کد خبر: ۸۰۰۸

حکیم مهر - پزشکان آلمانی از شناسایی فرآیند جدیدی خبر داده‌اند که به کمک آن می‌توان داروی موثرتر مالاریا را ارزان‌تر و آسانتر تولید کرد.

این پزشکان تاکید کردند با روش جدید می‌توان داروی فوق را به میزان انبوه تولید کرده و جان عده بیتشری از بیماران را نجات داد.

این متخصصان در بیانیه‌ای یادآور شدند: در حال حاضر درمان موثری برای مقابله با مالاریا وجود دارد اما برای همه مبتلایان به این بیماری که جمعیت آنها بیش از 200 میلیون نفر در سراسر جهان می‌شود، قابل دسترسی نیست. بنابراین میلیون‌ها نفر از مبتلایان به مالاریا بویژه در کشورهای در حال توسعه از درمان موثر بی‌بهره هستند. بعلاوه در برخی کشورها بالا بودن قیمت دارو دسترسی به آن را برای بسیاری از مبتلایان ناممکن کرده است.

به گزارش رویترز، این داروی اصلی برای مقابله با مالاریا «آرتمیسینین» نام دارد.

متخصصان انستیتو مکس پلانک، مرکز تخصصی اینترفیسز در شهر شرقی پوستدام و متخصصان دانشگاه آزاد برلین به شیوه‌ای جدید توانستند مولکول آرتمیسینین را با استفاده از اکسیژن و نور به شیوه مصنوعی تولید نمایند. به این ترتیب برای تولید دارو دیگر به ماده فعال حاصل از گیاهان نیازی نیست و تولید مصنوعی آن به مقدار زیاد امکان‌پذیر می‌شود.

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت که ماه گذشته منتشر شد مالاریا در سال 2010 میلادی جان 655 هزار نفر را گرفت که 86 درصد قربانیان کودکان زیر 5 سال بوده‌اند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه