کد خبر: ۷۸۱۱
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر - عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با شبکه ایران به بیان این مطلب اظهار داشت: روشی که امروزه در برخی خانواده ها رایج شده مانند نگهداری سگ و میمون و حتی برخی حیوانات وحشی دیگر، الگو گیری از کشورهای غربی است و در فرهنگ دینی ما پذیرفته نمی شود.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی اضافه کرد: این در واقع خود باختگی است که درب خانه های خود را به سمت فرهنگ غرب باز کنیم و این امر غیر قابل دفاع و تأمل است.

وی بیان داشت: الگوگیری از فرهنگ و آداب غرب آسیب های جدی به همراه خواهد داشت زیرا در غرب به دلیل وجود عاطفه و روابط خشک و غیر انعطافی میان افراد به سمت نگهداری حیوانات روی می آورند.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: در کشور ما به دلیل وجود فرهنگ اسلامی و دینی، صله رحم و سنت های بسیار عمیق جای بسی تعجب است که بعضی افراد به سوی فرهنگی روی می آورند که هیچ گونه اصالتی ندارد.

نماینده مردم محلات در ادامه با بیان اینکه برخی افراد به دلیل داشتن توان مالی بالا دست به چنین اقدامی می زنند، گفت: این گونه افراد به دلیل دوری از مبانی اعتقادی طریقه سپاس از نعمت هایی که خداوند به آنها عطا کرده را نمی دانند که در این خصوص باید فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به نگهداری بچه شیر در برخی خانواده ها ادامه داد: با توجه به اینکه در جامعه کنونی برخی افراد به نان شب محتاج هستند چگونه برخی خانواده ها برای نگهداری یک قلاده شیر که روزانه 8 تا10 کیلو گرم گوشت مصرف می کند در ماه بین 15 تا20 میلیون تومان هزینه می کنند؟ چگونه به خود اجازه می دهند که برای درمان این حیوان بین 2 تا3 میلیون تومان پرداخت کنند؟

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در رفتار این گونه افراد پارادوکس دیده می شود، از یک سو ادعای فهم و تمدن و روشنفکری دارند و از سوی دیگر این حیوانات که منشأ انواع بیماری ها هستند را در خانه نگهداری می کنند.چگونه می توانند این رفتارها را توجیه کنند؟

وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر در تهران کلینیک هایی برای درمان سگ، گربه و انواع حیوانات خانگی دیگر مستقر است که هزینه های هنگفتی را در این زمینه دریافت می کنند. و در جامعه که ما زندگی می کنیم افرادی برای پرداخت هزینه های درمان با مشکلات جدی مواجه اند حتی در برخی شهرستان ها کلینیک لازم برای پذیرش بیماران وجود ندارد. پس چگونه به برخی افراد اجازه راه اندازی کلینیک های خصوصی برای درمان حیوانات خانگی داده می شود؟

به گفته حجت الاسلام سلیمی، زمانی که خداوند به انسان نعمتی را عطا می کند نباید آن فرد دچار استدراج شود یعنی آرام آرام از معنویت و لطافت های معنوی فاصله بگیرد و خدا ، قیامت و روابط انسانی را فراموش کند.

وی تصریح کرد: به هر صورت باید این فاصله ها را پر کرد و در این زمینه فرهنگ سازی های لازم را انجام داد.

این اظهارات در حالی بیان شده که مقایسه کلینیک خصوصی حیوانات آن هم با سرمایه بخش خصوصی با عدم وجود کلینیک‎های مجهز در بعضی شهرستانها از اساس نادرست است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
0
حاج آقا {این مقایسه} چه ربطی دارد ؟؟
دکتر محمدیان
|
-
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
0
جناب دکتر مرتضوی میشه بگویید در چه زمینه ای فعالیت دارین؟
دامپزشک بسیجی
|
-
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
0
0
تامین بهداشت و درمان برای احاد جامعه از وظایف نظارتی نمایندگان محترم مجلس نیست ..........
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
0
0
در یک شرکت بازرسی استاندارد کار می کنم .که هلندی می باشد .روزگارم بد نیست ............
یک همکار
|
-
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
0
0
چرا چنین اشخاصی به خودشان اجازه می دهند که بدون داشتن اطلاعات کافی در همه زمینه ها اظهار نظر کنند.
آیا واقعا تمام مشکلات کشور ما به این موضوع بر می گردد که عده بسیار محدودی از افراد حیوانات خانگی نگهداری می کنند و آیا هزینه مراقبت های بهداشتی این حیوانات به کل جامعه تحمیل می شود.
چقدر از بودجه عمومی کشور صرف مراقبت های بهداشتی از چنین حیواناتی می شود.
......................................
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
0
چرا تو ایران باید به هم چیز الکی گیر بدهیم کار خودمون را درست انجام بدهید
گلچین
|
-
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
0
0
دنبال علوم نوین رفتن نیز به نوعی تقلیداز فرهنگ غرب است.جبران عقب ماندگی 200ساله علمی هم به تقلید از غرب است!!!..................... اگه همه ی حیوانات خانگی رو جمع کنند اوضاع جامعه ی ما حل ما حل میشه؟؟؟
نظر شما
ادامه