کد خبر: ۸۱۹۸

حکیم مهر - معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: واردات دام زنده و خروج گوشت بسته‌بندی شده از استان بدون محدویت انجام می‌شود.

دکتر شیخ‌زاده در جلسه کارگروه اقتصادی استان که به منظور تکمیل و راه‌اندازی قرنطینه‌های مرزی برگزار شد ضمن اشاره به مصوبه تعیین استان به عنوان منطقه قرنطینه دامی کشور و مجاز شدن واردات دام به استان اعلام کرد: واردات دام به استان هیچ گونه محدودیتی نداشته و پس از طی مدت قرنطینه و کشتار به صورت بسته‌بندی به دیگر نقاط کشور صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: خروج دام زنده و با کشتار بدون رعایت مدت زمان در نظر گرفته شده ممنوع است که این مهم با تشریفات در نظر گرفته شده از قبیل ایجاد مکان‌های قرنطینه، تامین سلامت و پلاک کوبی توسط دستگاه‌ها ذیربط کنترل می‌شود.

وی سرمایه انجام شده در زمینه صنعت کشتارگاهی و بسته‌بندی استان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به نیاز کشور و موقعیت خاص جغرافیایی استان در صورت ثبات رویه‌ها این استان هنوز هم ظرفیت سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارد و استان می‌تواند با واردات دام از مسیر دریا و پس از انجام قرنطینه و کشتار و بسته‌بندی نسبت به صادرات مجدد این فرآورده اقدام کند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه