کد خبر: ۸۰۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - عضو هیات علمی پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهرکرد از تبدیل سلول‌های بافت چربی به بافت استخوانی با استفاده از سلول‌های بنیادی در این مرکز خبر داد.

دکتر علی کدیور با اشاره به قابلیت تمایز این سلول‌ها با انواع دیگر بافت‌های بدنی با استفاده از کشت سلول‌های بنیادی، خاطرنشان کرد: این سلول‌ها از بافت چربی تکثیر می‌شوند و سلول بافت چربی را تمایز داده و به سلول بافت استخوانی تبدیل می‌کنند که در شکستگی‌های بافت استخوان می‌توان از آن استفاده کرد.

وی با بیان این‌که پژوهشکده فناوری جنین دام شهرکرد با هدف کشت سلول‌های بنیادی، شبیه‌سازی و لقاح پایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: این پژوهشکده در بخش‌های مختلف فعالیت‌های مرتبط با کشت سلول‌های بنیادی را انجام می‌دهد و در این زمینه به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.

کدیور، شبیه‌سازی و تولید جنین خارج از رحم در گوسفند را از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در این مرکز دانست و افزود: برای تولید جنین خارج رحم ابتدا سلول تخمک از کشتارگاه خارج شده و در محیط کشت آزمایشگاه پس از طی مراحل بلوغ در مجاورت سلول اسپرم قرار می‌گیرد. پس از ساخته شدن سلول تخمک جدید و انتقال آن به رحم یک حیوان دیگر که از نظر زمانی با سلول ساخته شده هماهنگ است، حیوان مادر آن جنین را پذیرفته و پس از طی دوران بارداری، آن موجود متولد می‌شود که این فناوری در انسان نیز می‌تواند انجام شود.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مريم صالحي
|
-
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
0
0
باعرض تبريك به پژوهشكده ، براي همه مراحل كار اين پژوهشگران آرزوي موفقيت دارم.
نظر شما
ادامه