کد خبر: ۷۹۳

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پروانه 12 کارخانه تولید سوسیس و کالباس به علت غیر استاندارد و آلوده بودن محصول آنها باطل شد.

حسین‌علی شهریاری افزود: وزارت بهداشت و موسسه استاندارد برای کنترل و نظارت بر سوسیس و ‌کالباس‌ها اقدامات متعددی را انجام داده‌اند و آزمایشگاه‌های بهداشت محیط و مواد غذایی تعداد زیادی از این فرآورده‌ها را دوباره آزمایش کردند.
وی گفت: پس از این آزمایش‌ها مشخص شد محصولات 12 کارخانه تولید سوسیس و کالباس غیر استاندارد، آلوده و با کیفیت پایین است که وزارت بهداشت پروانه فعالیت آ‌نها را باطل کرد، این کارخانه‌ها فقط در محدوده استان تهران نبودند و در کل کشور در جاهای مختلف قرار دارند.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: موسسه استاندارد هم دستگاه‌های پیشرفته جدیدی خریداری کرده که خیلی دقیق‌تر می تواند نمونه‌های سوسیس و کالباس‌ها را بررسی کند و آلودگی‌ها و مشکلات آن را مشخص کند، استفاده از این دستگاه‌ها نیز در موسسه استاندارد شروع شده و این امیدواری را ایجاد کرده است که نظارت بر این فرآورده‌ها در آینده دقیق‌تر و جدی تر شود.
وی گفت: جلساتی نیز بین مؤسسه استاندارد و نمایندگان صنف تولیدکنندگان و وارد کنندگان فرآورده‌های گوشتی و سوسیس و کالباس‌ها برگزار شده و هشدارهای لازم برای رعایت استانداردها به آنها داده شده است که امیدواریم موثر باشد.

 

نظر شما
ادامه