کد خبر: ۸۱۸۲

حکیم مهر - نخستین مرکز غیر دولتی تکثیر ماهیان خاویاری کشور با حضور سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران، رزاقی، معاون وزیرجهادکشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در روستای سمندک ساری به بهره‌برداری رسید.

سید علی اکبر طاهایی در مراسم بهره برداری از این پروژه، با بیان اینکه تشکیل شورای تولیدات کشاورزی در دولت به ریاست رییس جمهوری گام مهمی در توسعه بخش کشاورزی است، گفت: تقویت تولیدات کشاورزی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: مازندران باید از فرصت شکل‌گیری شورای بخش کشاورزی، از ظرفیت‌های منابع طبیعی و کشاورزی با رعایت ملاحظات زیست محیطی حداکثر بهره‌برداری را بکند.

نماینده عالی دولت در استان مازندران به موضوع زراعت چوب که مورد تاکید دولت نیز قرار دارد اشاره داشت و بیان کرد: حمایت‌های بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی بخش کشاورزی، قابل توجه و عملکرد مطلوبی در سال جاری داشته است.

طاهایی دانش آموختگان کشاورزی در استان را ظرفیت مناسبی برای توسعه استان دانست و گفت: شیلات و آبزی‌پروری در مازندران می‌تواند با استفاده از امکانات روز، به جایگاه بهتری دست یابد.

گفتنی است نخستین مرکز غیردولتی تکثیر ماهیان خاویاری کشور با ظرفیت 200 هزار قطعه بچه ماهی در سال و با 40میلیارد ریال سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است.

 

نظر شما
ادامه