کد خبر: ۸۲۱۹

حکیم مهر - مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌ها، مرغداری‌ها را با مشکل مواجه کرده است، گفت: تاکنون به اندازه 32 میلیارد تومان، برای گازسوز کردن مرغداری‌ها پرونده تشکیل شده است.
علی مرادی درباره افزایش قیمت نهاده‌ها و ایجاد مشکلات برای مرغداری‌ها اظهار داشت: نوسانات قیمت نهاده‌ها باعث ایجاد یک سری مشکلات برای مرغداری‌ها شده است؛ به این معنا که این صنعت وابسته به برخی کالاها است و در عین حال، بسیاری از اقلام مصرفی وارد می‌شود، اما گاهی اوقات واردات نیز با محدودیت‌هایی است. 

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در زمینه عدم ارسال به موقع نهاده‌های وارداتی از سوی برخی شرکت‌های خارجی، افزود: به همان اندازه که ما به کمپانی‌های عرضه‌کننده نهاده‌ها نیاز داریم، آنها نیز به بازار مصرف داخل کشور ما نیاز دارند.

وی تاکید کرد: با اعمال سیستم جدید، قیمت نهاده‌ها ثابت و مرغداری‌ها با آسودگی خیال از بابت قیمت، نسبت به تولید اقدام می‌کنند.

مرادی همچنین توضیح داد: نهاده‌ها از بودجه ارزی کشور وارد می‌شود و در داخل نیز با استفاده از تسهیلات دیگری، در استانها توزیع می‌شود.

وی  درباره یارانه بهینه‌سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها گفت: تهران جزء استان‌هایی است که با تلاش زیاد سعی دارد تمام واحدهای مرغداری را ساماندهی کند.

مرادی ادامه داد: 8 میلیارد تومان کل اعتبار اختصاص داده شده برای مرغداری‌ها بوده است؛ در حالیکه به اندازه 32 میلیارد تومان برای بهینه‌سازی مصرف سوخت در این واحدها، پرونده تشکیل شده است؛ همچنین اطلاعات مربوط به متقاضیان در اختیار بانکها قرار گرفته تا  براساس پروسه مورد نظر یارانه‌ها در اختیارشان قرار گیرد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در زمینه تشکیل پرونده برای بهینه‌سازی سوخت در مرغداری‌ها و نیاز به اعتبارات بیشتر، گفت:  بیش از سقف تعیین شده تسهیلات بانکی، پرونده تشکیل شده که مجبور شدیم از اعتبارات جذب نشده سایر بخش‌ها، به صورت شناور در این بخش استفاده شود.

وی گفت: تمام مرغداری‌ها برای گازسوز کردن در اولویت  قرار دارند تا هر چه سریعتر این اقدام اجرایی شود.
 

نظر شما
ادامه