کد خبر: ۷۷۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - آبان ماه سالجاری، دکتر ملایری رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار گفته بود بجای سگ و گربه از پلنگ و گورخر ایرانی حمایت کنید.

سایت سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران که رویکردی جدید و قابل تقدیر در قبال حیوانات خانگی در پیش گرفته به نقل از یک دامپزشک در واکنش به این اظهار نظر نوشت :

" جناب آقای دکتر محمد رضا ملایری

پیامکی از همکارم دریافت کردم تا متن سخنان شما را در سایت نظام دامپزشکی بخوانم وارد سایت شدم و مصاحبه شما را با ایسنا خواندم.

آقای دکتر سازمان ها و ترجمه روان تر انجمن ها یا ارگان های غیر دولتی ارگان هایی هستند که اهداف خود را بر اساس خط مشی خود تدوین و فعالیت می نمایند این انجمن ها خط و مشی شخصی یا گروهی دارند اما تا جایی که اینجانب حقیر که سالی حداقل یکبار روزنامه ای را ورق می زنم بیاد می آورم بسیاری از سازمان های طرفدار حیوانات موضع های خوب و قابل قبولی در مورد یوزپلنگ و گور خر ایرانی گرفته اند و خواهند گرفت . نکته دیگری که شما اشاره نمودید و به نحوی سعی کردید این سازمان های غیر دولتی را عامل نفوذ فرهنگ غرب بدانید ، عامل نفوذی که یا می داند که چه کاری انجام می دهد یا نادانسته اشاعه کننده فرهنگ غرب در ایران است.

نه آقای دکتر اشتباه نکنید فرهنگ سازی ما این است که به مردم و تمام جهان یاد بدهیم که تمام حیوانات برای مردم ایران با تمدن بیش از دو هزار ساله عزیز و ارزشمند است

آقای دکتر اگر خداوند صد بار مرا خلق می کرد باز دامپزشک می شدم زیرا لذتی که از نجات یک حیوان می برم با چیز دیگری عوض نمی کنم و حمایت از تمام گونه های حیوانی را وظیفه خود خواهم دانست."

 

حکیم مهر هنگام اظهار نظر رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار ضمن انتشار اظهارات وی نوشته بود :

" این اظهارات در حالی منتشر شده که در دانشکده تحت ریاست دکتر ملایری در دو بخش داخلی و جراحی، دانشجویان در حال فراگیری چگونگی رسیدگی به سگ و گربه و آموختن روشهای پیشگیری و درمان بیماریهای این حیوانات هستند.

هر چند پیروی از الگوهای غربی در صورت مغایرت با دین و فرهنگ ما قطعاً مذموم است اما حمایت از حیوانات کوچک در جهت رسیدگی به وضعیت تغذیه و بیماریهای آنان از وظایف مهم دامپزشکان و دقیقاً برابر توصیه و سیره ائمه معصومین علیهم السلام است.

نکته قابل تأمل در اظهارات رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار اشاره به پرورش تمساح است و این در حالی است که بنابر توضیحات منتشره در سایت رسمی این دانشگاه پوست این جانور در تهیه چرم (کیف، کفش، جای سوئیچی، بند و کمربند و تزینات دیگر)، غدد مترشحه بدن در صنایع بهداشتی و آرایشی و تهیه عطر و ادکلن، خون و ترکیبات آن در صنایع داروسازی و تولیدآنتی بیوتیک، گوشت برای صادراتی مورد استفاده قرار گیرد و مشخص نیست چرا دانشکده دامپزشکی تحت ریاست دکتر ملایری که باید مروج حمایت از حیوانات باشد به سمت پرورش تمساح با این منافع رفته است؟!

گفتنی است سال 2011 نیز بعنوان سال جنگلها و تنوع زیستی جنگلها نامگذاری شده و سال 2010 بعنوان سال تنوع زیستی نامگذاری شده بود که در اظهارات رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار به اشتباه بیان شده است. "

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
0
0
خوب شد بعد از یک ماه واکنشی از جامعه دامپزشکی دیدیم
مجید
|
-
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
0
بسیار از اون بخشی که حکیم مهر در رابطه با تمساح نوشته بودند و اهداف پرورش این موجود بیچاره ، خوشم آمد و جا داره تشکر کنم از حکیم مهر برای این اشاره ی دقیق و توجهی که به حقوق حیوانات دارید .
مطلبی که دوست دارم عرض کنم این هست که با توجه به پیچیدگی مسائل مربوط به حقوق حیوانات ، تا زمانی که دامپزشکان عزیز این باور قلبی رو نداشته باشند که حق حیات مربوط به تمام حیوانات هست و نه فقط انسان و تا زمانی که به حیوانات به چشم کالا یا برده نگاه کنیم ، ما همین مقالات رو شاهدش خواهیم بود تا ابد !!! بنابراین به نظر من بهتره دامپزشکان عزیز مطالعات بیشتری روی حقوق حیوانات و مباحث مرتبط با اون داشته باشند و به ویژه به گیاهخواری هم توجه داشته باشند چون دیگه بر کسی پوشیده نیست که گرمایش جهانی عامل اصلیش دامداری صنعتی هست متاسفانه و هر گونه حمایت از اون به ضرر جهانیان هست ... و به نظر من در دامپزشکی یا هر شغل مرتبط دیگری ، افرادی موفق هستند در قرن 21 و در سال 2012 ، که راهکار های مطابق با نجات کره ی زمین و مدرن ارائه بدن نه راهکار های پوسیده و به درد نخوری مثل پرورش یک موجود زنده برای پوست و گوشتش و ... ! چون دیگه انسان امروز با کمی مطالعه متوجه میشه که بدنش برای سالم و شاداب موندن هیچ نیازی به گوشت و محصولات حیوانی نداره و چه بسا با خوردن محصولات حیوانی مستعد انواع سرطان ها و افت ایمنی و سایر مشکلات میشه (نیازی به توضیح نیست کافیه در مقالات انگلیسی یا حتی مقالات خوب فارسی به دنبال مضرات محصولات حیوانی و ارتباطش با سرطان ها بگردید).بنابراین به نظر من لزوم رعایت حقوق حیوانات رو با مطالعه ی مباحثی غیر از مباحث درسی دانشگاهی و با یک نگاه وسیع و باز، بهتر میشه درک کرد. به خصوص که از دامپزشکان عزیز هم از طرف جامعه ی دوستداران حیوانات همیشه این توقع میره که بهتر از هر کس دیگری با این مسائل آشنایی داشته باشند تا در دانشگاه ها هم شاهد برخورد نادرست و کشتن حیوانات سالم نباشیم و اساتیدی داشته باشیم که حقوق حیوانات رو با اعمالشون به دانشجو ها یاد بدن و ارزش حیوانات رو به دانشجو ها یاداور بشن. شاید با مطالعه ی بیشتر در این زمینه و اطلاع رسانی گسترده تر و دقیقتر وبسایت های معتبری همچون حکیم مهر در رابطه با حقوق حیوانات و به خصوص گیاهخواری ، به مرور وضع حقوق همه ی حیوانات در ایران سر و سامان بگیره و شاهد اتفاقات خوبی باشیم در آینده.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
0
0
دکتر جان
اظهارات این جناب مجید در بخش هایی کاملا غیر علمی است. مثلا در مورد ورود سموم به بدن، تحقیقات نشان داده با توجه به ویژگی های برنج در جذب فلزات سنگین خاک مثل آرسنیک، برنج خواران بیش از سایر اقشار در معرض خطر هستند. صرف گیاهخواری به معنی سلامت نیست. مثلا نمی توان ادعا کرد هلویی که در طول پرورش بیش از 6 بار سم پاشی می شود، سالم است.
نظر شما
ادامه