کد خبر: ۸۰۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - جمعی از اساتید پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای خواستار ادامه ممنوعیت واردات شیر خشک و مقاومت در برابر فشارهای وارده شدند.
این بیانیه که با نقل فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص واردات آغاز شده آمده است: مسئله واردات بی‌رویه و بی‌منطق ضرر بزرگی است، خطر بزرگی است. مردم هم باید این را بدانند. وقتی یک محصول خارجی را ما داریم مصرف می کنیم در واقع داریم یک کارگر خودمان را بیکار می کنیم. یک کارگر دیگر را داریم به کار وارد می کنیم.( مقام معظم رهبری – 16/06/1389 )
 من بارها با مسئولین در زمینه واردات صحبت کردم. حتماً بایستی در مسئله واردات ملاحظه تولید داخلی بشود. به اعتقاد من واردات محصولات کشاروزی خیلی توجیه قوی تری می خواهد از آنچه که امروز انسان مشاهده می کند.(مقام معظم رهبری – 26/5/1390)
در ادامه این بیانیه آمده است: پیش بینی های کارشناسی نشان می دهد شیر تازه در سال جاری همچون سال گذشته بیش از 10 میلیون تن تولید می شود که فراتر از نیاز صنایع لبنی کشور است. با توجه به چنین ظرفیتی که مسلماً با سیاست‌گذاری صحیح و رفع مشکلات دامداران صنعتی و سنتی می تواند افزایش قابل توجهی داشته باشد، در یک تصمیم سنجیده شاهد ممنوع شدن واردات شیرخشک از طرف دولت محترم هستیم.
در ادامه تصریح شده است: متأسفانه زمزمه هایی برای تحت فشار قراردادن وزارت جهاد کشاورزی برای صدور مجوز مجدد واردات شیرخشک وجود دارد که لازم است به درایت و هوشیاری کامل مورد توجه قرار گیرد تا مجدداً شاهد متضرر شدن دامداران و تداوم عرضه گاوهای شیری به کشتارگاه‌ها و به تبع آن کاهش یافتن یا تعطیل شدن فعالیت ها در این بخش مهم و در نتیجه افزایش وابستگی کشور به بیگانگان نباشیم.
در پایان این بیانیه تاکید شده است: ضمن درخواست از مسئولین محترم وزارت جهاد کشاورزی برای مقاومت در مقابل چنین خواسته‌ای که می‌تواند ضرر و زیان جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور و متضرر شدن دامداران وارد کند متذکر می شویم زمانی که هنوز تعهدات دولت به دامداران، پیرامون تأمین خوارک دام یارانه‌ای و خرید تضمینی شیر محقق نشده است، واردات شیرخشک جز نابودی اقتصاد دامداران کشور هیچ عایدی برای کشور نخواهد داشت.
و‌العاقبه للمتقین
جمعی از اساتید پردیس کشاورزی و منابع طبیعی  دانشگاه تهران
رونوشت:
ریاست جمهور محترم جناب آقای دکتر احمدی نژاد
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر لاریجانی
وزیر محترم جهاد کشاورزی جناب آقای دکتر خلیلیان
ریاست محترم بازرسی کل کشور جناب حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
0
0
سلام
به نظر من چنین موضع گیری خوبی را باید جامعه دامپزشکان و سازمان نظام دامپزشکی هم انجام دهند. واقعا واردات به تولیدات دامی و کشاورزی مملکت آسیب بزرگی می زند.
نظر شما
ادامه