کد خبر: ۷۹۲۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی فارس، قم و اردبیل

 

رئیس اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی فارس خبر داد:
صدور بیش از سیزده هزار گواهی حمل بهداشتی دام و فرآورده های خام دامی


رئیس اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی فارس از صدور بیش از سیزده هزار گواهی حمل بهداشتی دام و فرآورده های خام دامی خبر داد.

دکتر داریوش اخباری گفت : در سه ماهه سوم سالجاری تعداد 13217 گواهی بهداشتی از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه صادر که نسبت به سه ماهه دوم سالجاری 7 درصد کاهش و نسبت به مدت زمان مشابه در سال 1389 از رشد 13 درصدی برخوردار بوده است.  
وی افزود:  از تعداد گواهیهای صادره 5101  فقره گواهی توسط شبکه دامپزشکی شهرستان شیراز صادر گردیده است.
 این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس آمار استخراجی از فعالیتهای شهرستانها در صدور گواهی حمل بهداشتی و پیگیری تائید تخلیه آنها به ترتیب شهرستانهای سپیدان،جهرم و ،مرودشت در گروه A و شهرستانهای خرمبید،ممسنی و فسا در گروهB  و شهرستانهای اقلید ،خنج و استهبان در گروه C حائز رتبه اول تا سوم شدند.
لازم به یاد آوری است که صدور هر نوع دام و فرآورده های خام دامی به خارج از استان و یا خارج از کشور مستلزم اخذ مجوز و گواهی حمل بهداشتی از دامپزشکی است.

 

----------------------------

 

ضدعفونی دامداریها دراستان قم


 اداره مبارزه بابیماریهای دامی دامپزشکی استان قم اعلام کرد : به منظور کنترل بیماری تب برفکی اقدام به ضدعفونی رایگان دامداریهای مناطق آلوده نموده است.

دراین طرح که به مدت 20 روز(ازاوایل دی شروع شده و تاکنون ادامه داشته) یکصدوهشت هزارمترمربع ازواحدهای دامداری بخش جعفریه وسیصدوهشتادهزارمترمربع ازواحدهای دامداری مجتمع دامشهر بااستفاده ازتوان دواکیپ بخش خصوصی دامپزشکی ضدعفونی گردیده است.

-----------------------------

 

کسب عنوان «تقدیر ویژه » اداره کل دامپزشکی استان اردبیل در بین دستگاههای اجرائی استان


 حوزه نمایندگی ولی فـقیه سازمان دامـپـزشکی کشور با ارسال نـامه ای از کسب عنوان « تقدیر ویژه » اداره کل دامپزشکی استان اردبیل در بین دستگاههای اجرائی این استان،  براساس ارزیابی کمیته داوران ستاد اقامه نماز تقدیر و تشکر کرد .


در بخشی از این نامه آمده است :
 جناب آقای دکتر صالحی
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل
بدین وسیله از اهتمام و تلاشها و اقـدامات جنابعالی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و کلیه همکاران زحمت کش و خدوم  آن اداره کل در برنامه ریزی و اجرای برنامه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نـماز و کسب عنـوان «تقدیر ویژه » از کمیته داوران ستاد اقامه نماز استان اردبیل تقدیر و تشکر می شود .
توفیقات  روز افزون شما را ازدرگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

محمدباقر لیاقتی

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی

 

 

نظر شما
ادامه