کد خبر: ۸۲۲۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی اصفهان، تهران، مرندیز، سمنان و باشت

 

بازدید رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان از اداره کل دامپزشکی این استان

 

حجة الاسلام طباطبایی نژاد نماینده مردم شهرستان اردستان و رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان از اداره کل دامپزشکی این استان بازدید کرد.

 

----------------------------

 

نایب قهرمانی تیم فوتسال اداره کل دامپزشکی استان تهران در مسابقات دهه فجر

 

در ایام ا... دهه فجر و همزمان با سی و سومین فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، وزارت جهاد کشاورزی اقدام به برگزاری یک دوره مسابقات ورزشی فوتسال نمود که دراین مسابقات تیم منتخب اداره کل دامپزشکی تهران به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات دست یافت.

 

----------------------------

 

تأسیس درمانگاه و داروخانه دامپزشکی مرندیز


در ایام ا... مبارکه دهه فجر اولین درمانگاه و داروخانه دامپزشکی بخش یونسی بجستان در مرندیز از توابع خراسان رضوی طی مراسمی افتتاح گردید.

دراین مراسم که با حضور معاون فرمانداری ،بخشدار یونسی ،مسئولین ادارات و جمع کثیری از مرغداران و دامداران برگزار شد ابتدا دکتر متقی ضمن خیر مقدم به مدعوین با تبریک ایام مبارک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء ضمن اشاره به وظایف محوری سازمان دامپزشکی از پتانسیل های بسیار خوب موجود در بخش یونسی به ویژه 36 واحد طیور صنعتی یاد کرد و احداث داروخانه و درمانگاه دامپزشکی را در منطقه بسیار مفید و کارا معرفی نمود که تثبیت و تقویت این مراکز نیازمند همکاری و تعامل دامداران و مرغداران می باشد.
در ادامه معاون فرماندار ضمن تشکر از فعالیتهای  بسیار خوب و مثبت دامپزشکی در شهرستان  از احداث این دو مرکز در منطقه محروم مرندیز بعنوان سمبل خدمت گزاری دولت در روستاها یاد کرد.

----------------------------

 

قهرمانی تیم فوتسال اداره کل دامپزشکی استان سمنان


به مناسبت گرامیداشت شهدای دهه مبارکه فجر از طرف سازمان بنیاد شهید وامور ایثارگران سمنان یک دوره مسابقه فوتسال با شرکت چهار تیم ( سه تیم از بنیاد شهید و یک تیم از اداره کل دامپزشکی سمنان ) برگزار گردید که در پایان تیم فوتسال اداره کل دامپزشکی سمنان به مقام قهرمانی مسابقات دست پیدا کرد.


اسامی بازیکنان تیم قهرمان عبارتند از :
1- دکتر سعید صادقی -  سرپرست و مربی
2- عباس فدایی اسلام
3- عبدالعظیم عبدوس
4- محمد تقی حیدریان
5- حسین صفری اوریمی
6- مهدی نظری
7- علیرضا رضوانیان
8- دکتر مجتبی لشکری

-----------------------------

 

رئیس دامپزشکی باشت عنوان کرد :
ضرورت وجود کوره لاشه‌سوز در کشتارگاه باشت


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان باشت با اشاره به نبود کوره لاشه‌سوز در کشتارگاه این شهر گفت: وجود کوره لاشه‌سوز در کشتارگاه باشت ضرورت دارد.
موسی سجادی‌نیا اظهار داشت: گوشت قرمز به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تامین پروتئین حیوانی، از طریق ذبح دام در کشتارگاه‌ها تامین می‌شود.

وی بیان داشت: لاشه دام‌هایی که در کشتارگاه‌ها ذبح می‌شوند توسط دامپزشکی مورد آزمایش قرار می‌گیرد و پس از تایید سلامت لاشه اجازه فروش آن‌ها صادر می‌شود.

این مسئول در شهرستان باشت با بیان اینکه لاشه بعضی از دام‌هایی که از نظر بهداشتی سالم نیستند و همچنین قسمتی از اعضای غیر قابل استفاده لاشه دام باید از بین برود، افزود: برای دفع بهداشتی این مواد زائد و لاشه دام‌های غیر بهداشتی وجود کوره لاشه‌سوز ضروری است.

سجادی‌نیا بیان کرد: در صورت درگیر بودن لاشه دام‌ها به بعضی بیماری‌های خطرناک و مشترک انسان و دام  باید سریعا لاشه و اجزای دام از بین برود.

رئیس شبکه دامپزشکی باشت با بیان این‌که بهترین راه حذف لاشه دام‌های بیمار و مواد زائد دامی سوزاندن آن‌ها به وسیله کوره لاشه‌سوز است، ابراز داشت: حذف لاشه و مواد زاید به طریق دیگر باعث شیوع بیماری‌های خطرناک شده که باعث تهدید بهداشت عمومی می‌شود.

وی با بیان این‌که کشتارگاه دام باشت فاقد کوره لاشه‌سوز است، افزود: مواد غیر قابل استفاده دام‌های ذبح شده به صورت غیر بهداشتی دفن می‌شود که با توجه به قرار گرفتن کشتارگاه باشت در منطقه مسکونی بسیار خطرناک است.

سجادی‌نیا اذعان کرد: تاکنون چند بار با شهرداری برای خرید کوره لاشه‌سوز مکاتبه کردیم ولی متاسفانه شهرداری اقدامی برای حل مشکل و خرید کوره لاشه‌سوز انجام نداده است.

رئیس شبکه دامپزشکی باشت با بیان این‌که نبود کوره لاشه‌سوز برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها در کشتارگاه ضروری است، افزود: چنان‌چه شهرداری کوره لاشه‌سوز خریداری نکند دامپزشکی اجازه ذبح دام در این کشتار گاه را نمی‌دهد و آن‌ را پلمب خواهد کرد.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از 40 راس دام در کشتارگاه دام باشت ذبح می‌شود.

نظر شما
ادامه