کد خبر: ۸۱۶۶

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور از افتتاح 50 پروژه قابل افتتاح در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در حوزه‌های تشخیصی، درمانی، کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی، جمع‌آوری شیر و... است.

دکتر سیدمحسن دستور افزود: پروژه‌های امسال با هزینه تقریبی 100 میلیارد ریال در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های کشتارگاهی جدیدالاحداث بوده و شامل کشتارگاه‌هایی است که مراحل اخذ پروانه را دریافت کردند.

دستور ادامه داد: بخشی از این پروژه‌ها در سال‌های گذشته احداث شده و امسال مراحل پایانی کار را پشت سر گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: افتتاح کشتارگاه‌های جدید از نظر محیطی شرایطی را به‌وجود می‌آورد تا ضریب اطمینان تولیدکنندگان برای مصرف فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی افزایش یابد.

سازمان دامپزشکی مجوز جدید بهداشتی برای واردات گوشت صادر نکرده است

این مقام مسئول یادآور شد: سازمان دامپزشکی هیچ دخالتی برای صدور مجوز واردات گوشت و مرغ ندارد. تنها مجوزهای بهداشتی و بررسی شرایط کشور مبداء که توسط شرکت‌ها و سازمان بازرگانی اعلام می‌شود، بر عهده این سازمان است.

دستور تأکید کرد: مجوز جدیدی تاکنون صادر نشده است و همچون گذشته از کشورهای سابق اگر نیازی به وادات در شرایط خاص باشد، انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس تقاضاهای رسیده، این سازمان شرایط واردات را بررسی می‌کند و در صورت مناسب بودن، واردات انجام می‌شود.

برگزاری نمایشگاه هفت سیب سلامت در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین گفت: در راستای اطلاع‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف سلامت با مشارکت سازمان صدا و سیما، نمایشگاه هفت سیب سلامت برپا است.

دستور در ادامه افزود: این نمایشگاه از امروز به مدت هفت روز در محل دائمی نمایشگاه تهران برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که سازمان دامپزشکی کشور با مسائل مربوط به سلامت مردم ارتباط دارد، بنابراین با اختصاص غرفه‌ای، محصولات مربوط به فرآورده‌های پروتئینی، لبنی و روش‌های تأمین سلامت آنها در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

دستور ادامه داد: این نمایشگاه تا 22 بهمن‌ماه دایر خواهد بود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه