کد خبر: ۸۱۵۴

حکیم مهر - پزشکان معتقدند نوعی عسل قوی و بسیار مفید موسوم به عسل مانوکا برای درمان عفونت‌های زخمی مزمن بسیار موثر است و حتی می‌تواند در مراحل ابتدایی جراحت از پیشرفت عفونت جلوگیری کند.

استرپتوکک پیوژنز یک باکتری پوستی معمولی است که اغلب با ایجاد زخم‌های مزمن مرتبط است. این باکتری‌ها که موجب عفونی شدن زخم‌ها می‌شوند، می‌توانند با تجمع کردن در کنار هم بیونوارهایی را تشکیل دهند که موانعی را بر سر راه داروها ایجاد می‌کنند و در نتیجه منجر به تشدید عفونت مزمن می‌شوند.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، متخصصان دانشگاه کاردیف متروپولتیان در یک آزمایش جدید نشان داده‌اند که عسل مانوکا نه تنها می‌تواند این بیونوارها را تخریب کند بلکه هم‌چنین در ابتدا مانع می‌شود که این باکتری‌ها بیونوارها را بسازند و در نتیجه از بروز عفونت‌های مزمن روی جراحات و زخم‌ها پیشگیری می‌کند.

عسل مانوکا حاصل شهدی است که زنبورهای عسل از درخت مانوکا تهیه می‌کنند. این درخت در نیوزلند و بخش‌هایی از استرالیا رشد می‌کند. علاوه بر اینها مصرف یک قاشق عسل طبیعی و تصفیه نشده قبل از خواب می‌تواند عملکرد مغز را تقویت کند. عسل درعین حال برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است و به دلیل دارا بودن خاصیت ضد باکتریایی قوی در شرایط مختلف به بازسازی و ترمیم بافت‌های بدن کمک می‌کند و تاثیر شفابخش در بهبود انواع گوناگون زخم‌ها دارد.

به گزارش ایسنا، بسیاری از پزشکان تاکید دارند که سرماخوردگی‌ها بر اثر فعالیت ویروس‌ها بروز می‌کنند و عسل هم یک ماده ضد ویروسی طبیعی است.

متخصصان کالج پزشکی پنسیلوانیا در مطالعات قبلی به این نتیجه رسیده بودند که تاثیر یک قاشق عسل طبیعی برای مقابله با سرماخوردگی از داروهای معمول که برای درمان این بیماری تجویز می‌شوند به مراتب بیشتر است. عسل از باکتری‌های مفید روده نیز حمایت می‌کند، پروسه هضم غذا را بهبود می‌بخشد و برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر مفید است. همچنین مصرف دو قاشق چای خوری عسل سه نوبت در روز برای درمان زخم‌های گوارشی موثر است.

 

 

نظر شما
ادامه