کد خبر: ۸۲۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز از تجهیز بیمارستان تخصصی این دانشکده به دستگاه رادیولوژی پیشرفته خبر داد.
دکتر رضا اسدپور با بیان اینکه این دستگاه از نوع "AR" ایتالیایی بوده است، اظهار داشت: برای خرید این دستگاه که یکی از ابزارهای مهم تشخیصی و کمک تشخیصی در بیمارستان‌های دامپزشکی به شمار می‌رود بالغ بر 300 میلیون ریال هزینه شده است.

به گفته وی، بهره‌گیری از این دستگاه در تشخیص و درمان دقیق بسیاری از بیماری‌های دام‌های کوچک و بزرگ از جمله درگیری‌های اندام‌های حرکتی و لنگش، درگیری‌های مفاصل، شکستگی‌ها، دررفتگی‌ها، تومورهای بافت‌های نرم، سخت و متاستاز آنها درگیری‌ها و انسدادهای دستگاه گوارش، سخت‌زایی‌ها کاربرد دارد و با توجه به ارتباط تنگاتنگی بین  بخش رادیولوژی با سایر بخش‌ها از جمله جراحی و مامایی وجود دارد، عملاً بدون دسترسی به تصویر رادیولوژی امکان تشخیص و تایید برخی بیماری‌ها وجود ندارد.

اسدپور همچنین با اشاره به فعالیت بیمارستان تخصصی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز گفت: این بیمارستان که در جاده باسمنج ـ تبریز قرار دارد یکی از مجهزترین مراکز درمانگاهی دامپزشکی در استان آذربایجان‌شرقی و شمال‌غرب کشور است که در حال حاضر با 14 متخصص در زمینه‌های مختلف بالینی به صورت شبانه‌روزی به عموم همشهریان، دامداران و مرغداران استان ارائه خدمات می‌کنند.

وی، بخش‌های مامایی، داخلی، جراحی، کلینیکال پاتولوژی، طیور، رادیولوژی و داخلی دام کوچک را از جمله هفت بخش مختلف این درمانگاه برشمرد و افزود: دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در سال 1367 تاسیس و در حال حاضر دارای100 دانشجو در مقطع کاردانی، 100 دانشجو در مقطع کارشناسی و 350 دانشجوی دکترای حرفه‌ای است.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مستعان
|
-
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
0
0
جالبه که خرید دستگاه رادیولوژی ای آر سی میلیون تومنی برای بیمارستان تخصصی ما یه معجزه است! این خبر تو گروه علوم پزشکی بیشتر شبیه یک شوخیه.
يک همکار
|
-
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
0
0
در مورد کامنت بالا باتوجه همه مسائل موجود بايد گفت که دوست عزيز:
عاقلان دانند
نظر شما
ادامه