کد خبر: ۷۸۷۱

حکیم مهر - دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با انتشار اطلاعیه ای شرایط شرکت در دوره دکتری بدون آزمون تکثیر و پرورش آبزیان را اعلام کرد.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است :

با توجه به بند الف ماده 6 آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر (ابلاغیه شماره 3536/21 مورخ 31/6/86)، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر درخواست های متقاضیان ورود به رشته تکثیر و پرورش آبزیان، به شرح زیر را بررسی خواهد نمود:
الف- شرایط عمومی
1) اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
2) پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران
3) نداشتن منع قانونی ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد
4) نداشتن سوء پیشینه به تشخیص مراجع صاحب صلاحیت
5) عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و ملحد و عدم هواداری از آنها
ب- شرایط و ضوابط اختصاصی
1) داشتن حداقل 2 مقاله مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ شده یا پذیرفته شده در مجلات علمی-پژوهشی نمایه شده ملی یا بین المللی
2) دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد تکثیر و پرورش آبزیان از یکی از دانشگاههای داخل یا خارج از کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد. متقاضیان شاغل به تحصیل باید حداکثر تا 30/10/1390 فارغ التحصیل شوند. ضمنا متقاضیان با مدرک تحصیلی معادل کارشناسی ارشد مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل نمی باشند.
3) معدل کل داوطلب در دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه، حداقل 17 باشد.
4) تا شروع نیمسال تحصیلی، بیش از 2 سال از زمان فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد (فارغ التحصیلان بهمن 88 و پس از آن).
5) راه یابی به مصاحبه علمی بر اساس کسب حداقل امتیازات مربوط به سوابق علمی و ارتباط زمینه تحقیقاتی با اساتید بر مبنای تشخیص گروه
6) موفقیت در مصاحبه علمی و نظر موافق گروه و دانشگاه برای پذیرش
7) پذیرفته شدگان ملزم به ارائه گواهی احراز حد نصاب قبولی زبان عمومی مورد تایید دانشگاه به مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه می باشند. متقاضیان می توانند نمره قبولی از آزمون های ذیل را با ارائه گواهی مربوط جهت احراز توانایی در زبان خارجی ارائه نمایند: نمره 450 از آزمونهای TOFEL  و TOLIMO، نمره 50 از آزمون MCHE، نمره 5 از آزمون IELTS و گواهی قبولی در آزمون یکی از دانشگاههای کشور به تشخیص شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه. در غیر این صورت، متقاضی در صورت پذیرفته شدن باید در آزمون زبان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر شرکت و گواهی قبولی را تا قبل از آزمون جامع به اداره تحصیلات تکمیلی ارائه نماید. 
ج) مدارک لازم
متقاضیان واجد شرایط لازم است مدارک مورد نیاز به شرح ذیل را حداکثر تا تاریخ 20 دیماه سال 1390 به ایمیل Takmili@kmsu.ac.ir ارسال نمایند.
توجه: به مدارک ناقص یا مدارکی که پس از مهلت مقرر ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
مدارک مورد نیاز:
1) فرم های شماره 1، 2 و 3 (به ازای هر مقاله، یک فرم 3 پر شود).
2) تصویر مقالات علمی-پژوهشی مستخرج از پایان نامه متقاضی که به تفکیک، پیوست فرم 3 شده باشد (در صورتی که مقالات تا کنون چاپ نشده اند ارائه نامه پذیرش چاپ قطعی مقالات با تاریخ پذیرش قبل از 20 دیماه 1390 نیز ضروری است).
3) تصویر گواهی کارشناسی و کارشناسی ارشد که دارای تاریخ و معدل فارغ التحصیلی باشد.
4) تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی
5) اصل رسید بانکی به مبلغ 300000 ریال بابت ثبت نام به حساب 2177282210000 روابط تمرکز وجوه برگزاری دوره های خاص دانشگاه علوم و فنون دریایی نزد بانک ملی شعبه مرکزی خرمشهر (قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی).
د- مصاحبه علمی
اسامی راه یافتگان به مصاحبه علمی از طریق وب سایت دانشگاه بخش مدیریت تحصیلات تکمیلی اعلام خواهد شد. مصاحبه بر اساس جدول زمانی که متعاقبا از طریق وب سایت دانشگاه  اعلام خواهد شد، انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری یا تماس تلفنی نمی باشد.
و- نکات مهم
1) متقاضی باید تنها مدارک درخواستی را ارسال نموده و از ارسال سایر مدارک مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی (نظیر پایان نامه،  مقالاتی که مستخرج از پایان نامه نیست، مقالات ارائه شده در همایش های علمی، کتابها، مستندات مربوط به دوره های آموزشی و سوابق تدریس و...) خودداری نماید.
2) پذیرفته شدگان این دانشگاه به صورت تمام وقت در دوره دکتری اشتغال خواهند داشت و مشمول کلیه مقررات آموزشی و انضباطی دانشگاه خواهند بود.
3) پذیرفته شدگانی که در استخدام دستگاه های دولتی هستند باید برای ثبت نام (شروع به تحصیل) مدارک لازم مبنی بر موافقت با تحصیل تمام وقت یا ماموریت تحصیلی را ارائه نمایند.
4) چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی و اشتغال به تحصیل مشخص شود که متقاضی دارای هر یک از شرایط ورود به دوره دکتری مذکور در این اطلاعیه نبوده است بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل او جلوگیری می شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
5) چنانچه در رشته اعلام شده، از طریق آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی داوطلبی به مصاحبه علمی راه نیابد و یا پس از برگزاری مصاحبه علمی به تعداد لازم داوطلب پذیرفته نشود از طریق برگزیدگان علمی نیز در رشته مورد نظر پذیرش دانشجو انجام نمی شود.
6) دانشگاه ملزم به تکمیل ظرفیت رشته نمی باشد.
7)  وجه ثبت نام به داوطلب مسترد نمی شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم های شماره 1 و 2 و 3 اینجا کلیک نمایید :

 

نظر شما
ادامه