کد خبر: ۷۶۷۵
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
دخالت غیرقانونی عالی‌ترین مقام وزارت جهاد کشاورزی در امر انتخابات سازمان نظام دامپزشکی نه تنها ادامه بدعت و روش ناصواب وزیر سابق در تعیین رئیس سازمان نظام (در دوره سوم) است بلکه به معنی بی‎اعتبار کردن قانونی است که جنابعالی باید بیش از همه پرچمدار حرمت آن باشید....

حکیم مهر -  دبیر جامعه اسلامی دامپزشکان در نامه‎ای به وزیر جهاد کشاورزی با انتقاد از وزیر قبلی جهاد کشاورزی، دخالت مقامات دولتی در انتخابات سازمان نظام دامپزشکی را ادامه یک بدعت ناصواب و بی‌اعتبار کردن قانون دانست.

وزیر قبلی جهاد کشاورزی هم اینک رئیس سازمان اقتصادی کوثر است و دکتر سید محمد آقامیری که نماینده وی در دوره قبلی سازمان نظام دامپزشکی در شورای مرکزی بود هم اکنون معاونت اقتصادی وی را در آن سازمان بعهده دارد.

گفتنی است در حالی که بیش از سه فصل از برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی می‏گذرد همچنان انتخاب رئیس جدید این سازمان در هاله‎ای از ابهام قرار دارد.

متن نامه دکتر حسینی که نسخه‎ای از آن برای رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هم ارسال شده بدین شرح است:

جناب آقای دکتر خلیلیان

وزیر محترم جهاد کشاورزی

با سلام و احترام

موضوع انتخابات سازمان نظام دامپزشکی کشور و عدم معرفی اسامی منتخبین از سوی جنابعالی جهت طی مراحل قانونی و نگرانی و تشویش دامپزشکان و سایر رده‎های دامپزشکی کشور از نامشخص بودن وضعیت سازمان، ما را بر آن داشت که از سرخیرخواهی مطالبی را با جنابعالی در میان گذاشته و برای حل مشکل، پیشنهاداتی را ارائه نماییم که هم دربرگیرنده اجرای بی قید و شرط قانون سازمان (اگر چه دارای نواقص است) و نیز ملحوظ نمودن انتظارات جنابعالی باشد.

اساس هستی بر میزان و قانون بنا شده است. از دل هر ذره تا گستره کهکشان‎ها قوانین حاکم هستند. از منظر قرآن یک جامعه سالم بر معنویت، عدالت و قانون استوار است. در نظام دینی ما همه ما باید بر مبنای قانون حرکت نماییم. انتظار این است که وزیر محترم بیش از همه بر قانون تأکید نمایند و به اجرای آن پایبند باشند.

همانگونه که قانون مشخص نموده است سازمان نظام دامپزشکی تشکیلاتی غیردولتی است که بر حسب قانون تأسیس و وظایفی را برای سامان‎دهی امور شاغلین حرف دامپزشکی در بخش‎های خصوصی و تعاون بر عهده دارد. برای تعیین شورای مرکزی و ریاست آن نیز راه‎کار قانونی مناسبی در نظر گرفته شده است که در دوره اول و دوم با رعایت اصول قانونی انجام گردیده است.

استحضار دارید که مطابق قانون در این دوره نیز سه عضو محترم شورا از سوی شورای مرکزی به عنوان نامزدهای ریاست سازمان انتخاب و اسامی آنان برای جناب‎عالی ارسال شده است. مطابق ماده 7 قانون سازمان نظام می‎بایست جهت صدور حکم به رئیس جمهور محترم معرفی می‎شدند که تاکنون این اقدام صورت نگرفته است. با تأکید بر این نکته که اشخاص ملاک نیستند و ما موافق یا مخالف هیچ کس نبوده و نیستیم بلکه معیار ارزیابی شأن اشخاص، پای‌بندی آنان به اصول و قانون می‎باشد قاطعانه اعلام می‎داریم دخالت غیرقانونی عالی‌ترین مقام وزارت جهاد کشاورزی در امر انتخابات سازمان نظام دامپزشکی نه تنها ادامه بدعت و روش ناصواب وزیر سابق در تعیین رئیس سازمان نظام (در دوره سوم) است بلکه به معنی بی‎اعتبار کردن قانونی است که جنابعالی باید بیش از همه پرچمدار حرمت آن باشید. دخالت مقامات دولتی در انتخابات سازمان نظام و مهره‎چینی برای کسب آرای کاندیدای مورد نظر تازگی نداشته بلکه از دوره سوم شروع شده و عامل اصلی آن وزیر محترم وقت جهت انتصاب رئیس دوره قبلی نظام بوده است. اگر قانون نظام توسط وزیر نادیده گرفته شود پس در پناه کدام قانون و با کدام امید و پشتوانه نیروهای دامپزشکی در سراسر کشور به کار طاقت‎فرسای خود جهت رشد و توسعه اقتصاد ملی و بهداشت عمومی همت گمارند.

جهت رفع این مشکل پیشنهاد می‎نماییم :

1 -  اسامی کاندیدای منتخب شورای مرکزی در اولین فرصت از سوی جنابعالی به رئیس جمهور محترم معرفی شوند. قطعاً با این اقدام قانونی جنابعالی، حلقه بدعت قطع شده و موجب امیدواری همه نیروهای خدوم دامپزشکی خواهد شد.

2 -  اگر با فرد اول منتخب به هر دلیل از جمله چندشغله بودن مشکل دارید، ضمن معرفی هر سه نفر می‎توانید در مورد انتخاب سایر گزینه‏ها با نظر ریاست جمهوری نسبت به رفع معضل اقدام فرمایید.

3 -  ما نیز با نظر جنابعالی در خصوص نواقص موجود در قانون سازمان موافقیم لذا پیشنهاد می‎نماییم در اولین فرصت جهت اصلاح و تکمیل قانون مذکور اقدامات لازم صورت گیرد.

سید حسین حسینی / دبیر جامعه اسلامی دامپزشکان ایران

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غریبه
|
-
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
بیننده محترم / با سلام / ضمن تشکر از بازدید شما / کامنت شما ارتباطی با موضوع خبر نداشت و قاعدتاً نیازی به انتشار آن نبود. لیکن به دلیل احترام به زحمتی که در تایپ آن متقبل شدید بخشی از آن منتشر شد. قسمت حذف شده (نقطه چین) تداعی اتهام می کند. اگر در این خصوص مطالبی دارید با ذکر نام و شماره تلفن تماس بفرمایید تا امکان پیگیری و ارسال پاسخ فراهم باشد. در غیراینصورت لطفاً در مورد موضوع خبر اظهار نظر فرمایید. با تشکر - حکیم مهر

لطفا به طور شفاف توضیح دهید که چرا کامنت بنده در خبر مربوط به تسلیت دکتر آقامیری به دکتر حسن پور را سانسور کرده اید؟
پرسیده بودم که نقش مدیر حوزه ریاست در سازمان نظام دامپزشکی چیست؟ و .................. این متن کجایش زشت و ناپسند است که سانسورش کردید؟ آیا پای منافعی در میان است؟ پاسخ شما چیست؟
دامپزشک
|
-
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
با تشکر زیاد از حکیم مهر که خبر رسانی مینماید. جالب است که جامعه اسلامی دامپزشکان همیشه منطقی ترین و به جا ترین مواضع را میگیرد. من متن را کامل خواندم خیلی خوب بود اما کو گوش شنوا
دکتر م. ش.
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
به به هر دم از این باغ بری می رسد جناب آقای دکتر حسینی مجددا فعال شده اند تبریک عرض می کنم خدمت ایشان ، جناب آقای دکتر حسینی چند سئوال در مورد جناب عالی در ذهن من از سالها قبل وجود دارد ، چگونه می شود همزمان با یک پست رسمی دانشگاهی چندین پست دیگر را که هر یک نیازمند یک مدیر تمام وقت می باشد را .... {داشت}، چگونه می توان همزمان هم هیئت علمی گروه انگل شناسی بود و سالیان سال هیچ گونه فعالیت علمی که مشکلی از مشکلات دامداران و جامعه را حل کند انجام نداده ولی همزمان با آن در آن واحد رئیس جهاد دانشگاهی بوده اید ، معاون دانشکده دامپزشکی بوده اید و معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران هم بوده اید و جالب اینکه هیچ کس را هم به حضور نمی پذیرفتید صرفا به این بهانه که مشغله زیادی دارید غافل از اینکه حق دانشجوی دوره تحصیلات تکمیلی است که مسئول تحصیلات تکمیلی را برای امور دانشگاهی خود ببیند و شما حق حصار کشیدن به دور آن را نداشتید ، پس جناب آقای دکتر رطب خورده و منع رطب حال چگونه است که نوبت به {دکتر} آقامیری که رسید چند شغله بودن و ... مشکل ساز خواهد بود ، حداقل ایشان جلوی عضوی از اعضاء را برای دیدار و حل مشکلاتش نگرفته است، قصد من دفاع از {دکتر} آقامیری نیست بلکه یادآوری رفتارهای مشابه است
مطلب دیگری که وجود دارد این است که شما هر وقت .......... و جلسات عامه پسند برگزار می نمائید ،نمای واقعی خود را که سیاسی هستید نمایان می سازید و به قصد استفاده از جریانات موجود با همراهی دوستان مشابه خود فعالیت هایی را انجام مید هید ، همکار گرامی یکی از معضلات دامپزشکی وجود افراد سیاسی در مصدر کار است و حرکت در جهت .... سیاسی خود ، انجام امور سیاسی در بستر سیاست امر پسندیده و نکویی است ولی هیچ شهروندی حق ندارد از مصادر علمی و اجرایی که حقوق آنها از طریق بیت المال و از حاصل دسترنج عده ای کارگر و خانواده شهید تامین می گردد فعالیت سیاسی انجام دهد و .........، ....... این رشته و صنف ذخایر دیگری هم دارد که بتواند به اتکاء آنها روی پای خود بایستد و حرکت بالنده داشته باشد، نمونه زحمات خود را می توانید در هیئت علمی هایی که ......... استخدام شده اند بیابید که ...... رنگ و بوی سیاسی دارند نه علمی،
ایام عزت مستدام امیدوارم جایگزین شایسته ای برای امثال دکتر اسلامی ها باشید.
عضو شورای نظام استان
|
-
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
من از جامعه اسلامی بخاطر موضع گیری و یاداوری احترام به قانون تشکر می کنم جای تاسف است افرادی که در دوره قبل شورای مرکزی به نحوه انتخاب رئیس ونامزد شدن نماینده انتصابی وزیر مخالف بودند امروز .......... با خواست صنف مخالفت نموده و با ......... سعی دراجرای نظر ...... وزیر دارند بی تردید چشمهای بیدار صنف با برخورد محکم خود درس خوبی به ......... می دهد و ما از شورای مرکزی درخاست معرفی افرادی را که ........... شده اند داریم
غریبه
|
-
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
0
سلام
چه احتیاجی به بردن نام و ذکر تلفن است؟ جواب شما چندان مطلوب و مقبول نیست.
بنده مخاطب و بیننده سایت شما هستم ،این جواب کمی دلگیر کننده بود.
انگار شما فقط مسائلی را که مورد پسند و قبول خودتان است پیگیری می نمایید!!!!!
کلی راه، سوال و مسئله مورد بحث پیرامون پست مدیریت حوزه ریاست در سازمان نظام دامپزشکی وجود دارد و شما نمی توانید آن را کتمان کنید.
به عنوان مثال روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی که کوچکترین اتفاق آن از دید تیزبینتان مخفی نیست زیر نظر مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی قرار دارد، برنامه ریزی و هماهنگی امور مربوط به ریاست سازمان به عهده شخص مدیر حوزه است و در کل این سمت به نوعی مدیر داخلی سازمان نظام دامپزشکی شمرده می شود، آیا یکبار مصاحبه ای با شخصی که عهده دار آن است انجام داده اید؟ انتقاد و یا پیشنهادی درباره امور مربوط به سازمان به وی روا داشته اید؟
آیا اصلا شخص مورد نظر را می شناسید؟ سوابق وی را می دانید؟
حالا نظرتان چیست؟
حکیم مهر
|
-
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
0
بیننده محترم با عنوان غریبه / با سلام و احترام و تشکر از بازدید و احساس مسئولیت شما/ رویکرد کامنت اخیر شما خوشبختانه تغییر کرد و از نوعی القاء اتهام به مطالبه مثبت تبدیل شده و به همین دلیل بطور کامل منتشر شده است. در مورد پیگیری حکیم مهر به استحضار می رساند پیش از این مدیرمسئول حکیم مهر در نامه به رئیس محترم سازمان نظام دامپزشکی در دوره سوم بسته تحلیلی - پیشنهادی ارائه نمود که بند 2 ، 6 و 7 آن به ترتیب به مسئله جایگاه مدیر حوزه ریاست ، مدیر روابط عمومی و مدیر امور بین الملل و کارکردهای آنها پرداخته بود. هرچند از نتیجه ارائه این پیشنهاد اطلاعی در دست نیست لیکن به منظور یادآوری ارائه این پیشنهادات و مسائل سه بند مذکور در اینجا منتشر می گردد :
2 - مدیریت حوزه ریاست : جنابعالی بهتر می دانید که حوزه ریاست در مواقعی و سازمانهایی کاربرد دارد که تعداد زیاد پرسنل آنجا و معاونت های مختلف و در زیرمجموعه آنها مدیران کل و مدیران بخش های متفاوت بتوانند مسائل خود را با یک نظم خاص با ریاست مجموعه در میان بگذارند و یا پیگیریهای لازم در مواقعی که مسائل جزئی است با تفویض اختیار از سوی رئیس مجموعه توسط مدیرکل حوزه ریاست قابل انجام باشد و این بیشتر به این خاطر است که رئیس آن مجموعه بتواند در فرصت بدست آمده به تدبیر صحیح امور بپردازد. اما براستی تعداد پرسنل سازمان نظام دامپزشکی و معاونین چنین شرایطی دارند؟ آیا بجای حضور یک فرد بعنوان مدیر حوزه ریاست که عملاً نقش منشی رئیس را بازی می کند و به نظر می رسد که این چارت اداری یک تقلید از سیستم دولتی باشد و حال آنکه آن سازمان ، غیردولتی است نمی شود کارآیی مدیر حوزه ریاست را افزایش داد؟ آیا در سیستم دولتی هم که مدیرکل حوزه ریاست تعریف شده است رئیس آن مجموعه در ساعات اداری در سازمان متبوع خود حضور ندارد؟ به نظر می آید در این زمینه سازمان نظام دامپزشکی علیرغم آنکه در دو دوره گذشته خود چنین مسئله ای را تجربه ننموده است و البته صرفنظر از انتقاداتی که به آن دو دوره بجای خود وارد است در حال رقم زدن نمایشی است که پس پرده آن بودجه لازم برای تأمین لوازم این نمایش وجود ندارد و این نکته جای نگرانی است. قطعاً در صورت گسترش فعالیتهای آن سازمان و بخصوص تأمین بودجه لازم بویژه در استانها و حضور معاونتهای مختلف و تعدد مدیران کل آنگاه حضور مدیر حوزه ریاست هم توجیه پذیر است. و اما پیشنهاد آنست که مدیر حوزه ریاست به جای آنکه کار یک منشی را انجام دهد به فعالیتهای زیر همت گمارد :
الف - تشکیل اتاق فکر با حضور متخصصین مربوط در مواقع لزوم و ارائه بسته پیشنهادی و راه حل مسئله به رئیس سازمان
ب - تهیه گزارش عملکرد ماهانه از فعالیت معاونتهای مختلف و ارائه خلاصه آن به رئیس سازمان
ج - پیگیری موضوعات ارجاعی حاصل جلسات مردمی رئیس سازمان و ارائه گزارش از به نتیجه رسیدن موضوع یا دلیل به سرانجام نرسیدن آن
د - شناسایی تهدیدها و فرصت های پیش روی سازمان و تهیه برنامه کاربردی و راهبردی چهارساله با کمک مشاورین و معاونین سازمان و ارائه آن به رئیس سازمان
ه - برنامه ریزی برای تشکیل جلسات شورای معاونین و مشاورین و پیگیری جدی مصوبات آن جلسات همراه با ارائه گزارش از نتیجه پیگیری
و - رسیدگی به وضعیت استانها از طریق برگزاری جلسات دریافت گزارش عملکرد با رؤسای شوراهای استانی نظام دامپزشکی و ارائه مسائل و مشکلات به رئیس سازمان و ایفای نقش رابط بین سازمان مرکزی با نظام های استانی
ز - حضور در استانها در قالب سفرهای استانی به نمایندگی و یا در معیت رئیس سازمان به منظور برآورده نمودن دو هدف ذیل :
ز - 1 - بررسی دقیق و از نزدیک فعالیتهای نظام استانها و آگاهی از مشکلات و مسائل موجود
ز - 2 - فراهم کردن امکان ارتباط مستقیم و دو سویه و از نزدیک اعضای محترم سازمان با مجموعه مدیریت و قرار گرفتن در جریان دقیق مسائل و مشکلات آنها از طریق بازدید مستقیم
