کد خبر: ۷۶۳۱
بازگشتی برای این طرح وجود ندارد / در حال حاضر چهار کشتارگاه به دلیل عدم توانایی و ارائه مرغ بسته‎بندی شده یا به سبب عرضه محصول با کیفیت نامناسب تعطیل هستند / استاندار تهران اجرای طرح بسته بندی مرغ در تهران را انقلابی بزرگ در عرضه محصولات غذایی خواند...

حکیم مهر - استاندار تهران اجرای طرح بسته بندی مرغ در تهران را انقلابی بزرگ در عرضه محصولات غذایی خواند.

مرتضی تمدن در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران گفت : طرح بسته بندی مرغ تازه و کامل پس از سالیان متمادی تلاش برای اجرا شدن سرانجام با موفقیت به مرحله اجرا رسیده و اقدام اداره کل دامپزشکی استان تهران در این خصوص گام بزرگی در جهت ارتقاء سطح بهداشت، سلامت و امنیت غذایی شهروندان محسوب می‎شود.

وی افزود : تلاش شبانه‏روزی پرسنل خدوم دامپزشکی استان تهران و هماهنگی‎های ایجاد شده در کمیسیون تنظیم بازار استان سبب شد تا این طرح به صورت گام به گام به مرحله اجرا درآید.

تمدن در ادامه گفت : با اجرای این طرح اهدافی نظیر جلوگیری از بروز آلودگی‎های ثانویه در محصولات عرضه شده به بازار، حفظ کیفیت بهداشتی مرغ در برابر فاسدکننده‎ها در طول مدت حمل و نقل، نگهداری و عرضه این محصولات محقق شده و فرصت انتخاب محصولی با کیفیت بهتر و امکان پیگیری و ردیابی تخلفات احتمالی به شهروندان داده شده و از سویی دیگر رقابتی سالم در میان تولیدکنندگان پدید آمده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران هم در جلسه تنظیم بازار استان با اشاره به همکاری سازمان میادین میوه و تره‎بار شهرداری تهران در اجرای این طرح گفت : از یکم مرداد ماه سالجاری این طرح در میادین میوه و تره بار آغاز شد و پس از بررسی نتایج و ارزیابی شرایط به طور مرحله‎ای ادامه یافت.

دکتر حزبئی افزود : از پایان مهرماه سالجاری شهرستانهای دماوند، فیروزکوه و شمیرانات، هفته اول آبان ماه شهرستانهای ری، شهریار، قدس، رباط کریم، بهارستان، ملارد و اسلامشهر، نیمه آبان ماه شهرستانهای پاکداشت، ورامین و پیشوا، هفته سوم آبان ماه شهرستان ری، هفته آخر آبان ماه میدان بهمن تهران و بالاخره هفته اول آذرماه کل شهر تهران تحت پوشش طرح بسته‎بندی مرغ تازه و کامل قرار گرفتند.

وی در ادامه گفت : طرحی که چند سال در استان تهران به دلایل مختلف اجرا نشده بود در مدتی کمتر از چهار ماه به طور کامل به مرحله اجرا درآمده است.

دکتر حزبئی افزود : بازگشتی برای این طرح وجود ندارد و هماهنگی‎های لازم هم برای اجرای دستورالعمل‎ها و آیین‌‎نامه‎های مربوط با دستگاههای مختلف و سایر استان‎ها انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران همچنین گفت : نظارت بر کشتارگاهها و مراکز عرضه و ناوگان حمل و نقل امری مستمر است و در مرحله بعد به دنبال کیفی سازی محصولات بسته بندی شده خواهیم بود.

وی افزود : در حال حاضر چهار کشتارگاه به دلیل عدم توانایی و ارائه مرغ بسته‎بندی شده یا به سبب عرضه محصول با کیفیت نامناسب تعطیل هستند.

دکتر حزبئی انتخاب زمان مناسب برای اجرای طرح، جلوگیری از تشنج و ناآرامی در بازار و اعمال سیاست‎های بهداشتی و فنی مورد نظر دامپزشکی را در کنار تلاش شبانه‎روزی پرسنل دامپزشکی و حمایت‎های استاندار تهران از جمله مهم‎ترین عوامل موفقیت در اجرای این طرح عنوان نمود.

گفتنی است استاندار تهران در این جلسه ضمن اعلام رضایت از اجرای مناسب طرح بسته‎بندی مرغ تازه و کامل در استان با رویکرد تأمین امنیت و سلامت شهروندان، اجرای این طرح را انقلابی بزرگ در عرضه محصولات غذایی در تهران عنوان و از زحمات مدیرکل دامپزشکی استان تهران، پرسنل دامپزشکی و همه مدیران و دست‎اندرکاران اجرای این طرح تقدیر نمود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه