کد خبر: ۸۰۸۲

حکیم مهر - سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل ازاجرای طرح ویزیت رایگان دام وطیور در ایام دهه مبارک­فجر در شبکه های دامپزشکی کلیه شهرستانهای این استان خبر داد.

دکتر صادق صالحی افزود:  به میمنت این ایام فرخنده و در راستای حمایت از دامداران و مرغداران منطقه،  طرح ویزیت رایگان دام و طیور  انجام می شود ودامداران و روستائیان عزیز می توانند با مراجعه به شبکه های دامپزشکی شهرستان های استان از این طرح بهره مند شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در کلیه روزهای این ایام مبارک ، برنامه ویزیت رایگان دام و طیور  توسط دامپزشکان کشیک اجراء می شود ، خاطر نشان کرد علاوه بر این طرح ، واکسیناسیون رایگان دام در کلیه روستاها ، دامداریها و واحدهای اپیدمیولوژیک استان توسط اکیپهای سیار مایه کوبی دامپزشکی انجام خواهد شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان ؛  دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان ، شرکت در مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا ، تزئین و آذین بندی سردرب اداره کل و شبکه های دامپزشکی شهرستانهای استان  ، تبیین دستاوردهای انقلاب در حیطه خدمات دامپزشکی به طرق مختلف و شرکت در راهپیمائی عظیم و باشکوه 22 بهمن و شرکت در مراسم جشن انقلاب را از دیگر برنامه های این اداره کل در طول دهه مبارک فجر عنوان کرد.

دکتر صالحی ، دامپزشکی را یکی از مهمترین تشکیلات حرفه ای دانست که با ارائه خدمات اجرائی و نظارتی و فنی نقش مهمی در تضمین سلامت غذایی جامعه ایفاد می نماید.

وی تامین و حفظ بهداشت دام و فرآورده های دامی ، مراقبت ، پیشگیری و کنترل بیماریهای مشترک سلامت غذا و تجارت جهانی و توسعه پایدار را از مهمترین محورهای عملکرد دامپزشکی در راستای بهداشت همگانی عنوان کرد.

دکتر صالحی در پایان از عموم دامداران و روستائیان منطقه خواست با رعایت اصل پیشگیری مقدم بر درمان ، حتماً با اکیپهای سیار مایه کوبی دامپزشکی همکاری نموده و دامهای  خود را بر علیه بیماریهای مختلف دامی واکسینه نمایند .

همچنین اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی هم اعلام کرد : به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی خدمات بهداشتی- درمانی طی این دهه در مراکز خدمات رسانی دولتی دامپزشکی  به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

بر ایان اساس، دامپزشکی خراسان جنوبی با اعزام اکیپ های فنی به روستاها ،واحدهای دامداری و در محل شبکه و یا پست های دامپزشکی به صورت رایگان دام های دامداران منطقه را درمان و مایه کوبی خواهند نمود .

 

نظر شما
ادامه