کد خبر: ۷۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - یک پرورش‌دهنده کروکودیل از ایجاد سیستم فرآوری و تبدیل پوست کروکودیل به چرم در کشورمان خبر داد.

مژگان روستایی گفت: مکانیزم فرآوری و تبدیل پوست کروکودیل‌های پرورشی در کشورمان به وجود آمده و در یک کارگاه فرآوری ورامین آمادگی برای تبدیل این محصول وجود دارد.

روستایی اظهار کرد: با توجه به وجود توانایی تولید چرم از پوست کروکودیل و فرآوری این محصول در کشور ارزش افزوده بیشتری عاید کشورمان می‌شود و این محصول به صورت فرآوری شده و چرم صادر خواهد شد.

این پرورش‌دهنده خاطرنشان کرد: تاکنون نمونه‌هایی از پوست کروکودیل به چرم تبدیل شده و هیچ مشکلی در این راستا نداریم؛ صادرات فرآوری شده این محصول هم بسیار اقتصادی‌تر از صادرات آن به صورت خام است.

روستایی با اشاره به واردات 35 قطعه کروکودیل طی دو مرحله از مالزی و تایلند، گفت: کروکودیل‌های مولد از پاییز سال آینده (که فصل تخم‌گذاری‌شان است) تخم‌ می‌گذارند و دیگر نیازی به واردات بچه کروکودیل برای پرورش نخواهیم داشت.

وی با اشاره به سازگار شدن بچه‌ کروکودیل‌های وارداتی با شرایط اقلیمی جنوب ایران، تصریح کرد: 12 قطعه بچه کروکودیل مهر ماه امسال از تایلند وارد کشورمان شده که اکنون یک ساله و یک متری هستند و تا دو سال دیگر به مرحله کشتار و صادرات می‌رسند.

روستایی کم بودن میزان خوراک این حیوان و همچنین سازگاری با محیط آبی کم و سطحی را از دو مزیت پرورش کروکودیل عنوان و اظهار کرد: هر قطعه کروکودیل بالغ، روزانه دو تا سه کیلوگرم غذا مصرف می‌کند که تغذیه آن از صید ماهیان دور ریز صیادان جنوب کشور تامین می‌شود.

این پرورش‌دهنده افزود: هر کیلو ماهی دور ریز و غیرقابل مصرف انسانی 300 تا 400 تومان از صیادان منطقه خریداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این حیوان خزنده که پرورش آن در کشورمان به‌منظور صادرات پوست و گوشت و دیگر احشام شکل گرفته است با محیط آبی کوچک و استخر کم عمق سازگار است که مزیت اقتصادی پرورش آن را مضاعف کرده است.

گفتنی است؛ شش قطعه کروکودیل در سن 12 تا 15 ساله به عنوان مولد، 12 قطعه در سن ساله و دو قطعه در سن سه ساله، هشت قطعه کروکودیل پیش مولد و هفت قطعه نوزاد کروکودیل در دو مرحله از کشورهای تایلند و مالزی به منظور تکثیر و پرورش وارد کشورمان شده و جزیره قشم در مزرعه بخش خصوصی نگهداری می‌شوند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مادر
|
-
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
0
0
سلام میشه لطفا روش مراقبت از کیف و کفش پوست کروکودیل رو بزارید ممنون
نظر شما
ادامه