کد خبر: ۷۹۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی از راه‌اندازی مرکز تشخیص تخصصی بیماری‌های ماهیان سردآبی در شهرکرد طی ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: از کلیه‌ی مرکز عمده‌فروشی و خرده‌فروشی عرضه آبزیان ماهانه دو بار به طور سرزده بازدید می‌شود.

دکتر محسن مشکوة درباره نظارت و کنترل بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور بر مراحل مختلف تولید و عرضه‌ی فرآورده‌های دامی و شیلاتی و زنجیره غذایی از جمله ماهی قزل‌آلا، تصریح کرد: در این زمینه پروانه بهداشتی برای 98 مرکز تکثیر و بیش از دو هزار و 800 پروانه بهداشتی برای مراکز پرورش صادر کرده است.

وی افزود: چهار هزار و 880 دستگاه خودرو پروانه اشتغال به حمل بهداشتی فرآورده‌های دامی و شیلاتی را دارند.

به گفته مشکوة 102 مرکز عمده عرضه آبزیان در کشور دفترچه بهداشتی دارند و تاکنون برای پنج هزار و 429 مرکز خرده‌فروشی عرضه آبزیان دفترچه بهداشتی صادر شده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی تصریح کرد: از کلیه‌ی این مراکز به‌طور میانگین دو بار در ماه به طور سرزده بازدید می‌شود.

وی گفت: طرح پایش باقی‌مانده‌ها به‌صورت سالانه از طریق نمونه‌برداری و انجام آزمایش به‌منظور اندازه‌گیری میزان باقی‌مانده‌های دارویی (آنتی‌بیوتیک‌ها بویژه سولفانامید‌ها)، فلزات سنگین، سموم و ارائه‌ی توصیه‌های بهداشتی برای بهبود و ارتقای شرایط تولید و عرضه انجام می‌شود.

مشکوة از راه‌اندازی مرکز تشخیص تخصصی بیماری‌های ماهیان سردآبی در شهرکرد طی ماه آینده خبر داد.

گفتنی است به تازگی مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی مدعی شده بود سازمان دامپزشکی بر عرضه ماهی قزل آلا نظارت ندارد.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
0
0
به اطلاع میرساند اداره دامپزشکی .... در استان .... هم نه نظارت و نه تخصصی بر ابزیان دارد و نه اجازه دخالت بخش خصوصی را میدهد اطلاع داشته باشید
ماهی سیاه کوچولو
|
-
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
0
0
خوب حالا که سال هاست همه کارها را کنار گذاشتیم و ماهی حداقل دو بار به خرده فروشی های ماهی سر می زنیم و نظارت بهداشتی می کنیم حداقل 5 سال یکبار سری هم به واحد تولیدی اعضای اتحادیه بزنیم که خبری از تلاش های ما ندارند تا مصاحبه نکنند و به دروغ نگند هیچ نظارتی نیست ببم جان !!!! من که از ماهی فروش ها پرسیدم گفتند ماموران دامپزشکی می آیند اما سالی یکبار شب عید واسه خرید ماهی قرمز
پ.
|
-
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
0
0
جمع آمار 5500 مر کز تولید و نزدیک به 100 هزار خرده فروش می شود که اگر در ماه دوبار سر بزنند و روزی 2 مرکز بروند تقسیم به 60 می شود و کل کارکنان سازمان دامپزشکی اگر این بازدید ها را بروند انجامش ممکن نیست ..
نظر شما
ادامه