کد خبر: ۷۸
از زمانی که سازمان دامپزشکی کشور به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شده است، روزبه‌روز به مشکلات این سازمان افزوده شده است. البته لازم به ذکر است که واگذاری امور حاکمیتی دامپزشکی به نظام دامپزشکی همانند واگذاری امور حاکمیتی وزارت بهداشت به نظام پزشکی است...

چهره ماندگار دامپزشکی ایران گفت: عدم استقلال سازمان دامپزشکی به سلامت کشور آسیب می‌رساند.

دکتر حسن تاجبخش  اظهار کرد: در طرح افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی نامی از سازمان دامپزشکی برده نشده است.

وی با اشاره به طرح افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی و خطرناک خواندن آن، تصریح کرد: با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی استقلال سازمان دامپزشکی کشور از بین می‌رود.

تاجبخش با اشاره به این‌که در طرح افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی می‌تواند در هر لحظه سازمان دامپزشکی کشور را منحل کند، تاکید کرد: سازمان دامپزشکی در همه کشورهای دنیا به عنوان یک سازمان مستقل مطرح است.

وی با اشاره به اینکه دامپزشکی به معنای پزشکی دام است، عنوان کرد: رقابت بین مهندسان دامپرور و دامپزشکان به ضرر کشور است.

چهره ماندگار دامپزشکی ایران تاکید کرد: از زمانی که سازمان دامپزشکی کشور به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شده است، روزبه‌روز به مشکلات این سازمان افزوده شده است. البته لازم به ذکر است که واگذاری امور حاکمیتی دامپزشکی به نظام دامپزشکی همانند واگذاری امور حاکمیتی وزارت بهداشت به نظام پزشکی است.

تاجبخش با بیان اینکه به این دلیل که وزارت جهاد کشاورزی غذای دام تولید می‌کند، سازمان دامپزشکی را تحت نظر خود درآورده است، گفت: آیا باید بخش درمان انسان را به این دلیل که وزارت جهاد کشاورزی غذای انسان هم را تولید می‎کند به این وزارتخانه سپرد؟

وی با تاکید بر این که سازمان نظام دامپزشکی نمی‎تواند وظایف سازمان دامپزشکی کشور را انجام دهد، بیان کرد: واگذاری امور حاکمیتی سازمان دامپزشکی به نظام دامپزشکی همانند واگذاری امور حاکمیتی وزارت بهداشت به نظام پزشکی است.

چهره ماندگار دامپزشکی ایران خاطرنشان کرد: وظیفه سازمان نظام دامپزشکی، وظیفه حرفه‌ای و صنفی است که از آن جمله می‌توان به دفاع از حقوق دامپزشکان اشاره کرد.

 

منبع : ایسنا / 30 فروردین 88

نظر شما
ادامه