کد خبر: ۷۶۷۲

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خراسان جنوبی، کرج و خراسان رضوی

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد:
اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار خشکسالی به دامپزشکی خراسان جنوبی


مدیرکل جدید دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: به منظور مقابله با عوارض سوء خشکسالی مبلغ 4 میلیارد ریال اعتبار به دامپزشکی استان اختصاص یافت.
محمد علی رضایی با تشریح برنامه‌های دامپزشکی در پیشگیری از خسارات بیشتر خشکسالی به دامداران اظهار داشت: این اعتبار صرف مبارزه با بیماری‌های واگیر و انگلی دام، خرید و توزیع نهاده‌های دامی نظیر واکسن، سموم، مکمل‌های درمانی و دارو می‌شود.
وی با اشاره به خسارات ناشی از خشکسالی‌های متمادی به صنعت پرورش زنبور عسل استان و مهاجرت برخی از زنبورداران به استان‌های همجوار، تصریح کرد: به منظور حمایت از این صنعت بخشی از اعتبار مذکور صرف خرید داروی ضد انگل برای مبارزه با بیماری‌های زنبور عسل می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سال گذشته مبلغ اختصاصی به دامپزشکی در حوزه مبارزه با خشکسالی 3 میلیارد و 700 میلیون ریال بود که با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت استانداری و اداره کل مدیریت بحران استان به 4 میلیارد ریال افزایش یافت.
 
* دامپزشکی خراسان جنوبی حائز رتبه پنجم در ارائه خدمت‌رسانی شد
براساس نتایج ارزیابی دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری خراسان جنوبی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال 1389، اداره کل دامپزشکی در شاخص‌های خدمت‌رسانی به ارباب رجوع حائز رتبه پنجم شد.
معاون اداری و پشتیبانی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در این ارزیابی که از 59 دستگاه اجرایی خراسان جنوبی صورت گرفت، اداره کل دامپزشکی موفق شد با میانگین 85.87 درصد رتبه پنجم را کسب کند که این میانگین 6 درصد بیش از معیار میانگین استان است.
سعید کورش‌نژاد اظهار داشت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته از میزان رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده از واحدهای تابعه دستگاه‌های اجرایی، شبکه دامپزشکی سربیشه در رتبه‌بندی شهرستانی، جزو سه دستگاه برتر با متوسط امتیاز 96.6 درصد معرفی شد.
وی در مورد اقدامات موثر دامپزشکی استان در کسب این موفقیت را تلاش و کوشش پرسنل دامپزشکی، برگزاری جلسات و کمیته‌های راهبردی، برنامه‌ریزی منظم و خدمت‌رسانی صادقانه در محروم‌ترین نقاط استان عنوان کرد.

 

--------------------------------

 

تقدیر فرماندار از سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرج جهت تلاش برای مهار و ریشه کنی بیماری وبا


 مهدی ایران نژاد فرماندار شهرستان کرج به پاس تلاشهای شبکه دامپزشکی این شهرستان جهت مهار و ریشه کنی بیماری وبا از سرپرست شبکه دامپزشکی تقدیر نمود.

 

--------------------------------

 

ارائه 11 طرح پژوهشی دامپزشکی خراسان رضوی در نمایشگاه هفته پژوهش


اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از ارائه 11 طرح پژوهشی این اداره کل در نمایشگاه ارائه دستاوردهای پژوهشی در مشهد خبر داد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در این باره اظهار داشت: این طرح ها توسط محققان و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان طی یک سال گذشته اجرا و به نتیجه رسیده است.

دکتر ناصر مرگان ازغدی از طرح های آنالیز بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک  دراستان خراسان  طی سالهای  88 -89 -90 ، ارزیابی طرح توسعه تولید مرغ گوشتی و جوجه کبابی بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش، ارزیابی فراوانی آلودگی به ویروس تب برفکی با استفاده از تیتر آنتی بادی علیه پروتئین های غیر ساختمانی (NSP) در گاوهای شیری استان،  بررسی امکان افزایش ظرفیت پرورش درسطح مرغداری های گوشتی استان، بررسی امکان تولید شیر غنی شده طبیعی امگا3 ALA  در خراسان رضوی، بررسی امکان و روش اجرایی درجه بندی کیفیت شیرخام جهت تولید شیر پاستوریزه درجه بندی شده در استان، بررسی ومقایسه کیفیت فیزیکی وشیمیایی گوشت چرخ کرده بسته بندی و فله در استان، گزارش وقوع مسمومیت با گیاه مرتعی خار خاسک و  وقوع بیماری استرپتوکوکوزیس در مزارع پرورش قزل الای رنگین کمان در خراسان رضوی و... به عنوان طرح های ارائه شده در نمایشگاه پژوهش امسال یادکرد.

وی یادآور شد: این طرح ها در فضایی به وسعت 48 متر مربع در نمایشگاه امسال به همراه طرح ها و توانمندی های بخش خصوصی دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان  در سالن عطار  طی روزهای 3 الی 6 دی ماه در دو نوبت صبح و عصر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

دکتر ازغدی خاطرنشان ساخت: امکان جستجوی دقیق تر و سریع تر عوامل بیماری زا، اصلاح الگوی مصرف، کاهش بیماری های دام و طیور در استان، کاهش خسارات اقتصادی و بهداشت عمومی و افزایش خدمات به روستاها از جمله رویکردهای طرح های پژوهشی دامپزشکی استان می باشد

 

 

نظر شما
ادامه