6 - روابط عمومی : در این بخش که درد مزمنی نه در این سازمان بلکه در سازمانهای مشابه هم مدتها است احساس می شود حساسیت های ویژه ای وجود دارد. چون قبلاً برنامه ای مفصل به عنوان سند راهبردی روابط عمومی ارائه شده است از تفصیل در این بحث خودداری می گردد. در این بخش به این نکته باید اشاره نمود که روابط عمومی نباید به تدارکات تبدیل شود و اگر نگاه مدیران یک مجموعه به روابط عمومی نگاه تدارکات باشد با دست خود تیشه به ریشه روابط عمومی زده اند.
به طور خلاصه باید گفت در عصر حاضر روابط عمومی بعنوان یکی از ارکان مهم هر سازمان به شمار می‌رود. برخی معتقدند که روابط عمومی باید ستارالعیوب یک مجموعه باشد در صورتی که این موضوع را باید به یقین اولویت انتهایی کار روابط عمومی دانست و حتی در این زمینه هم قبل از پوشش عیب باید روابط عمومی خود را کاشف و منعکس کننده عیوب به مدیران مجموعه بداند و از رسانه ای شدن آن جلوگیری کند تا نیازی به ستر و پوشش نباشد. آنچه مسلم است آنکه روابط عمومی باید پلی مستحکم ، قوی و معتمد بین مدیران ارشد و مخاطبین یک مجموعه باشد و سعی وافر خود را در جهت تقویت این ارتباط بکار گیرد. دریافت انتقادات و پیشنهادات مخاطبین یک سازمان و جمع بندی و دسته بندی آنها و تقدیم بسته پردازش شده مذکور به بخشهای مرتبط هر مجموعه می تواند ارتباط سازمان و مخاطبین را به رضایتمندی نزدیک سازد.
روابط عمومی هر مجموعه باید سنگ صبور دردها و مشکلات بهره وران باشد و آسان ترین راه برای ارتباط با مدیران و مسئولین ارشد یک سازمان تلقی گردد.اطلاع رسانی صحیح هم از جمله دیگر وظایف این واحد مهم و تأثیرگذار است. انتشار بجای اخبار با حفظ شأن سازمان از جمله هنرمندیهای یک روابط عمومی مقتدر می باشد.
اهم مواردی که می تواند و باید توسط روابط عمومی اجرا شود عبارت است از :
1 - ایجاد زمینه نقد در حوزه مسائل مختلف و روز دامپزشکی از طریق گسترش وبلاگها و فضای مجازی اینترنتی و سایت سازمان (در مورد سایت سازمان ویراستاری دقیق ، استفاده از گرافیک جذاب ، به روز بودن و به خرج دادن سلیقه و حساسیت در تایپ مطالب، غنای مطالب ، مدیریت واحد و ... باید مورد نظر باشد)
2 - اختصاص منوی مجزا در سایت سازمان به فعالیت ها و عملکرد این واحد
3 - راه اندازی اتاق فکر در سطح ملی جهت انجام و ارائه پروژه های پیشنهادی مختلف به این سازمان یا سازمانهای دیگر درگیر در زمینه دامپزشکی و دریافت نظرات کلیه مخاطبین سازمان که نظرات و ایده‌های نو دارند با همکاری و زیر نظر مدیریت حوزه ریاست
4 - نهادینه کردن دیدارهای سالیانه دامپزشکان در مناسبت های مختلف نظیر چهارده مهر با مقام معظم رهبری و سران کشور
5 - همکاری مؤثر و مدیریت اطلاع رسانی و برگزاری کنگره های مربوط به امور دامپزشکی در کنار سایر نهادها و دستگاههای ذیربط
6 - ایجاد سامانه پاسخگوی آنلاین اینترنتی به اعضاء از طریق سایت سازمان
7 - شناساندن حرفه دامپزشکی به افراد جامعه از طریق تبلیغات مؤثر و در مناسبتهای خاص مانند چهارده مهر ، روز جهانی دامپزشکی (آخرین شنبه آوریل هر سال) ، روز جهانی هاری (هشت دسامبر) و غیره با همکاری زیرگروه امور اجتماعی در معاونت رفاه و امور اجتماعی
8 - شناسایی ایثارگران جامعه دامپزشکی و تجلیل از ایثارگریهای آنان در مراسم مختلف و تدوین کتاب جامع ایثارگران دامپزشک با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی
9 - شرکت در کنگره‌ها و مراسم مختلف تشکلها و سازمانهای گوناگون و ارائه گزارش از عملکرد سازمان به عنوان سخنگوی سازمان دامپزشکی و انعکاس جریان برگزاری مراسم مذکور در سایت سازمان
10 - برگزاری جلسات هماهنگی شش ماه یکبار یا سالانه با مسئولین روابط عمومی استانها
11 - برگزاری جلسات با خبرنگاران رسانه ها اعم از صدا و سیما و مطبوعات و خبرگزاریها در خصوص توجیه آنان در انعکاس بجای اخبار دامپزشکی و تجلیل از خبرنگاران برتر در مراسم مختلف نظیر چهارده مهر
12 - انتشار گزارش عملکرد استانی و سازمان در حوزه های مختلف پس از تأیید مدیریت حوزه ریاست
13 - برگزاری جشنواره‌های مختلف وبلاگ‌نویسی ، عکاسی ، داستان نویسی ، نقد و کاریکاتور برای دامپزشکان و اقشار مختلف جامعه در جهت آشناتر نمودن هر چه بیشتر عموم مردم با نقش مهم دامپزشکان در تأمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه با همکاری امور اجتماعی
14 - تلاش در جهت حضور مؤثر دامپزشکان در عرصه رسانه ای اعم از مطبوعات و رادیو و تلویزیون با بهره مندی از نیروهای دامپزشک شاغل در رسانه های مذکور جهت اعتلای نام دامپزشکی و دامپزشک در رسانه ها
15 - تهیه بانک اطلاعاتی جامع دامپزشکان کشور شاغل در بخش غیردولتی با همکاری امور اجتماعی
16 - معرفی و انتخاب سالیانه کارمند نمونه سازمان در سطح کشور از طریق ابلاغ دستورالعمل تکریم ارباب رجوع و بر اساس فرم‌های نظرخواهی از مراجعین به نظام استانها در کل کشور
17 - برگزاری کنفرانسهای رادیو- تلویزیونی و مطبوعاتی در مناسبتهای مختلف جهت آشنا نمودن جامعه با این حرفه
18 - استقرار سیستم پیامک (SMS) برای اطلاع رسانی به مخاطبین در تهران و استانها (برای سازمان نظام دامپزشکی لازم است که با امکانات حقوقی از این سامانه استفاده کند و ارسال پیامک با سیمکارت معاون سازمان که شاید هزینه آنچنانی هم خرید یک سیمکارت به این منظور نداشته باشد زیبنده آن سازمان نیست)
19 - تهیه بانک اطلاعاتی در سه سطح مدیران مرکز ، مدیران استانها و کارشناسان و مدیران بخشهای مختلف نظام استانها و در سه زمینه اطلاعات تماس معمولی ، آدرس پست الکترونیک و شماره تلفن همراه جهت ارسال پیامک
20 - تهیه کاتالوگ و بروشورها با استفاده از ظرفیت های استانی در جهت آموزش عموم مردم و توزیع آن در مناسبتهایی نظیر عید قربان ، چهارده مهر ، روز جهانی دامپزشکی ، روز جهانی هاری و غیره
فراموش نکنیم که عدم تأمین نیروی کافی و امکانات مناسب برای روابط عمومی با بازدهی مفید و بالا همخوانی ندارد!
7 - امور بین الملل : در این بخش لازم است چند نکته مدنظر قرار گیرد.
الف - آماده کردن و انتشار نسخه انگلیسی وب سایت سازمان نظام دامپزشکی
ب - به روز نگه داشتن نسخه انگلیسی وب سایت سازمان نظام دامپزشکی
ج - فراهم آوردن امکان ارتباط دامپزشکان ایرانی مقیم خارج از کشور با اساتید و دانشجویان داخلی در جهت تبادل اطلاعات
د - شناسایی و معرفی فرصت های شغلی خارج از کشور برای دامپزشکان
ه - شناسایی دوره های آموزشی کوتاه مدت برای دامپزشکان در خارج از کشور
و - انجام مقدمات لازم جهت دعوت از مقامات دامپزشکی سرشناس دنیا در صورت لزوم و امکان به منظور شرکت در جلسات کنگره ها ، تبادل نظر با مدیران ارشد دامپزشکی کشورمان و عقد تفاهم نامه همکاری آموزشی و اشتغال و ...
(گفتنی است این سند در نیمه دوره سوم شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی به رئیس محترم این سازمان ارائه شده است)
با تشکر از توجه شما
ناظر
|
-
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
آقاي مدير حكيم مهر لطفا خلاف جريان منافع صنفي گام بر نداريد و بجاي جو سازي و حاشيه پردازي، با اين حركت خوب جامعه اسلامي دامپزشكان همراه شويد و شما هم به اين قانون گريزي انتقاد نماييد البته اگر منافعتان به خطر نمي افتد!!!!
ادامه
|
-
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
در روز انتخابات ما انتظار داشتیم دو نفر کاندید داشته باشیم دکتر مطلبی چهره شناخته شده و دامپزشک جوانی که در انتهای دوره دوم به عضویت شورا در آمده بود بعنوان نماینده وزیر ( دکتر آقامیری ) که همزمان در نهاد ریاست جمهوری هم پست داشت و گروهی معتقد بودند وجود او علی رغم انتصابی بودن منجر به تقویت نظام با توجه به ارتباطاتش با دولت نهم می شود و برای اولین بار رییس نظام با نفوذ در دولت می تواند امتیازاتی برای دامپزشکی بگیرد اما تعداد این عده کم بود حداکثر 4 نفر و بقیه طرفدار دکتر مطلبی بودیم اما ظاهرا دکتر مطلبی نمی خواست پست ریاست تحقیقات شیلات را با ریاست نظام با 15 کارمند و دو طبقه ساختمان و 200 میلیون تومان بودجه معاوضه کند و در آخرین لحظات نه تنها کاندید نشد بلکه بقیه ما را هم تشویق به رای دادن به گزینه دوم با همان دلایل کرد
عضو شورای نظام دوره سوم
|
-
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
امیدوارم چون وظیفه شما اطلاع رسانی است و متن من بدون توهین می باشد جهت تنویر افکار عمومی بطور کامل و حتی بطور مجزا این رنجنامه را به چاپ برسانید و حتی اسامی را حذف نکنید تا اگر خلافی در آن بود کسانی که نام آنها برده می شود در محیطی صمیمی پاسخگو باشند :
اعضای محترم نظام دامپزشکی : در انتخابات دوره سوم نظام اگر اعضای محترم یعنی همکاران من می دانستند که وزیر ( آقای اسکندری) روی کسی نظر دارد به احترام صنف دامپزشکی محکم جلوی این خواسته ..... می ایستادند و این شایعه دروغی بیش نیست که علل آنرا در ادامه توضیح می دهم
ادامه
|
-
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
در لحظه انتخابات از سه کاندیدا دکتر آقامیری با اکثریت آرا انتخاب شد اما کنار کشیدن دکتر مطلبی بر بعضی از ما گران آمد و در جواب گله ما بجای اینکه بحث تحقیقات شیلات مطرح شود بحث تقاضای وزیر گفته شد که اگر صحت هم داشته فقط با ایشان مطرح شد ه و نه با رای دهندگان و انتخابات سالم بود و هر گونه تلقی دیگری توهین به نمایندگان شما در شورا می باشد البته امروز ما پشیمان نیستیم چرا که موقعیت سنجی ما باعث شد ساختمان نظام برای اولین بار بطور کامل در انحصار نظام قرار بگیرد و نظام دامپزشکی از تنها صدور کارت وارد جرگه های جدیدی شود از جمله باز آموزی و کار های علمی و سایت فعال و نشریه منظم و صندوق رفاه و دو قانون تقویت کننده و ....
ادامه
|
-
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
در پایان از اینکه بدون پیش داوری اقدام به اطلاع رسانی می کنید تشکر می کنم و هوشیاری شما را در دیدن پشت پرده مسائل از خداوند منان آرزو مندم
ادامه
|
-
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
اما این نامه جامعه اسلامی با توجه به سبقه سیاسی این جامعه بیشتر تسویه حسابی با جناح اکثریت است تا دلسوزی به حال صنف دامپزشکی و متاسفانه تمامی مشکلات در مسیر انتخاب رییس دوره چهارم از ............ منشا می گیرد که سعی در به چالش کشیدن شورای مرکزی برای عدم واگزاری تصدی گری های دو قانون مصوب مجلس دارد و هم با بلاتکلیفی نظام موافق است و هم با انتخاب یک دامپزشک بی تجربه در دامپزشکی که در ورزش بیشتر تجربه دارد و تا امروز با دادن آدرس های غلط به وزیر محترم ، ایشان را نیز در مقابل صنف دامپزشکی در سراسر کشور قرار داده است . متاسفانه اگر یک صدم حجم جلسات در به انفعال کشاندن نظام در مسیر بهداشت جامعه دام و طیور و غذا انجام می گرفت ما امروز با این شرایط بهداشتی و صدمه تولید و سود کلان دوستان و خویشان دور !!!! وارد کننده مواجه نبودیم
م.محمدی
|
-
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
0
0
نامه جامعه اسلامی در انتقاد به نقض قانون و دخالت مقامات دولتی بوده است که در دو دوره اخیر صورت گرفته است بنابر این چه ضرورتی دارد که این اقدام مبارک را تسویه حساب سیاسی قلمدادنماییم.همین دخالت های غیر قانونی باعث می شود که به تعبیر شما فردی که سابقه او در ورزش بیشتر است تلاش می شود به عنوان رئیس نظام معرفی شود و یا در دوره قبلی فردی که صبغه ..... {اقتصادی} داشت به عنوان رئیس نظام انتخاب شود. راستی بر اساس چه معیاری جناح اکثریت شده اید.؟
عضو شورای نظام استان
|
-
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
0
0
بیننده محترم / با سلام و احترام و تشکر از ابراز نظر حضرتعالی / در کامنت حضرتعالی که به فاصله 10 ثانیه پس از درج آن منتشر شد (در کمترین زمان ممکن) و در معرض دید بینندگان محترم حکیم مهر قرار گرفت در دو بخش دو عبارت وجود داشت که نسبتی به وزیر و غیره داده بودید که نیازمند اثبات است و قطعاً موافقید که چنین نسبت هایی نیازمند اثبات قطعی در مراجع ذیصلاح است و انتشار عمومی آن جرم تلقی می گردد. در مورد اختلاف شخصی با جناب آقای دکتر آقامیری هم آنقدر توضیح داده شده که شاید نیازی به توضیح مجدد نباشد و صرفاً به این نکته اشاره می شود که حکیم مهر و بویژه مدیرمسئول آن به هیچ وجه مشکل شخصی با احدی ندارد و اگر هم به فرض محال می داشت یقیناً در تحلیل ها و انتشار کامنت ها این مسئله را دخالت نمی داد. از سوی دیگر اگر حکیم مهر یکطرفه مطالبی را منتشر می نمود قاعدتاً نباید نامه جامعه اسلامی دامپزشکان ، مصاحبه دکتر دباغ مقدم، مصاحبه دکتر صفاریان و حتی کامنت هایی شبیه کامنت شما و از همه بارزتر گزارش خود از اقدامات مثبت سازمان نظام دامپزشکی در دوره سوم را منتشر می کرد. انتشار اینگونه اخبار و تحلیل ها و کامنت ها نشانه آن است که برای حکیم مهر منافع صنف مهم است و منافع شخصی از هر جناح و گروهی که باشد و باشیم ذره ای در مقابل منافع صنف معزز دامپزشکی اهمیت ندارد. لذا خواهشمند است از طرح اینگونه مسائل و اتهامات ناروا که سبب ضمان و پاسخگویی در دیار باقی است جداً پرهیز فرمایید. با تشکر - مدیرمسئول حکیم مهر

مدیر محترم نشریه حکیم مهر برای من علت نقطه چین نمدن کامنت اینجانب جای تعمل دارد زیرا مطلب من نه تنها هتاکی وتوهین بهشخص خاصی نبوده وتنهاتشکر وتقدیر از عملکرد جامعه اسلامی واعضای شورای مرکزی سازمان می باشد ولی متاسفانه جنا بعالی به دلیل مشکل شخصی با اقای دکتر اقامیری و انتقام از شوراهای استانی به دلیل رای ندادن به دکتر لطفی زاده
سعی دارید از خواسه غیر قانونی وزیر حمایت و دخالت ایشان را در انتصاب نماینده انتصابی ایشان توجیهنمایید
من به شما برادرانه تو صیه می نمایم اگر می خواهید دراینده از صنف دامپزشکی رای اعتماد بگیرید لازم است مسائل شخصی را کنار گذاشته وبه اصول پایبند باشید حتا اگر برخلاف منافع شما باشد
در این مورد خاص نیز دخالت وزیر در انتخابات صنفی مرد تایید نیست ما 5سال پیش نیز از دکتر مطلبی خواستیم در برابر وزیر ایستادگی نموده واز رای استانها پاسداری نماید ولی متاسفانه ایشان نه تنها کاندید نشد بلکهبرای نماینده انتصابی وزیر نیز رای جمع کرد
اکنون نیز علیرغم اختلاف نظر هایی که با دکتر اقامیریداریم از اقدام ایشان واعضای شورای مرکزی حمایت نوده واز از کلیه این افراد درخواست دارم در رسانه ها نام افراد و همکارانی که از این رویه نا صواب حمایت می کنند را اعلام نمایند تا خود صنف و اعضا در مورد این معدود حامیان وزیر تصمیم گیری نمایند
اقای دکتر لطفی زاده با توجه به این امر که در مطلب من اهانت وجود ندارد حتی اگر مخالف هم هستی ولی سانسور نکن
ضمننا از نشریه حکیم مهر هم درخواست ایجاد یک تالار گفتگو برای این بحث را دارم با تشکر
عضو هيات مديره جامعه دامپزشكان
|
-
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
0
0
من هم عليرغم انتقاد هايي كه به دكتر اقاميري دارم از بيانيه جامعه اسلامي حمايت نمده و از همه همكاران درخواست بر خورد با دخالت غير قانوني وزير را دارم و از شوراي مركزي فعلي نيز درخواست ايستادگي در برابر وزير وانتصاب نماينده انتصابي ايشان را بعنوان رئيس سازمان را دارم بدون ترديد اين اقدام وزير نتيجه برخورد وزير اسبق با سازمان نظام دامپزشكي است و از شما نيز بعنوان خبر نگار متعهد و متشرع درخواست حركت در راستاي منافع صنفي را دارم كما اينكه ما هم انتقاد هاي فراواني نيز درون صنف خودمان از دكتر اقاميري داريم ولي به هيچ يك از عمال وزارت جهاد و امور دام اجازه دخالت در صنف خود را نمي دهيم
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
0
0
........ نظام کیه؟ قبلاً فعالیتی در نظام داشته ؟ او از دوستان و همشهری .... است؟ واقعاً قشر دامپزشک از .... چه انتظاری دارد؟ ؟ ؟ که تمام دوست و آشنای خودش را بکار گماشته؟ چه اشتغال زایی؟ ؟ در حالی که ما کلی دامپزشک بیکار داریم؟ ؟
نظر شما
ادامه