کد خبر: ۷۸۹۰

حکیم مهر - کلرلا و اسپیرولینا که از جلبکهایی است که می تواند در جنوب کشور پرورش پیدا کند، می تواند در تهیه مکملهای غذایی ارگانیک و سالم استفاده شود.

مسئول فنی یک شرکت تولیدکننده مکملهای خوراکی از جلبکهای دریایی با اعلام این مطلب گفت: از سال 1970 میلادی سرمایه گذاریهای بسیاری در زمینه استفاده از جلبکها برای مصارف تغذیه ای انجام شده است اما در ایران هنوز آگاهیهای کافی در این زمینه وجود ندارد.

دکتر فرزانگان افزود: کلرلا نوعی جلبک سبز تک سلولی است و ساکن آبهای شیرین است و قدمتی بیش از 5/2 میلیارد سال دارد و انگیزه در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی جهت تولید مکملهای غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این جلبک به دلیل محتوای غنی و کامل خود، کمبودهای احتمالی در رژیمهای غذایی را از طریق تامین پروتئین، فیبر، ویتامینها، عناصر معدنی و... جبران می کند. به همین دلیل می توان از آن به تنهایی به عنوان یک غذای کامل برای یک دوره طولانی مدت استفاده کرد.

فرزانگان ادامه داد: این مکمل در جهت تقویت حافظه، کمک به درمان دیابت، تقویت سیستم ایمنی و دفع سموم مختلف از بدن که ناشی از آلودگی هوا و محیطهای صنعتی است، موثر است.

وی تصریح کرد: اسپیرولینا نام جلبکی سبزآبی است که از ابتدایی ترین اشکال حیات بر روی کره زمین به شمار می رود و قدمتی حدود 5/3 میلیارد ساله دارد و به صورت معلق در آبهای شیرین پرورش می یابد.  

جلبک اسپیرولینا در تقویت سیستم ایمنی موثر است.

این مقام مسئول یادآور شد: این جلبک سالها است که در سازمان فضایی آمریکا به عنوان مکمل غذایی سودمند برای فضانوردان مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به غنی بودن آن از انواع مواد مغذی، ویتامینها و مواد معدنی می توان آن را ایده آل ترین غذا برای حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی میلیونها انسان در سراسر دنیا دانست.

فرزانگان تاکید کرد: اسپیرولینا حاوی 10 نوع ویتامین، هشت نوع ماده معدنی، اسیدهای چرب ضروری و مقادیر مناسبی از انواع ترکیبهای آنتی اکسیدانی است و می تواند در تقویت سیستم ایمنی پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی، مکمل غذایی مناسب برای ورزشکاران، کمک به کاهش علائم بیماری آرتروز، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و پیشگیری از ابتلا به عفونتهای ویروسی موثر واقع شود.

وی اظهار داشت: این مکمل غذایی کاملا ارگانیک و سالم بوده و از هیچ نوع مواد نگهدارنده ای در تولید آن استفاده نشده است. بنابراین می توان از آن استفاده کرد.

فرزانگان همچنین گفت: 60 درصد این مکمل پروتئین است و بنابراین پروتئین آن از تخم مرغ، کشت و گوشت قرمز نیز فراتر است.

وی در پایان افزود: امیدواریم فرهنگ مصرف این مکمل در جامعه ترویج شود و مردم به جای مصرف داروهای شیمیایی به سوی داروهای گیاهی که کشور ما به دلیل آب و هوای مناسب دارای آنها است، روی آورند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه