز شاهد نگهداری ببر، شیر، ایگوانا و ... هستیم نتیجه بی توجهی به نیاز جامعه برای نگهداری از حیوانات خانگی است که این حیوانات نامتعارف در جامعه پدیدار شده اند.
این دامپزشک از ورود میمون های کوچک از تایلند به ایران خبرداد و افزود: امروز شاهد حضور پرنده های عجیب در منازل ایرانیان هستیم.
وی درباره پیامدهای ناشی از نگهداری حیوانات وحشی در منازل، اذعان داشت: هر موجود زنده ای که از سلول و گوشت و خون تشکیل شده باشد، می تواند میزبان بیماری های مختلف شود.
محبی خاطر نشان ساخت: قطعا زمانی که حیوان را به صورت قانونی نتوان به ایران وارد کرد، بحث قاچاق تقویت می شود و حیواناتی که با این روش به ایران وارد می شوند، منشا بسیاری از بیماری ها خواهند بود.
وی ادامه داد: اما متاسفانه صاحبان حیوانات قاچاق جرأت مراجعه به دامپزشکان برای مداوای حیوانات خانگی نامتعارف خود را نیز ندارند.
این دامپزشک درباره اینکه دو قلاده شیر کشف شده در خیابان های تهران، جگر خورده اند گفت: جگر بدترین غذایی است که می توان به یک گوشتخوار داد.
وی گفت: جگر سرشار از ویتامین A بوده و زیاد خوردن آن بسیار زیانبار است و سبب نابودی گوشتخوار می شود.
محبی اظهار داشت: متاسفانه محیط زیست نمی خواهد از تجربیات گذشته درس بگیرد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه