کد خبر: ۷۶۸۰

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: نزدیک به 3 میلیون دلار صادرات کرک از سمنان به خارج از کشور انجام شد.
دکتر رضا عامری در این زمینه اظهار کرد: با صادراتی نزدیک به 4 میلیون دلار در بحث دامپزشکی در کالاهای مختلف فکر می‏کنیم از استان‏هایی هستیم که در زمینه دامپزشکی فعالیت‏های خوبی در آن انجام شده است.
وی تصریح کرد: یکی از مقوله‏های مهم دیگر، توجه به امر دامپزشکی و پژوهش بوده؛ چرا که تحقیق و آموزش و ترویج در مقوله‏های دامپزشکی مهم است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از امضای تفاهم‏نامه چهارجانبه‏ همکاری بین دانشگاه سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، اداره‌کل دامپزشکی استان سمنان و مرکز تحقیقات دام سازمان جهاد کشاورزی استان در این زمینه خبر داد.
عامری افزود: عصاره این تفاهم‏نامه این است که با توجه به مشکلات اجرایی که در سطح استان سمنان داریم، بتوانیم به صورت علمی و سازمان یافته مشکلات را برطرف کنیم.
وی تصریح کرد: مشکل بسیاری از تحقیقات عدم اتصال پژوهش‏های دانشگاه‏ها با بخش اجرا بود که با امضای این تفاهمنامه، این مشکل نیز حل شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: با توجه به پروژه‏ها و پایان‏نامه‏ها و وجود اساتید دانشگاه‏ها و امکانات آزمایشگاهی در این مراکز برای حل مشکلات اجرایی، امیدواریم بتوانیم به صورت علمی گام برداریم.
عامری گفت: از مقوله‏های مهم مطرح در دامپزشکی در بخش تحقیقات پایه پزشکی، فعالیت در بخش تولید سلول‏های بنیادین بوده که در زمینه دامپزشکی انجام می‏گیرد.
وی اظهار داشت: همچنین در زمینه تحقق شعار "دام سالم، غذای سالم و انسان سالم"، یک روز را به نام دامپزشکی و سلامت در سال مطرح می‏کنند که باید در تمام سال به آن توجه شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: از یک هزار و 709 عامل بیماری‏زا در انسان، 749 مورد مشترک بین انسان و دام است و به صورت مستقیم و غیرمستقیم منتقل می‏شود.

 

 

نظر شما
ادامه