کد خبر: ۸۰۳۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی قم، نیشابور، لرستان و گلستان

 

تست بیش از دو هزار راس دام در استان قم


درهفته پایانی دیماه سال جاری بیش از دو هزار راس گاو و گوساله مورد تست سل و بروسلوز و تزریق واکسن بروسلوز قرارگرفته اند.
همچنین بنابراعلام اداره دامپزشکی قم در راستای طرح مبارزه با بیماریهای واگیر دامی 3266 راس گوسفند، بز، گاوشیری و گوساله  علیه بیماری تب برفکی، آبله گوسفندی و بزی، شاربن و بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) واکسینه شده اند.

 

-------------------------

 

تلف شدن دهها راس گوسفند و بز بر اثر زلزله در نیشابور


 در پی وقوع زلزله 5.5 ریشتری اخیر نیشابور، دو واحد دامداری در روستای میرآباد بالا صد در صد تخریب شدند.

بر این اساس تعداد  27 راس دام شامل 7 راس گوسفند و بز و20 راس بره و بزغاله زیر آوار تلف و تعداد 7 راس دام هم به دلیل غیرقابل درمان بودن ذبح شدند و پس از بازرسی کارشناسان شبکه دامپزشکی نیشابور، لاشه ها جمع آوری و ضمن دفن بهداشتی، محل آوار ضدعفونی گردید.

 

-------------------------

 

راه اندازی کد خدماتی 1512 به مناسبت دهه مبارک فجر در اداره کل دامپزشکی استان لرستان


معاون اداری و پشتیبانی اداره کل دامپزشکی استان لرستان اعلام کرد : به مناسبت دهه مبارک فجر و جهت رفاه حال ساکنان استان لرستان، با پیگیری‎های این اداره کل، کد خدماتی تلفن 1512 در اداره کل دامپزشکی استان افتتاح شد.

 

خلیل حیدری کد یادشده را پل ارتباطی ساکنان لرستان با اداره کل دامپزشکی این استان عنوان و خاطر نشان کرد : از این پس ساکنان استان لرستان می‎توانند سوالات، مشکلات و مسائل بهداشتی خود را در رابطه با اداره کل دامپزشکی این استان با درمیان بگذارند.

 

-------------------------

 

صعود زمستانه عضو تیم کوهنوردی دامپزشکی گلستان به قله دماوند


علی اصغر علیمردانی عضو تیم کوهنوردی دامپزشکی گلستان و باشگاه دماوند گرگان، یکم بهمن ماه سالجاری در قالب تیم منتخب  کوهنوردی استان گلستان به ارتفاعات دماوند صعود کرد.

گفتنی است کوه دَماوَند کوهی در شمال ایران است که به عنوان بلندترین کوه کشور و بلندترین  آتشفشان خاور میانه  شناخته می‌شود. این کوه در قسمت مرکزی رشته کوه البرز  در جنوب دریای خزر و در بخش لاریجان شهرستان آمل  قرار دارد. کوه دماوند که از نظر تقسیمات کشوری در استان  مازندران قرار دارد، به هنگام صاف و آفتابی‌بودن هوا، از شهرهای تهران ،ورامین وقم و همچنین کرانه‌های  دریای خزر  قابل رؤیت است.[ کوه دماوند در سی‌ام تیرماه سال ۱۳۸۷ به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در  فرست آثار ملی ایران ثبت شد. همچنین کوه دماوند از سال ۱۳۸۱ به عنوان « اثر ملی طبیعی» در شمار مناطق چهارگانهٔ ارزشمند از نظر حفاظت محیط زیست قرار گرفته‌است.  ارتفاع نسبی دماوند، که با اندازه‌گیری ارتفاع قلّه نسبت به پست‌ترین درهٔ بین این قله و نزدیکترین قلّهٔ مرتفع‌تر تعیین می‌شود، ۴۶۶۱ متر است که دماوند را در ردهٔ دوازدهم بلندترین قلّه‌های دنیا از نظر ارتفاع نسبی قرار می‌دهد. 
ارتفاع نسبی دماوند، که با اندازه‌گیری ارتفاع قلّه نسبت به پست‌ترین درهٔ بین این قله و نزدیکترین قلّهٔ مرتفع‌تر تعیین می‌شود، ۴۶۶۱ متر است که دماوند را در ردهٔ دوازدهم بلندترین قلّه‌های دنیا از نظر ارتفاع نسبی قرار می‌دهد.

 

نظر شما
ادامه