کد خبر: ۸۰۴۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
با تعیین محور و موضوع اصلی فعالیت‌ها در روز جهانی دامپزشکی در سال 2012 فرصت مناسبی برای طرح مسئله مقاومت میکروب‌ها و نقش غذا در این میان فراهم آمده که امید است در کنار توجه به نقش دامپزشکان در پیشگیری از بروز و شیوع انواع بیماریها‌ی قابل انتقال بین حیوان و فرآورده‌های حیوانی با انسان به این مهم از طریق برنامه یادشده توجه ویژه‌ای معمول گردد...

حکیم مهر - مدیرمسئول حکیم مهر در نامه به رئیس سازمان دامپزشکی از وی خواست با اتخاذ تدابیر لازم و پیگیری، زمینه حضور دامپزشکان در برنامه تلویزیونی (دکتر سلام) را فراهم نماید.

دکتر محمد لطفی‌زاده در این نامه که نسخه‎ای از آن برای رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران و سازمان نظام دامپزشکی هم ارسال شده به نقش مهم دامپزشکان در طب پیشگیری اشاره نموده و از رئیس سازمان دامپزشکی خواسته است تا با توجه به تعیین محور اصلی روز جهانی دامپزشکی در سالجاری میلادی، از طریق شورای سیاستگذاری صدا و سیما امکان حضور دامپزشکان در این برنامه پربیننده و ارائه توصیه‎های پیشگیرانه به مردم درباره مقاومت میکروبها فراهم گردد.

برنامه تلویزیونی (دکتر سلام) که در شبکه آموزش سیما تهیه می‎گردد روزانه علاوه بر این شبکه در چهار یا پنج نوبت از سه شبکه دیگر هم پخش می‌شود و در آن پزشکان توصیه‌هایی درباره پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مختلف ارائه می‌کنند.

متن کامل نامه مدیرمسئول حکیم مهر خطاب به رئیس سازمان دامپزشکی کشور بدین شرح است :

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر سید محسن دستور
رئیس محترم سازمان دامپزشکی کشور

سلام علیکم 
احتراماً نظر به ملاقات اخیر اینجانب با مدیرکل محترم روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و طرح مباحثی در خصوص برنامه تلویزیونی پربیننده (دکتر، سلام) و نیز ابراز دغدغه ایشان مبنی بر لزوم اولویت‎دهی به پیشگیری در مقایسه با درمان در این برنامه، انتظار می‌رود با تدابیر حضرتعالی و همکاران محترم به نحو مقتضی ضمن هماهنگی با شورای سیاست‌گذاری سلامت صدا و سیما از ظرفیت دامپزشکان در ارائه توصیه‎‌های پیشگیرانه به مردم از این طریق استفاده بهینه گردد.
از سویی دیگر با تعیین محور و موضوع اصلی فعالیت‌ها در روز جهانی دامپزشکی در سال 2012 فرصت مناسبی برای طرح مسئله مقاومت میکروب‌ها و نقش غذا در این میان فراهم آمده که امید است در کنار توجه به نقش دامپزشکان در پیشگیری از بروز و شیوع انواع بیماریها‌ی قابل انتقال بین حیوان و فرآورده‌های حیوانی با انسان به این مهم از طریق برنامه یادشده توجه ویژه‌ای معمول گردد.
توفیقات جنابعالی و سایر همکاران محترم را در نشر بهداشت و آگاه‌سازی مردم از نقش مهم جامعه دامپزشکی کشور در طب پیشگیری از درگاه خداوند متعال خواستارم.
دکتر محمد لطفی‎زاده / مدیرمسئول حکیم مهر

