کد خبر: ۸۲۲۸

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری

 

سرشماری 1390 و قدردانی استاندار از مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی


دکتر محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی با اهدای لوح سپاس از زحمات مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در زمینه سرشماری سال 1390 تشکر و قدردانی کرد. 

متن این لوح سپاس بدین شرح است :

بسمه تعالی

جناب آقای ازغدی

مدیر کل محترم دامپزشکی

حال که به فرموده مقام معظم رهبری سال 1390، سال جهاد اقتصادی نام گرفته و در عصری که مبنای رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، دست یابی به آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام است؛ توانسته ایم به یاری گام های پربارتان اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 را در این استان با موفقیت به پایان برسانیم. بدینوسیله از زحمات و تلاش های ارزنده جنا عالی که در انجام این طرح همکاری داشته اید، تشکر و قدردانی می نمایم. توفیقات روزافزونتان را از خداوند متعال مسالت دارم.

محمود صلاحی

استاندار و رئیس ستاد هماهنگی سرشماری 90 خراسان رضوی

 

-------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد :
حمایت از توسعه صنعت بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: دامپزشکی از توسعه صنایع بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی حمایت می‌کند.
بهراد زندیه در بازدید از چند واحد بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی و کارخانجات خوراک دام و طیور در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی تبریز اظهار کرد: ما بر اساس سیاست سازمان دامپزشکی کشور با تمام توان از توسعه صنایع بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی و صنایع وابسته به دامپزشکی حمایت می‌کنیم.

وی گفت: توسعه صنعت بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، یک عامل محافظ و نگهداری‌کننده است که مواد غذایی را در برابر صدمات فیزیکی و آلودگی طی حمل ‌و نقل، نگهداری و توزیع جلوگیری کرده و موجب افزایش کیفیت، ماندگاری و سلامت محصول می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، افزایش کیفیت محصولات و فرآورده‌های خام دامی را در بازارهای جهانی از نیازها و اولویت‌های صادراتی دانست.

زندیه اظهار داشت: کارخانجات خوراک دام و طیور استان با رعایت اصول GMP و دستورالعمل‌های دامپزشکی می‌توانند نقش تاثیرگذاری را در تغذیه سالم دام و طیور داشته و در نتیجه سبب شوند تا محصولات استحصالی از این دام‌ها نیز با کیفیتی مطابق استانداردهای جهانی در بازارهای مصرف عرضه شود.

وی افزود: بر اساس قانون، دامپزشکی متولی نظارت بهداشتی بر تمام مراحل تولید، واردات، صادرات و توزیع فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های مرتبط است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت مطلوب کارخانجات بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی و  تولید خوراک دام و طیور استان افزود: این وضعیت مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان، همت مسئولان فنی و بهداشتی دامپزشکی و اراده مدیران این واحدها است و در حال حاضر 15 واحد بسته‌بندی فرآورده خام دامی و 20 کارخانه خوراک دام و طیور،آبزیان دارای پروانه بهداشتی دامپزشکی و تحت نظارت این اداره کل مشغول فعالیت هستند.

در این بازدیدها مدیرکل دامپزشکی استان به بررسی مشکلات مسئولان فنی و مدیران این واحدها پرداخته و دستورات مقتضی را برای حل مشکلات را صادر کرد.

-------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد :
انجام بیش از 26 هزار بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی


مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون افزون بر 26 هزار و 438 بازرسی از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در این استان انجام شده است.
حمید مهری اظهار داشت: با توجه به نقش سلامت فرآورده‌های خام دامی در بهداشت سلامت عمومی جامعه، گروه‌های ویژه نظارتی این اداره کل عملیات بازدید از تمامی مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از مراکز و اماکن عرضه گوشت سفید و قرمز در سطح این استان را شدت بخشیده است.

وی افزود: بر همین اساس از ابتدای سال‌ جاری تاکنون افزون بر 26 هزار و 438 مورد بازرسی از مراکز عرضه و تولید فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز، سفید، مرغ و ماهی از سوی ناظران بهداشتی این اداره‌کل صورت گرفته است.

مهری ادامه داد: با انجام این تعداد بازرسی یک هزار و 365 مورد اخطاریه غیربهداشتی صادر و متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری همچنین از اجرای بیش از یک هزار و 636 مورد آزمایش انجام شده بر فرآورده‌های خام دامی خبر داد و گفت: در این راستا 14 هزار و 137 کیلوگرم فرآورده‌های غیربهداشتی شناسایی و ضبط شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش دامپزشکی در اقتصاد ملی و ایجاد اشتغال، گفت: مهم‌ترین هدف برنامه توسعه‌ای کشور مبتنی بر اقتصاد بدون نفت بوده و در طرح ساماندهی اقتصادی این برنامه، موضوع دام و طیور و آبزیان 12 الی 13 درصد اقتصاد کشور را شامل می‎شود.

مهری تامین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های همه گیر را از مهم‌ترین وظایف شبکه دامپزشکی کشور برشمرد و گفت: بررسی بیماری‌های دامی، شناسائی مناطق و منابع آلوده و راه سرایت و طرز انتشار بیماری‌ها، کمک به ارتقا سطح بهداشت عمومی از طریق نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی و تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از دیگر این وظایف به‌شمار می‎رود.

نظر شما
ادامه