کد خبر: ۷۷۹۷

حکیم مهر - امسال بیش از هفت هزار و 500 تن میگو در کشور تولید شد که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: در سال گذشته سایت میگوی گواتر چابهار به دلیل بروز بیماری لکه سفید میگو از تولید مناسبی برخوردار نبود، اما با فراهم آوردن زیرساختهای لازم، فضا برای تولید در سال آینده فراهم شده است.

غلامرضا رازقی افزود: با مشارکت سازمان شیلات و تولیدکنندگان میگو، قرار است زیرساختهای لازم ازجمله رعایت مسائل بهداشتی، حمایتهای همه جانبه دولتی، سازه های مناسب برای دریچه ها، کانالهای آبرسانی و تسهیلات نقدینگی لازم فراهم شود و علاوه بر آن مولدسازی توسط مرکز تکثیر موجود در منطقه تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که تمامی مراکز تولید میگو در کشور در سال آینده فعال شود.

رازقی با اعلام اینکه امسال هفت هزار و 500 تن میگو در کشور تولید شد، ادامه داد: نسبت به سال گذشته از رشد 20 درصدی در تولید میگو برخوردار بودیم. اما پیش بینی می شد که تولید میگو به هشت هزار تن برسد.

وی تصریح کرد: شاید اگر بیماری لکه سفید آسیبی به سایتهای پرورش وارد نمی کرد، تولید بیش از حد پیش بینی نیز ایجاد می شد.

تولید 48 هزار تن میگو در برنامه پنجم توسعه

این مقام مسئول یادآور شد: در افق برنامه پنجم توسعه باید 48 هزار تن میگو در کشور تولید شود.

رازقی تاکید کرد: در سایتهای پرورشی میگو پتانسیلهای بسیار مناسبی برای تولید وجود دارد و امیدواریم که سایتهای پرورشی نیز از افزایش ظرفیت برخوردار شوند، به گونه ای که بتوانیم بیشتر از حد تعیین شده تولید داشته باشیم.

واگذاری بندر زرآباد به صیادان

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه بندر زرآباد در شرق استان سیستان و بلوچستان به بهره برداران بخش آبزی پرورشی واگذار شد، اظهار داشت: مدیریت، صید و تمامی کارهای زیربنایی مربوط به بندر زرآباد به بخش خصوصی واگذار شد.

وی در ادامه گفت: این چهارمین بندری است که به بخش خصوصی واگذار شده است و سازمان شیلات در برنامه دارد تا تمامی بنادر موجود در کشور را به بخش خصوصی واگذار کند تا تمامی مراحل کار توسط خود صیادان انجام شود.

رازقی در پایان افزود: در سفرهای آتی به استانهای مختلف پس از بررسی، بنادر دیگری را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

 

 

نظر شما
ادامه