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
0
0
خيلي عالي هست تشكر از دكتر لطفي زاده از اين تدبير موفق باشيد
دکترمحمد.ر.
|
-
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
0
0
سلام.
پیشنهاد بسیار جالب و بجایی بود. ضمن تشکر و تبریک بابت طرح این پیشنهاد به مدیر مسئول محترم حکیم مهر، آرزو می کنم هر چه زودتر شاهد حضور دامپزشکان در این برنامه پر بیننده باشیم.
دامپزشک بخش دولتی پیشکسوت
|
-
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
0
0
تدبیری اتخاد کنید که از ظرفیت دامپزشکان در برنامه (دکتر سلام) استفاده شود
این دیگر نهایت خوشخیالی و بیخبری است .... مگر از اوضاع خبر نداری که این فرمایشات را میفرمایی مگر .... سازمان دامپزشکی تا کنون توانسته از ظرفیت دامپزشکان در خود مجموعه دامپزشکی در کشور استفاده بهینه بکند فقط یک استان و یا خود سازمان رادر تهران مورد بررسی قرار دهید چه تعدادی از دامپزشکان صاحب فکر و اندیشه در حاشیه رفته اند ..... سازمان در حال حاضر برنامه دکتر خداحافظ رادر اکثر ادارات کل دامپزشکی اجرا میکند
همکار
|
-
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
0
0
با سلام و تشکر از پیشنهاد جالب شما جناب آقای دکتر لطفی زاده
نمی دانم چرا برخی از بزرگانمان به جای این که مارا تشویق به تلاش برای پیشرفت کنند، همیشه در حال آیه یاس خواندن هستند. یک نفر هم که پیشنهادی می دهد سریع سعی می کنند او راهم ساکت کنند!
اوضاع هرجور هم باشد دلیل نمی شود که ما بنشینیم و هیچ کاری نکنیم
گرچه انقدرها هم که برخی می گویند اوضاع خراب نیست
دکترمحمد.ر.
|
-
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
0
0
با سلام و احترام / بیننده محترم / ضمن تشکر از بازدید و اظهار نظرتان / قبل از آنکه کامنت حضرتعالی در حکیم مهر درج گردد خبر این موضوع در ستون اخبار آموزش و پژوهش درج گردیده بود و ذیل آن هم لینک مصاحبه با رئیس محترم دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران درباره معضل پذیرش شبانه در رشته دامپزشکی درج شد تا یادآوری برای همگان باشد. ضمناً تاکنون بارها و بارها هم اینجانب و هم برخی از اساتید محترم آن دانشکده مشکل تأسیس دانشکده های دامپزشکی یا پذیرش بی رویه دانشجویان را مطرح کرده و اخیراً هم در حکیم مهر خبری درباره پذیرش تعداد دانشجویان دامپزشکی در سطح دانشگاههای سراسری منتشر شد و به تبع آن درباره دانشگاه جامع علمی کاربردی و پذیرش 900 نفر در طول یک سال برای رشته بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی منتشر شد. لذا قطعاً اینجانب و مجموعه حکیم مهر نسبت به این معضل حساسیت داشته و ان شاء الله به مرور بیش از این پیش این مسئله را پیگیری خواهیم نمود. در سالیان اخیر جناب آقای دکتر مطلبی در زمان تصدی ریاست هیأت مدیره جامعه دامپزشکان نامه مفصلی به وزیر وقت علوم نوشتند و خواستار توقف این رویه شدند و بنده هم نامه ای برای رئیس محترم مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نوشتم و درباره عواقب پذیرش بی رویه دانشجو در رشته دامپزشکی هشدار دادم که خوشبختانه ظاهراً منجر به تهیه گزارشی در آن مرکز و پیگیری موضوع گردیده است. البته قبول هم دارم که در این راه باید کارهای بسیار زیاد دیگری هم انجام داد. از جمله آن که باید مسئولین محترم متقاعد شوند که پذیرش دانشجو به این تعداد برای کشور منفعت نیست! باز هم از حسن توجه و پیگیری شما متشکرم. / محمد لطفی زاده - مدیرمسئول حکیم مهر

با سلام.
همکار محترم جناب آقای دکتر لطفی زاده عزیز
بنده یه کامنتی گذاشته بودم با عنوان (( به کجا چنین شتابان)) که اشاره داشت به پذیرش 92 نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری در دانشکده دامپزشکی تهران.
خودتان هم مستحضرید که ای کار یکی از معضلات بزرگ دامپزشکان در اشتغال آینده آنها بوده و هست. اساتید و بزرگان این علم از استاد دکتر شیمی گرفته تا استاد دکتر تاجبخش و استاد دکتر نادعلیان هم به صراحت مخالفت خودشان را بارها و بارها در مورد این قضیه اعلام کرده اند.
بنده بعنوان یک همکار که بیش از سه ساله با حکیم مهر همراه بوده و هستم انتظار داشتم به این موضوع حساسیت نشان می دادید و در مورد این معضل در ستون ویژه اخبار برگزیده بحث می کردید که متاسفانه هیچ عکس الملی نداشتید در این مورد!!!
دکترمحمد.ر.
|
-
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
0
0
بله. بعد از ارسال نظر، در ستون اخبار آموزش و پژوهش متوجه درج این خبر شدم. با صد تاسف که با در پیش گرفتن این سیاستهای اشتباه، خیل فارغ التحصیلان دامپزشک بیکار روز به روز بیشتر و بیشتر خواهد شد. فقط احساس تاسف خودم را اعلام می کنم و از شما هم بخاطر زحماتتان در گردآوری اخبار جدید در نشریه پرطرفدار حکیم مهر نهایت سپاس و قدردانی ام را اعلام می می دارم.
ما که کاری از دستمان بر نمی آید ولی ای کاش دامپزشکان مسئول، در رده های بالای مدیریتی کشور از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته تا نماینده مجلس و غیره و غیره فکری اساسی در این مورد اتخاذ بفرمایند!!!
دکتر حمید فتوحی از زاهدان
|
-
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
0
0
سلام باتوجه به افزایش حیوانات خانگی بخصوص در تهران هرچه زودتر بایداز دامپزشکان زحمتکش وماهر در این برنامه استفاده شود همانطر که میدانید همه ی کشورهای دنیا همچنین برنامه هایی مختص حیوانات پخش میشود درصورتیکه مسئولین رسانه ملی تا کنون اقدامی نکرده اند با توجه به نقش غیر قابل انکار دامپزشکی در سلامت جامعه وتغذیه ی کشور وآینده ی کشور باید هرچه زودتر مسئولین محترم رسانه ملی اقدامی شایسته نمایند باتشکر از سایت خوبتون
کارمند
|
-
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
0
0
اختیار دارید وقتی در استان ...... از دکتران دامپزشک شاغل برای خرید مایحتاج منازل ...... استفاده میشود دیگر وقتی برای کارهای دیگر نمیماند
نظر شما
ادامه